اقتصادی

بسته جدید تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری شورای شهر پیشنهاد جدیدی را برای نوسازی و بهسازی در شهر تهران آغاز کرده ایم که شامل ارتقای تراکم، سطح اشغال بالاتر و امکانات پارکینگ است.

محمد آیینی در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: مشوق های شهرسازی محور جدیدی است که با شهرداری تهران برای نوسازی زیرساخت های آسیب دیده آغاز کرده ایم و معتقدیم این موضوع مهمتر از تسهیلات بانکی و تخفیف مجوزهاست.

وی افزود: تجربه نشان داده است که به عنوان مثال طبقه تشویقی برای سازندگان بیشتر از سایر مشوق ها اهمیت دارد. یا اینکه با تایید یک گیت پارکینگ اضافی، چند مزاحم پارکینگ حذف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه بسته جامعی از انواع مختلف برای تردد در بافت فرسوده تهیه کرده ایم، گفت: تراکم تشویقی، سطح اشغال بالاتر، امکانات در زمینه پارکینگ، تراکم بیش از حد و سایر جزئیات وجود دارد. . برای جذب سوژه های موجود در این پکیج ساخت را افزایش دهید.

آیینی تصریح کرد: بسته جامع تشویقی به صورت پایلوت در بافت های فرسوده شهر تهران آغاز می شود که تحولی در این مناطق خواهد بود. تازه ترین اقدام مصوبه شورای عالی شهرسازی است که توسط کمیته فنی انجام شد و دوشنبه هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی و اصحاب رسانه در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف ما نوسازی و بهسازی 150 هزار واحد مسکونی در تهران است، گفت: از این تعداد 64 هزار واحد در دست ساخت است. با پیشنهادی که دادیم، بعد از چهار سال امیدواریم یک میلیون واحد در سراسر کشور تمدید کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این نکته گفت: با 150 هزار واحد کار را آغاز می کنیم و در سال گذشته با 350 هزار واحد به پایان می رسد.

انتهای پیام