اخبار سلامت

۵۰۰ تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از ۲۰ مکاتبه!

پس از مدت ها بحث برای تعیین پول واردات شیرخام، سرانجام 500 تن ذخیره شده در گمرک ترخیص شد، اما هنوز تکلیف گروه ارز مشخص نیست و در این صورت صاحب کالا باید کالا را وارد کند. وارداتی با 4200 سکه تسویه با نصف ارز.

به گزارش خبر فوری، پیگیری آخرین وضعیت شیرخشک ذخیره‌سازی شده با اعلام معاونت فنی گمرک ایران همراه بود که ترخیص به طور کامل با حداقل مدارک انجام شده است، اما مشکل تصمیم نهایی برای تغییر است. ارزهای گروه 1 و 4200 که گروه کالایی و مواد اولیه شیر خام برگردانده می شوند مشمول نبودند و وزارت صمت نیز صدور را برای اجرا به بانک مرکزی ابلاغ نکرده است.

به گفته ارونقی، صاحب کالایی که ماندگاری بیشتر این مواد آن را در آستانه فساد و حتی در شرایط کمبود مواد اولیه تولید قرار می دهد، پاکسازی شده و ظاهراً تولید را انجام داده و به عرضه رسیده است. مرحله اما تکلیف تحویل ارز این محصول برای او مشخص نشده است.

در این بین این اتفاق افتاد این امر باز هم یادآور همان روند صدور بخشنامه ها و تصمیمات همزمان است، تا پایان سال 1398 که شیرخشک صنعتی کم چرب (SMP) ماده اولیه مورد نیاز برای تولید شیر خشک در گروه قرار گرفت. . یک محصول و حق دریافت آن را دارد. ارز 4200 تومانی بود اما در سال 1399 در کتاب مقررات صادرات و واردات، تغییر تعرفه شیر خشک گاو صنعتی انجام شد و در حالی که در گروه اول قرار دارد، اولویت مواد اولیه است. یک جهت برای واردات شیرخشک خام برای کودکان به تعرفه جدید منتقل نمی شود.

بدین ترتیب ماده اولیه تولید شیرخشک کم چرب از گروه اول حذف و در گروه دوم قرار گرفت که در این صورت دیگر جزء 4200 سکه نیست و باید در وسط پول عرضه شود. و همچنین در گروه 27. که اولویت ارز پسیو را دارد. بله، ادامه دهید.

اما طی مکاتبات فراوان دستگاه های ذیربط با انجمن تولیدکنندگان لبنیات برای بررسی این تغییر، در نهایت در جلسه شهریورماه مقرر شد نرخ تعرفه شیر خشک کم چرب برای کودکان در لبنیات صادراتی و صنعتی در اولویت قرار گیرد. سازمان تنظیم مقررات واردات با تایید سازمان غذا و دارو و اعلام رسمی آن، اولویت گروه کالایی را به دلیل عبور این کالا از گروه اول و مشمول ارز 4200 تومانی در نظر بگیرد.

اما اکنون با گذشت حدود دو ماه از این جلسه، به نظر می رسد وزارت صمت هنوز موافقت و اعلام نهایی را به بانک مرکزی مبنی بر تغییر مجموعه کالای شیرخشک و واردات ماده خام شیرخشک انجام نداده است.در صورت مخالفت با اولی. گروه، شما باید 4200-نیم تفاوت پرداخت کنید.

20 مکاتبه پاسخ داده نشد!

طی مکاتبات وزارت صمت و در صورت عدم اقدام، بنا به درخواست گمرک، سازمان غذا و دارو و انجمن مربوطه برای تعیین وضعیت گروه محصولات شیر ​​خشک، سرپرست معاونت بیکوزاده – داخلی. تجارت. وزارت صمت – گمرک در نامه ای 20 نامه ای مبنی بر اختصاص 500 تن شیرخشک درخواست صدور مدارکی کرد و بی پاسخ ماند.

اما معاون فنی گمرک در آخرین مکاتبات به این درخواست پاسخ داد و با اشاره به مدارک مکاتباتی گفت: در شرایطی که هنوز تکلیف گروه کالایی و ارزی تعیین شده تکمیل نشده بود، شارژ مربوطه تهاتر شده است. .

انتهای پیام/