اقتصادی

حذف مالیات بر ارزش افزوده بازار نیمه‌جان طلا را احیا می‌کند؟

خبر فوری/ خراسان رضوی رضوی، رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی خراسان گفت: مصرف کننده نهایی می خواهد منتظر تاثیر باشد زیرا قیمت ها می تواند ادامه پیدا کند.

شهرام مارکسی در گفت وگو با خبر فوری، درباره اجرای قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهرات و پلاتین گفت:

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی خراسان رضوی گفت: نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا تا 13 دی ماه سال جاری مانند عرف قدیم و 9 درصد کل قیمت طلا بود. محاسبه شد، اما از این تاریخ تغییراتی در نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهرات و پلاتین ایجاد شد.

مرصعی خاطرنشان کرد: البته هزینه های ساخت، هزینه های اضافی، هزینه های طراحی، اسب سواری، پورسانت های مختلف و … نیز مشمول مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی خراسان رضوی درباره تاثیر مذاکرات برجام بر قیمت طلا گفت: افزایش و کاهش قیمت طلا موقتی است و به پیشرفت مذاکرات برجام بستگی دارد. اخبار او.” اگر اخبار مثبت و نتایج مثمر ثمر مذاکرات را در روزهای آینده بشنوید، کاهش قیمت طلا دور از انتظار نیست. در غیر این صورت، قیمت ها به سطح قبلی یا حتی بالاتر باز می گردند.

وی با اشاره به نبود زیرساخت ها برای اجرای لغو مالیات طلا تاکید کرد: در حال حاضر چارچوب اقتصادی کشور زیرساخت های لازم برای اجرای قانون لغو مالیات طلا را ندارد چرا که نحوه محاسبه و وصول مالیات بر ارزش افزوده ایجاب می کند. دقیق، سرراست و دقیق.”

مرصعی ادامه داد: برای اجرای بهتر قانون جدید مالیاتی باید فرآیندهای به هم پیوسته استخراج، تولید، توزیع، مصرف نهایی و صادرات به صورت زنجیره ای در سامانه های از پیش تعیین شده به صورت دقیق ثبت شود.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی خراسان رضوی تصریح کرد: در این صورت می توان گفت مالیات به درستی اخذ شده و بازار ظاهر عادی به خود گرفته است. ضمناً نوسان قیمتی ناگهانی نخواهیم داشت و تعهدات سازنده و عرضه کننده مشخص خواهد بود.

انتهای پیام/