اخبار سلامت

مشکل ترخیص شیرخشک دارویی حل شد/صاحب‌کالا اقدام کند

به گفته معاون گمرک ایران، روند ثبت درخواست 19 محموله شیرخشک بچه طی روزهای اخیر انجام شده و به محض ورود صاحب کالا به اظهارنامه، نسبت به ترخیص و تحویل گمرک اقدام خواهد کرد. . با حداقل مدارک حمل و نقل

فرود عسکری، معاون فنی و گمرکی وزیر امور خارجه در گفت وگو با خبر فوری، آخرین اطلاعیه سازمان غذا و دارو درباره پاکسازی شیر خشک نوزادان و زمان آنها را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ترخیص محموله هایی مانند شیرخشک با حداقل مدارک گمرکی و با تاییدیه وزارت بهداشت انجام می شود، گفت: اما واردکننده شیرخشک مذکور در زمان تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو به تعهدات خود در قبال برخی محموله های قبلی عمل نکرده و سازمان غذا و دارو نیز مهلت مذکور را تا این لحظه تمدید نکرده است، اما گمرک تصمیم به ادامه کار گرفته است. با اجازه در صورتی که حداقل مدارک را با مسئولیت خود ارائه کرده باشد.
عسگری با بیان اینکه صاحب این کالا ۱۹ محموله شیرخشک رژیمی شامل سه محموله در بهمن ماه، ۶ محموله در اسفند سال گذشته و ۱۰ محموله دیگر در فروردین ماه امسال وارد کرده است، افزود: مشکل این است که این شیرخشک ها ثبت نشده است. از صادرات به سازمان غذا و دارو خودداری کنید چون امکان اظهار گمرک و ترخیص را ندارند و مراحل اظهارنامه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت باید نامه ای مبنی بر تمدید اجرای تعهد صادر کند. وی یادآور شد: بنابراین با اقدامات انجام شده تمامی محموله های پودر دارویی کودکان در این هفته قابل پاکسازی است مشروط بر اینکه صاحبان کالا و سازمان غذا و دارو اقدامات لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است در روزهای اخیر بحثی پیرامون بار نگهداری یک میلیون قوطی شیرخشک دارویی برای نوزادان و لزوم تهیه آن مطرح شده است.
انتهای پیام/