اقتصادی

افزایش پلکانی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف

«بر اساس تعرفه‌های جدید، مصرف گاز و برق مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و رفاه در سه مرحله اول رایگان و رایگان است.

به گزارش خبر فوری، سیدجلال نورموسوی با بیان اینکه بر اساس بند ب ماده یک قانون یارانه ها، هیات وزیران می تواند قیمت حامل های انرژی را بر اساس نیازی که تشخیص می دهد، مطابق با ارقام مورد نیاز تغییر دهد، اظهار کرد: از مشترکین کم مصرف صورتحساب رایگان دریافت می شود و به نسبت تعداد کمک های انجام شده، هزینه مازاد محاسبه و از سطوح مصرف بالاتر اخذ می شود.

وی ادامه داد: اما مشترکان عادی و همچنین مشترکین کمیته پشتیبانی و سازمان بهزیستی در صورت تجاوز از این حد مصرف (از مرحله سوم) قیمت بالاتری خواهند داشت که در گام چهارم 40 درصد افزایش داشته است. ” سفارش تا پله دوازدهم نیز 40 درصد افزایش یافته و در مرحله نهایی به مرحله 1955 رسیده است.

رئیس اداره هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفته است که بند 8 تبصره «ی» به بقیه پله ها اشاره دارد که به آنها پرمصرف و کم مصرف می گویند. باید تاکید کرد که میزان کسری باید با موارد زیر جبران شود: مصرف با توجه به این فرهنگ کاهش می یابد.

به گزارش وزارت نفت، نورموسوی با بیان اینکه سرمای امسال موجب افزایش سرما و به تبع آن میزان مصرف شده است، خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می دهد که با ورود جبهه سرد، مصرف گاز کشور به 536. یک میلیون مترمکعب می رسد. در نتیجه مصرف به 475 میلیون مترمکعب در روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است که مقدار قابل توجهی است.

وی یکی از ابزارهای کنترل مصرف را ابزار قیمت دانست و ادامه داد: البته ابزارهای غیر قیمتی برای مدیریت مصرف وجود دارد که مهم ترین آن بحث فرهنگی است. پیش‌بینی ما این است که بازیافت در این بخش انرژی لازم برای اصلاح قیمت‌ها را داشته باشد که بی‌تردید محقق خواهد شد، در حالی که قطعاً عامل قیمت بازدارنده است و شکی در آن نیست.

رئیس اداره هماهنگی شرکت ملی گاز ایران در پایان از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف بهینه، شرکت ملی گاز ایران را در انتقال پایدار و ایمن گاز طبیعی در سرما یاری کنند. فصل

انتهای پیام/