اقتصادی

تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمتها

بیست و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و تصمیمات مهمی برای کاهش قیمت برخی موضوعات و کالاهای اساسی اتخاذ شده است.

به گزارش خبر فوری، محمد مخبر با تاکید بر اینکه دولت با هیچکس بر سر منافع مردم توافق ندارد، گفت: دولت نمی تواند نسبت به سفره و وضعیت معیشتی شهروندان بی تفاوت باشد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نباید گرانی و نوسانات قیمتی در این ایام را که مردم را متضرر می کند قبول کنیم. ما باید در مورد کنترل و کنترل قیمت اقلام و کالاهای موثر در سبد خانه خود قاطعانه و جدی عمل کنیم.

در این جلسه که وزیر صنعت معدن و تجارت، کشاورزی، دادگستری، اقتصاد و راه و جهاد شهرسازی نیز حضور داشتند، پس از ارائه گزارش وضعیت نهایی روغن خوراکی، تصمیمات لازم اتخاذ شد. ارز مورد نیاز نفت تسریع در عرضه بازار.

از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه کاهش قیمت برنج در هند از 25 هزار تومان به 20 هزار و 500 تومان و قیمت برنج در پاکستان از 24 هزار تومان به 18 هزار و 500 تومان بود.

در آن جلسه همچنین مقرر شد قیمت گوشت گوساله منجمد از 117 هزار تومان به 100 هزار تومان کاهش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گزارشی از عرضه مستقیم 4500 قلم کالا در مراکز فروش مختلف در سراسر کشور ارائه کرد و گفت: اتحادیه پوشاک عرضه مستقیم پوشاک را در 125 واحد بزرگ از 10 اسفند لغایت 20 فروردین فعال خواهد کرد و این طرح با مشارکت گسترده اصناف فعال در حوزه پوشاک از 20 تا 50 درصد تخفیف ارائه می کند.

پس از جلسه وزارت صمت با تولیدکنندگان لوازم خانگی، مقرر شد وضعیت قیمتی در این بازار به دوران آغاز به کار دولت در شهریور ماه بازگردد و اقدامات لازم برای اعطای 496 هزار جهیزیه به جوانان انجام شود. زوج ها.

در ادامه این جلسه گزارش عدم همکاری برخی واحدهای تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تعزیرات و سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده روند قیمت اقلام برخی از این واحدها مانند صنعتی تبارک را بررسی کنند. گروه کارخانجات.و به ستاد تنظیم بازار گزارش داد.

انتهای پیام/