اقتصادی

جزئیات افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب

وزیر انرژی گفت: به مشترکان پرمصرف یک دوره شش ماهه فرصت داده شده است تا میزان مصرف خود را تغییر دهند و اگر مشترکان در این مدت مصرف خود را کاهش ندهند با افزایش قیمت روبرو می شوند.

رضا اردکانیان در گفت وگو با خبر فوری اظهار کرد: در حال حاضر 15 درصد مشترکان آب خانگی با 100 درصد تخفیف در زمره مشترکان کم مصرف قرار دارند و در کل بین 60 تا 65 درصد مشترکان آب از این مدل پیروی می کنند. .

وی افزود: “تعداد مشترکانی که از مدل پیروی نمی کنند و حدود 35٪ از کل مشترکین را تشکیل می دهند به دو گروه تقسیم می شوند: گروهی که دو برابر مدل مصرف می کنند و گروهی که بیش از دو برابر مدل مصرف می کنند.

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما یک گروه پرمصرف است که با ایجاد سازوکاری این گروه را کاهش خواهیم داد ، تصریح کرد: اجرای این طرح انجام اصلاحات پرمصرف است. ترویج مصرف کم و 100٪ تخفیف نیز باعث متعادل شدن این حرکت شده است. یعنی علاوه بر صحبت با مصرف کنندگان بالا ، باید نشان دهیم که نه تنها مصرف کنندگان خوب ، بلکه مصرف کنندگان کم نیز پاداش می گیرند.

به گفته اردكانیان ، این رویكرد ارائه آموزش های لازم و استفاده از ارتباطات رسانه ای خواهد بود. همچنین ، شرکتهای بخش خصوصی در تهیه دستگاههای کاهش در این دوره فعال خواهند بود و اگر هنوز گروه مصرف بالایی وجود داشته باشد ، شورای اقتصاد باید پیشنهاد را بررسی و تصویب کند و سپس تعرفه مصرف بالا اضافه می شود. شد.

وی با بیان اینکه جزئیات ویژه این طرح در آن زمان مشخص می شود ، افزود: تردیدی نیست که شش ماه بعد در مورد میزان افزایش تعرفه های پرمصرف تصمیمی اتخاذ می شود و آن طرح اجرایی می شود.

انتهای پیام