اقتصادی

شرایط جدید فروش ارز مسافرتی

به دنبال تغییر در روند اختصاص سهمیه ارز مسافرتی به صرافی ها توسط بانک های مرکزی، گزارش های میدانی نشان می دهد که صرافی ها فروش به کشورهای دارای ویزای ارزی را در اولویت قرار داده اند. آنها از طریق دلالان ترکیه را تامین می کنند.

به گزارش خبر فوری، بانک مرکزی اخیرا تغییراتی در روند تخصیص ارز مسافرتی ایجاد کرده است که سقف آن برای کشورهای دارای ویزای هوایی 2000 یورو، کشورهای بدون ویزا و سفرهای زمینی 300 یورو است. قطار و دریا به ارزهای دیگر 300 یورو یا بیشتر است.

بانک مرکزی هدف از آن را ساماندهی فروش ارز مسافرتی اعلام کرده است.

در همین راستا، گزارش های میدانی صرافی حاکی از آن است که تغییراتی در فرآیند تخصیص ارز مسافرتی در ویترین صرافی ها تعبیه شده است تا مدارک لازم برای دریافت هر یک از اقلام فروش ارز برای هزینه های ارز خدماتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نکته مهم در رعایت وضعیت فروش ارز مسافرتی در صرافی ها این است که صرافی ها بر اطلاعات کشور مقصد مسافر تاکید دارند و به نیاز مبادله ای فرد به تفکیک کشور مقصد پاسخ می دهند که اولویت خارجی هاست. کشورهای دارای ویزا

همچنین مواردی وجود داشته که صرافی ها از درخواست لیر ترکیه از متقاضیان خودداری کرده اند و این افراد برای رفع نیازهای صرافی خود به واسطه مراجعه کرده اند.

از سوی دیگر اکثر صرافی ها اقدام به خرید و فروش ارز نکردند و صرافی ها نیز از آنها جدا نبودند.

علاوه بر این، روند نزولی در بورس، نرخ ارز را در 6 ماه به 26 هزار تومان رساند.

البته مدارک مورد نیاز برای خرید ارز مسافرتی با بخشنامه جدید بانک مرکزی از جمله گذرنامه، روادید (ویزای کشورها از جمله ویزا)، هزینه خروج، اصل بلیط با آنلاین آژانس، مدارک تغییر نکرده است. کارت ملی هوشمند جدید خط همراه به نام متقاضی کارت بانکی به نام خریدار آدرس کامل کد پستی 10 رقمی متقاضی الزامی است.

اگر کد رهگیری و اطلاعات شرکت هواپیمایی به صورت آنلاین موجود باشد، فرآیند ارز مسافرتی هفت روز قبل از تاریخ پرواز تا تاریخ پرواز انجام می شود.

انتهای پیام/