اقتصادی

سه مصوبه فوری برای ترخیص کالا/هیچ بهانه ای برای واردکنندگان نماند

پس از اینکه رئیس عالی هماهنگی دستگاه ها را برای تأمین نیازهای بازار و ایجاد تعادل در قیمت ها آغاز کرد ، معاون فنی وزیر گمرک امروز در جلسه فوق العاده ای به ریاست وزیر صمت اعلام کرد که مصوبات مربوط به ترخیص سریع کالا در گمرک و بنادر را صادر کرده است. صادر شده ، که می تواند منجر به حذف حجم زیادی از کالاها شود.

به گزارش خبر فوری ، امروز (سه شنبه) رئیس وزیر با انتقاد از قیمت های فعلی تأکید کرد که این قیمت ها قابل توجیه نیستند و باید با توجه به در دسترس بودن کالا توسط دستگاه های مربوطه از جمله وزارت صمت ، زندان ، بسیج و گمرک هماهنگ و مدیریت شوند. قیمت ها برای تأمین و متعادل سازی تقاضای بازار.

پس از آن ، جلسه اضطراری با حضور آژانس های بزرگ در وزارت صمت برگزار شد. مهرداد جمال اروانقی – معاون فنی ایران – در مصاحبه با خبر فوری برای جلسه ، جزئیات جلسه امروز را توضیح داد.

90 درصد کالاها در صف برای تخصیص یا تأمین ارز در صف است

وی توضیح داد: گمرک اجازه ترخیص کالاهای اساسی را از 25 واحد تولیدی ، مواد و قطعات میانی و تولیدات مربوط به تولید و کلیه ورودی های تولید به “تخصیص” یا “تأمین” واحدها در 25 گروه کالایی در صف صادر کرد. بدون.

اروانقی گفت: تسویه 10٪ کالاهای باقیمانده به عهده صاحب ملک است تا روش کار را انتخاب کند. در مورد کالاهای اساسی غیر اولویت اساسی و همچنین کالاهای غیرضروری ، صاحب کالا می تواند از روش “ارز شخصی” یا “واردات در مقابل صادرات” یا “سیستم بانکی” برای ترخیص استفاده کند.

فقط نمونه برداری از کالاها

معاون گمرک با اشاره به مصوبه دیگری درباره نمونه برداری از کالاها امروز گفت: مقرر شد اقدامات فوری توسط دستگاه های مربوطه مانند سازمان تنظیم مقررات ملی ، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت برای آزمایش کالاهای دارای مجوز قانونی انجام شود. این توسط یک مرجع واحد انجام می شود و مجوز قانونی اعطا شده توسط این مرجع به عنوان یک مجوز واحد برای تمیز کردن اموال کافی است.
به گفته وی ، مقدمات لازم برای نمونه برداری قبل از تخلیه ارگانهای مربوطه و اعلام کالا (به ویژه کالاهای اساسی) انجام خواهد شد.

مدت زمان مراسم را مشاهده کنید

اروانقی سومین مصوبه جلسه امروز را که نظارت بر مدت رویه های تجارت خارجی است ، تشریح کرد و افزود: “بنابراین ، ترخیص نهایی کالاهای وارداتی از ابتدای مراحل ثبت سفارش بررسی و مبادله می شود. ‌Girê؛ تصمیم گرفته شد که به طور کامل این روند نشان داده شود و مشخص شود که هر سازمان در روند واردات کالا چه تعداد توقف ایجاد می کند.

به گفته وی ، واضح است که آمار تقویمی مربوطه بصورت آنلاین در اختیار کلیه ارگانهای ذیربط و مراجع نظارتی قرار خواهد گرفت و بسته به آمار و کنترل زمان دستگاهها در سیستم تجارت جامع ، این امر ممکن است رویه ها را کاهش دهد. اجرا کردن.

معاون فنی گمرک یادآور شد: به نظر می رسد با توجه به مصوبات امروز ، به ویژه با توجه به شستشوی 90 درصدی کالا ، واردکنندگان بهانه ای برای پاکسازی کالاهای اساسی و نهاده های تولیدی در گمرک ندارند و باید فوراً تسویه حساب کنند.

انتهای پیام