اخبار جامعه

شهردار تهران زودتر لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد جنوب شهر تهران را ارائه کند

رئیس کمیته بهداشت محیط و خدمات شهری شورای شهر تهران، بافت فرسوده را بحرانی جدی برای پایتخت دانست و خاطرنشان کرد: شهردار تهران باید به زودی لایحه احیای بافت فرسوده را ارائه کند. با رویکردی تا حد امکان در جنوب تهران.

به گزارش خبر فوری، مهدی پیرهادی وی با بیان لزوم توجه بیشتر به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و سلامت جسمی و روانی آنها با احیای بافت فرسوده، گفت: احیای بافت فرسوده در توسعه و بهبود مشکلات زیست محیطی شهر تهران موثر است.

وی ادامه داد: به طور حتم پیشگیری از بحران باید مورد توجه برنامه ریزان و شهردار تهران باشد چرا که هرچه بتوانیم خسارات ناشی از بحران هایی مانند سیل و زلزله را کاهش دهیم مدیریت در مواقع بحران راحت تر خواهد بود. برنامه ریزی برای جلوگیری از چنین بحرانی بدون کاهش خسارات مالی، تلفات انسانی را کاهش می دهد که مهم ترین نکته است.

پیرهادی با بیان اینکه شهردار تهران باید هر چه سریعتر لایحه ای برای احیای بافت مصرف شده به شورای شهر ارائه کند، گفت:

رئیس کمیته بهداشت محیط و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تصریح بر اینکه احیای بافت فرسوده در محور جنوبی خیابان انقلاب اسلامی باید در دستور کار شهردار تهران قرار گیرد، تصریح کرد: تاکید می کنم. این موضوع باید چندین بار در محدوده زیر محور خیابان انقلاب در حیاط شهرداری ارائه و تصویب شود و بدین ترتیب مرحله جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت رقم بخورد.

پیرهادی با بیان لزوم توجه به پارچه های فرسوده در نقاط مختلف پایتخت بیان کرد: سرمایه گذاران سرمایه ای عموما علاقه مند به سرمایه گذاری در شمال تهران هستند در حالی که توجه به بافت جنوب تهران با توجه به اینکه بافت فرسوده عموما در شهر تهران واقع شده است. اما متأسفانه به دلیل عدم جذابیت برای سرمایه گذاران، با بی میلی آنها مواجه شده ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بافت فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، تصریح کرد: باید با رویکرد پیشگیرانه برنامه ریزی کرد، در غیر این صورت بحران احتمالی تهران خسارات جبران ناپذیری به شهر وارد می کند. و شهروندانش …

وی با تاکید بر فرسودگی محور جنوبی خیابان انقلاب گفت: شهردار تهران باید هر چه سریعتر تسهیلات و بسته های تشویقی مناسب را ارائه کند و از طریق مراجع ذیربط تغییراتی در قوانین شهرسازی ایجاد کند تا شهروندان بتوانند بافت فرسوده را احیا کنند. از این منطقه.” تشویق کنید و اقدام کنید.

پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه در سال‌های اخیر نشان داده است که رها شدن پارچه‌های فرسوده و قرار نگرفتن بسته‌های تشویقی در حوزه پارچه‌های فرسوده تأثیری در بسیج و نوسازی این پارچه‌ها ندارد.

انتهای پیام/