اخبار جامعه

تصمیم گیری نهایی برای تعطیلی فردا در ساعت ۲۲ امشب/لغو بازی پرسپولیس و آلومینیوم

دیدار پرسپولیس و آلومینیوم که قرار بود فردا (19 فروردین) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود لغو شد.

به گزارش خبر فوری کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز با استانداری تهران در مقابل استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

از دیگر تصمیمات این نشست می توان به آمادگی برای دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان ها و اورژانس ها و ماه سرخ اشاره کرد.

همچنین به بیماران مجاری تنفسی توصیه شده است که از سفر به خارج خودداری کنند.

به گزارش خبر فوری، محسن منصوری – استاندار تهران – در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با تشریح تصمیمات نهایی این کمیسیون با توجه به افزایش ریزگردها در استان تهران، گفت: از ساعت 17 به بعد. آخرین اخبار و گزارش ها در مورد آلودگی هوا بررسی شد.

وی افزود: وضعیت فعلی آلودگی هوا خوب نیست و در حال حاضر شاخص 430 را نشان می دهد، اما این آلودگی رو به کاهش است و مواد آن با آلودگی های شیمیایی ناشی از تردد خودروها که بیشتر در فصل سرما مشاهده می کنیم متفاوت است. اما سلامت مردم را تهدید می کند.

منصوری ادامه داد: در یکی دو ساعت اخیر وزش باد از میزان آلودگی هوا کاسته است و اسن و پیش بینی هواشناسی احتمال وزش باد و باران را نشان می دهد که می تواند آلودگی هوا را بیشتر کاهش دهد.

وی افزود: برای اعلام دقیق نقشه‌های ماهواره‌ای و سامانه‌های مانیتورینگ، جمع‌بندی نهایی به ساعت 22 امشب موکول شده و در انتظار تصمیم‌گیری نهایی برای تعطیلی یا عدم تعطیلی است و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید. بدون شک فردا شاهد کاهش آلودگی و بهبود شاخص خواهیم بود اما به هر حال هوای خوبی نخواهیم داشت.

منصوری با اشاره به مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، یادآور شد: فردا بازی فوتبال تهران، دیدار پرسپولیس و آلومینیوم برای حفظ سلامت لغو می شود. بازیکنان و هواداران محروم خواهند شد و آژانس های اورژانس از جمله اورژانس، ماه سرخ، بیمارستان ها و دانشگاه های پزشکی در حالت آماده باش خواهند بود.
انتهای پیام/