اخبار جامعه

تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و غیرحضوری شدن مدارس تهران و ۴ شهرستان دیگر طی سه روز آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مهدکودک ها و پیش دبستانی ها و عدم وجود مدرسه تا سه روز آینده خبر داد.

به گزارش خبر فوری، عابد ملکی در پایان جلسه دوشنبه شب کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در تشریح موافقت خود با این جلسه گفت:

وی افزود: این امر شامل کنترل دقیق تر خودروهای فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه تمامی خودروهای سنگین دیزلی و جلوگیری از تمامی فعالیت های عمرانی که باعث افزایش آلودگی هوا می شود، خواهد بود.

وی ادامه داد: تصمیمات این جلسه باید عدم توقف اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری و همچنین جلوگیری از سوزاندن زباله ها و برگ درختان را تضمین کند.

ملکی افزود: در حال حاضر راه اندازی پایگاه های سیار فوریت های پزشکی با هدف کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها در مناطق آلوده و اشغالی بیشتر انجام می شود. مهدکودک ها و مهدهای کودک تا سه روز آینده تعطیل و کلاس ها در تمامی مقاطع تهران، ری، پاکدشت، پیشوا و ورامین به صورت غیرحضوری دایر است.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: طی سه روز آینده واحدهای صنعتی، کارخانجات و مراکزی که در افزایش آلودگی هوا موثر هستند را به طور موقت تعطیل و استفاده از سوخت مایع را در نیروگاه ها و صنایع همجوار کلانشهرها ممنوع خواهیم کرد. فیلدها اعمال خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه این نمایشگاه در تهران برگزار می شود گفت: باید هماهنگی های لازم با شورای شهر و پلیس راهور انجام شود. البته نمایشگاه های معتبر باید به شهر آفتاب منتقل شوند و نمایشگاه های تخصصی با مخاطب کم نیز با هماهنگی ساعات کاری خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/