اخبار جامعه

رفع اختلاف بین مجلس و دیوان عدالت، وضعیت شوراها را مشخص می‌کند

استاندار تهران گفت: حل اختلاف مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری وضعیت برخی شوراهای اسلامی را مشخص می کند.

به گزارش خبر فوری، محسن منصوری با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری به اعضای شوراهای اسلامی چند شهر استان تهران، به نفع بازدید از توانمندی های شهرستان پاکدشت گفت: .

وی در ادامه با بیان اینکه دیوان عدالت اداری وارد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شده و حکم هیات نظارت بر انتخابات برآمده از مجلس شورای اسلامی را نقض کرده است، ادامه داد:

استاندار تهران افزود: مجلس شورای اسلامی معتقد است که دیوان عدالت اداری به وی اجازه ورود به موضوع انتخابات شوراها را نداده است، بنابراین شورای نگهبان با نقض برخی از بندهای آن رای صادر کرد که مجلس آن را حل کرد. ناراحتی و مجددا شورای نگهبان فرستاد.

منصوری تاکید کرد: در صورت تایید مصوبه شورای نگهبان، مصوبه هیات نظارت شورای اسلامی قابل اجرا و در صورت عدم تایید، رای دیوان عدالت اداری، وزارت کشور و استاندار قابل اجرا است. این دو اندام به این معنا نیستند.

استاندار تهران ادامه داد: امروز مشکلات برخی شوراهای اسلامی برطرف شده و منتظر تصمیم نهایی مشاور مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری هستیم. در برخی از شوراها فقط یک نفر نماینده داشت که اصولاً تأثیری در موضوع شورا و ساختار آن که بحث تعیین شهردار است، ندارد، اما اگر گروهی از شورا خارج می شد، کمی سخت می شد. و دیگری را وارد کنید.

منصوری افزود: در برخی شوراها حدود یک ماه است که شهردار منصوب شده و در این سمت بوده است. بنابراین تلاش می کنیم سیستم شهرداری را مختل نکنیم، دیوان عدالت اداری به تازگی به بازگشت پنج نفر از اعضای حذف شده از شورای اسلامی پاکدشت رای مثبت داده است.

وی با اشاره به سفر یک روزه به پاکدشت گفت: یکی از پروژه های مهم در این شهرستان و استان تهران، کمربندی جنوبی پاکدشت به طول 35 کیلومتر است که امام رضا (ع) شریان اصلی شهر تهران است. خودروها همیشه ترافیک سنگینی دارند و اجرای این طرح باعث کاهش بار ترافیکی در این محور می شود.

استاندار تهران گفت: اجرای این پروژه به ۴ میلیارد دلار وام نیاز دارد. برای تسریع در اجرای آن. این پروژه به صورت فازی انجام می شود و در فاز اول 10 کیلومتر تکمیل و راه اندازی می شود.

وی حوزه میوه و تره بار و صادرات پایانی محصولات کشاورزی را از دیگر طرح‌های بزرگ در این نقطه از استان تهران عنوان کرد و افزود: پاکدشت ظرفیت‌های بالایی در تولید گل و گیاه دارد و شهرستان‌های جنوب شرق تهران قطب تولید هستند. تولیدات مختلف کشاورزی اما ایجاد این پایانه تحول بزرگی در اقتصاد کشاورزی استان ایجاد خواهد کرد.

استاندار تهران تاکید کرد: پاکدشت که 4 شهر صنعتی فعال دارد یکی از شهرستان های توانمند استان تهران است. مشکلات در جلسه ستاد بررسی و راهکارهای برون رفت از آن ارائه می شود.

انتهای پیام/