اخبار حوادث

افزایش شمار تلفات آتش سوزی در ساختمانی در آفریقای جنوبی

مقامات آفریقای جنوبی از افزایش شمار قربانیان حادثه آتش سوزی در یک ساختمان در شهر «ژوهانسبورگ» این کشور خبر دادند.

به گزارش خبر فوری به نقل از یورونیوز، خدمات اورژانس آفریقای جنوبی اعلام کرد حادثه آتش‌سوزی‌ که امروز (پنجشنبه) در یک ساختمان پنج طبقه در شهر ژوهانسبورگ روی داد، باعث کشته شدن بیش از ۷۰ نفر از جمله چند کودک شده است.

«رابرت ملاودزی» – سخنگوی خدمات مدیریت اورژانس – گفت که طی این حادثه ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت برخی از آنان به دلیل استنشاق دود، بد گزارش شده است و برای مداوا به بیمارستان محلی منتقل شده‌اند.

به گفته او، تا حوالی ظهر تعداد تلفات این حادثه ۷۳ کشته و ۵۲ زخمی بوده است. دست کم هفت کودک در میان قربانیان بودند و کم‌سن‌ترین قربانی، زیر دو سال سن داشت.

همچنین گفته می شود که برخی از قربانیان قابل شناسایی نبوده‌اند.

به گزارش شینهوا، آتش‌نشانان آتش را خاموش کرده‌اند و عملیات جست وجو ادامه دارد. در همین حال احتمال افزایش شمار تلفات این آتش سوزی نیز همچنان وجود دارد.

سخنگوی خدمات مدیریت اورژانس آفریقای جنوبی همچنین اظهار کرده که بررسی های اولیه به زودی برای تعیین علت دقیق وقوع این حادثه آغاز خواهد شد.

بنابر اعلام بی بی سی، ویدیویی که در پلتفرم X (توییتر سابق) منتشر شده، خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها را در بیرون ساختمان نشان می‌دهد.

تصاویری دیگر اجساد پوشیده در پتوهای اضطراری را نشان می‌دهد که در پیاده رو مقابل ساختمان قرار دارند.

این ساختمان در محلی است که پیشتر یک منطقه تجاری محسوب می‌شد اما بعدا به محلی برای سکونت غیررسمی تبدیل شد.

براساس گزارش‌های محلی، این محله به داشتن ساختمان‌های به اصطلاح «مسروقه» شهرت دارد. در آفریقای جنوبی این اصطلاح برای ساختمان‌هایی به کار می‌رود که مهاجران به طور غیرقانونی تصرف کرده‌اند و در آن‌ها اقامت دارند.

رسانه‌های محلی گفته‌اند که احتمالا ساکنان این ساختمان بیشتر مهاجرانی از دیگر کشورهای آفریقایی بوده‌اند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.