اقتصادی

صباغیان: مشکل کشور سوء مدیریت در حوزه آب است

نماینده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس تاکید کرد: در کشور با مشکل کم آبی مواجه نیستیم بلکه مشکل اصلی مدیریت ضعیف و عدم برنامه ریزی برای استفاده از منابع آب دریایی است.

محمدرضا صباغیان در گفت وگو با خبر فوری، با اشاره به لزوم مدیریت صحیح منابع آبی کشور، اظهار کرد: مشکل آبی در کشور نداریم، اما با مشکل سوء مدیریت مواجه هستیم. متاسفانه در کشور برنامه خاصی برای آب وجود ندارد. از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان دسترسی داریم. اگر مدیریت درستی در این زمینه اعمال می شد، امروز مانند همه کشورهای حوزه خلیج فارس مشکل تامین آب در کل کشورمان نداشتیم.

وی افزود: متاسفانه در انتقال آب نیز ضعف هایی داریم. طرح دولت صرفاً بر مبنای منطقی کردن منابع محدود موجود به صورت روزانه و محدود کردن دسترسی عمومی است. با اجرای پروژه های انتقال آب اما به طور کلی می توان مشکل را حل کرد.

مهریز و نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اجرای طرح های انتقال آب نیز می توانیم صادرکننده باشیم. اما متأسفانه بی برنامگی در این زمینه باعث شده تا این موضوع بر زمین بماند و پس از آن با مشکل مواجه شویم. امروزه کشورهایی مانند عربستان سعودی و باسک کشاورزی خود را از طریق نمک زدایی از دریا گسترش داده اند تا جایی که به صادرکننده محصولات کشاورزی تبدیل شده اند.

وی افزود: شاهد هستیم که کشورهای حاشیه خلیج فارس با استفاده از منابع دریا بهترین فضای سبز و امکانات تفریحی را در هوای خشک فراهم کرده اند. اگر در این زمینه برنامه را دنبال کنیم دیگر با مشکل کم آبی مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/