اقتصادی

پایان اختلاف آمریکا و آلمان با توافق نورد استریم ۲

ایالات متحده و آلمان توافق کرده اند که اگر روسیه از خط لوله Stream 2 برای آسیب رساندن به اوکراین یا سایر کشورهای اروپای شرقی استفاده کند ، صادرات انرژی مسکو را محدود کنند.

به گزارش خبر فوری ، توافق صورت گرفته بین مقامات عالی رتبه ایالات متحده و آلمان و رویترز که روز دوشنبه برای اولین بار گزارش شد ، اختلاف طولانی مدت دو کشور بر سر خط لوله جریان 11 میلیارد دلاری Stream 2 را حل می کند. کار ساخت 98 درصد خط لوله ای که از دریای بالتیک عبور می کند و گاز را مستقیماً از آلمان به قطب شمال منتقل می کند ، به پایان رسیده است.

مقامات آمریکایی همچنان مخالف این خط لوله هستند ، اما در این توافق نامه آمده است که روسیه امکان استفاده از انرژی به عنوان سلاحی علیه اوکراین و سایر کشورهای منطقه را منتفی می داند.

منابع می گویند آلمان توافق کرده است که اگر روسیه تأمین انرژی خود را به اوکراین متوقف کند ، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه مسکو اعمال می کند و اقدامات ناشناخته ای را علیه روسیه انجام می دهد ، اما جزئیات این اقدامات یا رفتارهای خاص روسیه که منجر به اجرای آنها شد. هنوز مشخص نشده است.

آلمان همچنین یک صندوق جدید 1 میلیارد دلاری برای بهبود استقلال انرژی اوکراین در نظر گرفته است که به معنای سرمایه گذاری در هیدروژن سبز است. ظرفیت خط لوله گاز طبیعی Stream 2 که باید به روسیه به آلمان صادر شود ، دو برابر 110 میلیارد متر مکعب در سال و از بین بردن درآمد حمل و نقل گاز با اجتناب از اوکراین و عبور از دریای بالتیک طراحی شده است. او با شرکای غربی از جمله UniPer ، Wintershall ، Energie ، OMV و Shell در حال کار بر روی پروژه گازپروم در روسیه است. اوکراین مخالف این پروژه است و آن را ابزاری سیاسی برای خلاص شدن از درآمد ترانزیت می داند.

اعلام توافق بر قانون گذاران آلمان و ایالات متحده تأثیر گذاشت. تد کروز ، سناتور جمهوری خواه گفته است که این توافق یک پیروزی ژئوپلیتیکی برای نسل پوتین و یک فاجعه برای ایالات متحده و متحدان آن خواهد بود. کروز و دیگر قانونگذاران ایالات متحده از بایدن به دلیل حذف تحریم های کنگره علیه خط لوله جریان 2 عصبانی هستند.

این توافق از از سرگیری تحریم ها علیه Rolling Stream 2 و مدیر عامل آن جلوگیری می کند. بایدن در ماه مه تحریم ها را مسدود کرد تا دو طرف بتوانند درباره راه حل مذاکره کنند.

برخی از قانون گذاران آمریکایی اصلاحاتی را ارائه داده اند که مانع از جلوگیری از تحریم های دولت بایدن می شود ، اما نتیجه این تصمیم مشخص نیست.

مقامات آمریکایی تلاش کرده اند تا به قانونگذاران اطمینان دهند که دولت بایدن طبق قوانین ایالات متحده حق استفاده از تحریم ها را مورد به مورد دارد.

به گزارش رویترز ، اعضای ارشد حفاظت از حفاظت از سبز آلمان در آلمان گفتند که این معامله تاخیری شدید بود زیرا به نفع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد بود و از آب و هوای ضعیف اوکراین محافظت می کند.

انتهای پیام