اقتصادی

آلمان برای تامین گاز دست به دامن قطر و امارات شد

وزیر اقتصاد آلمان در جریان سفر به قطر و امارات متحده عربی اعلام کرد که تامین گاز طبیعی مایع (LNG) را بررسی خواهد کرد و برلین قصد دارد به یک توافق هیدروژنی برای کاهش وابستگی خود به روسیه دست یابد.

به گزارش خبر فوری، آمارهای وزارت اقتصاد آلمان نشان می دهد روسیه بزرگترین تامین کننده گاز آلمان است. از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، روبرت هوبک، وزیر اقتصاد آلمان، ابتکارات متعددی را برای کاهش وابستگی به روسیه اجرا کرده است، از جمله خرید بزرگ LNG غیرروسی، برنامه‌ریزی برای ساخت پایانه واردات LNG و کاهش سرعت در استخراج از معادن زغال سنگ. یک سنگ بود.

هاب قبل از سفر گفت: “هدف ایجاد یک مشارکت هیدروژنی در میان مدت است.”

حدود 20 نماینده از شرکت های آلمانی که بسیاری از آنها از بخش انرژی هستند وزیر اقتصاد آلمان را در این سفر همراهی می کنند. وزیر اقتصاد آلمان همچنین می‌خواهد در کوتاه‌مدت درباره تامین LNG مذاکره کند و به شرکت‌هایی که عرضه گاز در آلمان را تضمین می‌کنند، چارچوبی سیاسی برای استقلال از گاز روسیه ارائه دهد.

کمیسیون اروپا همچنین در حال کار بر روی طرح هایی برای کاهش وابستگی اتحادیه اروپا به گاز، نفت و زغال سنگ روسیه ظرف پنج سال است.

به گزارش رویترز، گازپروم روز شنبه اعلام کرد که در پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان اروپایی به عرضه گاز اروپا در سراسر اوکراین ادامه داده است و تا 19 مارس تقاضا به 106.6 میلیون متر مکعب رسیده است.

انتهای پیام/