اخبار جامعه

برداشت بی رویه از رودخانه ها در حوزه راه و آب مشکل ایجاد کرده

خبر فوری/ گیلان معاون توسعه روستایی دولت دومین مشکل در فومن را جمع آوری بی رویه و ناهماهنگ بستر رودخانه ها به صورت شن و ماسه و سنگ دانست و گفت: برداشت بی رویه باعث ایجاد مشکل شده و شاهد آب و جاده است. تخریب و آسیب به پل ها. ما هستیم.

سید امیرحسین مدنی فومن در جلسه شورای شهر یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات مردم را انتقال صحیح مسائل و مشکلات به مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان باید سازوکاری ایجاد کنند تا از بدنه ای به لایه دیگر مشکلات را اصلاح کنند. لیسانس و سپس انتقال به مدیریت.

وی گفت: از ابتدای دولت سعی کردیم مشکلات منابع طبیعی و طرح هادی شهر را حل کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق کشف شده و عشایری رئیس جمهور با تاکید بر لزوم دیدار مستقیم مسئولان با شهروندان، گفت: حضور در جمع شهروندان بسیار مفید است و باید به این روش ادامه دهیم.

مدنیک با اشاره به مشکلات عدیده شهرستان بزرگ و ارزشمند فومن به ویژه در روستاها، افزود: نیازمند رفع تعارض شهروندان با بنیاد مسکن و منابع طبیعی هستیم و تنها در یک روستا ماده 4 اعمال شده است. “

وی دومین مشکل شهرستان را برداشت بی رویه و ناهماهنگ شن و سنگ از بستر رودخانه ها عنوان کرد و گفت: برداشت بی رویه در حوزه آب و جاده ها با مشکل مواجه شده و در حال تخریب و آسیب رساندن به پل ها هستیم.

معاون توسعه روستایی وزارت صمت و آب منطقه‌ای در حوزه برداشت رودخانه و سدسازی خواستار هماهنگی وزارت صمت و آب منطقه‌ای شد و تصریح کرد: برداشت رودخانه ابتدا باید برای ساکنان این منطقه باشد و سپس به مناطق دیگر منتقل شود.

وی همچنین به مشکل راه ها و فرسودگی شبکه آب و برق اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان فومن شاهد کم آبی هستیم و 25 روستا در زمان کشاورزی دچار کم آبی هستند.

مدنی به موضوع میراث فرهنگی شهر ماسوله نیز اشاره کرد و گفت: آب و هوای ماسوله سرد است و نیاز به گاز دارد، بنابراین با توجه به توریستی بودن این منطقه و نیاز مردم به بهره مندی از نعمت گاز، تقاضا داریم. هماهنگی بین میراث فرهنگی و وزارت نفت

انتهای پیام/