اقتصادی

بازارهای مالی به نام مردم به کام کانال‌داران!

خبر فوری/ فارس علیرغم شرایط حاکم بر بورس و ارزهای دیجیتال، بسیاری از برندگان به طور کلی در فضای مجازی مسیر سود بردن از مکان های ناآشنا را به طرق مختلف دنبال می کنند. مردمی که در دریای مواج غرق می شوند و به هر تکه چوبی می چسبند تا آن را نجات دهند.

ذینفعان با سوء استفاده از جهل و ناآگاهی مردم، ترویج طمع مردم، استفاده از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و نشان دادن آینده خیالی با پول زیاد، استفاده از مدل های مختلف مانند مدل پانزی، گاهی اوقات حتی هماهنگی فضاهای رسانه ای استفاده از بازی های تبلیغاتی رسانه ای و بسیاری از ابزارهای ذکر شده دیگر.

جالب اینجاست که در اکثر این بازی ها اکثر افراد با ضررهای مختلف و بعضاً بسیار بزرگ متحمل می شوند و تنها بازیگران بازار (چه کوچک و چه بزرگ) به سودهای بزرگ می رسند.

با توجه به گرایش روزافزون مردم به سرمایه گذاری، رشد چشمگیر بازیگران واقعی و قلابی در بازارها، بازارهایی مانند بورس و ارزهای دیجیتال، با یکی از فعالان بازار سرمایه درباره روش های کلاهبرداری در این بازارها گفت وگو کرده ایم.

هدف از این مصاحبه بررسی برخی از راه‌های فریب مردم است.

موسس یک استارت آپ بورسی در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: در شرایط فعلی بازارهایی مانند بورس و ارزهای رمزنگاری شده، واقعا ضروری است که مردم با آگاهی کامل وارد شوند و فقط چند آگهی را ببینند. یا ارائه از دوستان و آشنایان و … آیا این ملاک کار نیست.

علیرضا حیدری افزود: شاید اگر این موضوع را از طریق چند مثال ساده از روش های عملیاتی مورد استفاده فعالان بازار بیان کنم، مردم آن را بهتر درک کنند. البته پیشاپیش عرض می کنم که این مثال ها در مورد فعالان قلابی بازار بیان می شود و البته فعالان واقعی و صادق بازار با این مثال ها اصلاح نمی شوند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه تقلب ها را تقریباً می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد، گفت: یکی از مقوله هایی که از سال 1388 و رشد بورس بسیار چشمگیر شده است، کلاه باز است که کانال ها و صفحات بر سر مردم می گذارند. داستان با رشد بورس اوراق بهادار شارپ آغاز شد. خیلی ها از این موقعیت سوء استفاده کردند و کانال های هنگفت پول راه اندازی کردند تا سهامی را که به دلیل مثبت بودن بازار اصلاً نیازی به آنها نبود، ارسال کنند!

به گفته حیدری، هزینه های برآورد شده در آن زمان تقریباً به اندازه درآمد ماهانه یک کانال با چندین هزار عضو در ماه بوده که بین حداقل 3 تا 8 میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فروش بسته های آموزشی و کارگاه های آموزشی علاوه بر انجام کانال های تابلو، برای برخی افراد درآمد میلیاردی نیز داشته است. اگر بخواهیم مبلغ را به عنوان درآمد متوسط ​​ماهانه محاسبه کنیم، از 4 میلیارد تا 20 میلیارد تاکا به دست می آید. اما در عمل مردم هیچ استفاده ای از این هزینه های پرداختی نکردند و با هجوم حباب در دوره تخلیه حباب، اکثر این کانال ها و صفحات دیگر وجود نداشتند و مردم ماندند و خطوط فروش و ضررهای کلان. ! البته جالب است بدانید که در دوران رشد شارپ ذهنیت نشانه های درست در ذهن مردم تثبیت شد، برخی از این افراد همچنان متخصص بازار محسوب می شوند!

این فعال اقتصادی گفت: بعد از بورس تقریبا نوبت به کد ارز رسید! در این بازار نیز مانند بورس، در گام اول، مردم سعی کردند با دو روش یکسان، جیب خود را به خاطر بسپارند. این درآمد دلاری معمولاً در بازار فارکس تبلیغ می شود. طبق آمارهای موجود 90 درصد مردم سرمایه خود را در بازار از دست می دهند.

حیدری گفت: با گذشت زمان و افزایش نسبی آگاهی عمومی از یک سو و افزایش خستگی و ترس مردم از سوی دیگر، شکل این کلاهبرداری ها به تدریج تغییر کرده است. با این حال، برخی هنوز به همان روش سابق پول زیادی به جیب می زنند! اما مدل های جدیدی که برخی از کانال ها و صفحات برای ترغیب مردم به پرداخت استفاده می کنند چطور؟

او گفت: «یک راه استفاده از دروغ های بزرگ با هزینه کم است. به طور کلی با اشاره به عضویت در چندین کانال خارجی و ترکیب سیگنال های ارائه شده در این کانال ها و تعریف کانالی با هزینه ماهانه بسیار کم و تعریف هزینه خدمات با تعداد کم، سعی در جذب خود دارند. بیشتر. افرادی که میانگین درآمد ماهانه آنها بین 1 تا 2 میلیون است. اما دروغ بزرگ این است که کانال خارجی وجود ندارد!

هیده همچنین به ارائه کانال ها یا سیگنال های آموزشی رایگان به ویژه روش جدید دیگری که در بازار فارکس استفاده می شود و توهم درآمد آسان دلاری در اذهان عموم مردم جدید اشاره کرد و افزود: شرط دسترسی به این کانال ها است. با ثبت این کد شناسه، صاحب کانال تقریباً از هر تراکنش از واسطه، درصد سود خوبی را هم از نظر ضرر و هم از نظر سود دریافت می کند.

وی افزود: اگر بخواهیم این درآمدها را به عنوان میانگین مبلغ یک کانال توصیف کنیم، میانگین بسته به تعداد اعضا و میزان تراکنش آنها بین حداقل 10 تا 50 هزار دلار متغیر است.

حیدری گفت: مهم ترین نکته این است که در نظر داشته باشید که افراد در نهایت به تراکنش می پردازند، به خصوص در مورد کانال های آموزش رایگان، نکته جالبی که داریم اضافه کردن جوایز به تبلیغات این کانال ها است.

وی افزود: به عنوان مثال هر روز به بالاترین درآمد 20 دلار جایزه تعلق می گیرد که با ضرر 90 درصدی افراد، در این صورت صاحبان این کانال ها و صفحات چندین هزار دلار و ده ها هزار درآمد کسب کرده اند. دلار

هایدا روش دیگری را برای ایجاد ذهنیت چند دلاری و کسب درآمد هزاران دلاری در بازارهایی مانند ارزهای رمزپایه بیان کرد و گفت: ده ها هزار دلار سود دارد و مردم را به سمت خرید شش سکه سوق می دهد. البته هدف از بین بردن شتکین نیست، بلکه خرید شتکین بدون تحقیق و صرفا بر اساس تبلیغات در بسیاری از موارد فقط یک کلاهبرداری و کلاهبرداری است و از این رو داستان تولید توکن جدید و ارائه آن به عنوان شتکینز است. را می توان در چند دقیقه انجام داد. انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برخی افراد با تولید شت‌کوین‌های کاملاً بی‌ارزش و سوق دادن مردم به خرید آن‌ها (حتی در مقادیر بسیار کم اما در مقادیر زیاد) با پمپاژ شتکینز و فروش توکن به مردم، سودهای کلانی به دست می‌آورند. در این بین، مردم با تعدادی توکن کاملاً بی استفاده می مانند که هیچ پروژه ای در پشت خود ندارند.

به گفته این فعال بازار سرمایه، جالب ترین موردی که اخیرا در چندین مورد مشاهده شده، پیش فروش توکن های تولید نشده است.

حیدری ادامه داد: روش دیگر استفاده از الگوهای هرمی، توری و پانزی و ترکیبی از آنها برای جذب پول مردم است. به طور کلی در این روش ها با معرفی پروژه های سرمایه گذاری رسمی، افراد به جذب دوستان و آشنایان تشویق می شوند و تضمین می شود که هر ماه ده ها درصد سود پرداخت شود و تقریباً بخشی از سرمایه جذب شده به هر فرد پرداخت شود. تشکیل یک هرم پول

او با درک این موضوع که مردم عموماً به دنبال مشاوره هستند و راهی برای جبران خسارات هنگفتی که پس از افتادن در چنین کلاهبرداری متحمل شده‌اند، پیدا می‌کنند، از مردم خواسته است که قبل از سرمایه‌گذاری مشاوره بخواهند، نه بعداً. جبران خسارت بسیار دشوارتر از پیشگیری است.

فعالان بازار سرمایه تاکید کردند: بازارهای سرمایه گذاری را باید سرمایه گذاری دانست نه درآمد روزانه و ماهانه، اما تفکری که این کانال ها و صفحات در ذهن شنوندگان خود چه در بورس و چه در بازارهایی مانند ارز دیجیتال ایجاد کرده اند. ایجاد درآمد پایدار و تضمینی و غنی سازی آن یک شبه. اگر قرار است این بازارها به عنوان مکانی برای سرمایه گذاری بخشی از درآمد ماهانه خود در نظر گرفته شوند، باید نتایج سرمایه گذاری را در میان مدت و بلندمدت چه از نظر ارزش و چه از نظر سرمایه مشاهده کنند.

حیدری تصریح کرد: کسب سود عملی از معاملات بر خلاف تبلیغاتی که انجام می شود، واقعاً موضوعی بسیار تخصصی و کاملاً دشوار است که نیاز به دانش فراوان و تجربه چندین ساله دارد.

انتهای پیام/