اقتصادی

موافقت اپل با فعالیت فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب در آیفون

شرکت آمریکایی اپل در حال آماده شدن برای پیروی از قانون رقابت جدید اتحادیه اروپا با باز کردن فروشگاه های اپلیکیشن آیفون و آیپد خود به روی رقبا است.

به گزارش خبر فوری، توافق اپل با اپ استورهای رقیب، تهدید بزرگی برای کسب و کار خدماتی اپل است که به سرعت در حال رشد است، اما رقبای این شرکت ابتدا باید کاربران را متقاعد کنند که امنیت و سادگی استفاده از اپ استور اپل را کنار بگذارند.

بزرگی عواقب این حرکت بستگی به این دارد که اپل تا چه اندازه الزامات اضافی تعیین شده در قانون بازارهای دیجیتال اروپا را برآورده می کند.

مایکروسافت، متا پلتفرم، آمازون و سایر شرکت‌های دارای فروشگاه‌های اپلیکیشن می‌توانند از تصمیم اپل برای موافقت با فعالیت‌های رقبای خود سود ببرند.

در راستای این تغییر، کاربران دستگاه های اپل می توانند به جای اپ استور این شرکت، اپلیکیشن های دیگر اپ استورها را نصب کنند. اما اپل هنوز تصمیم نگرفته است که آیا باید سایر الزامات قانون مانند اجازه استفاده از سایر سیستم های پرداخت را رعایت کند یا خیر.

موافقت با استفاده از سیستم‌های پرداخت دیگر تهدیدی برای میلیاردها دلاری است که اپل با دریافت کمیسیون 30 درصدی از خریدهای درون‌برنامه به دست می‌آورد. بر اساس برآوردهای شرکت تحلیل داده Sensor Tower، در سال گذشته حدود 10 تریلیون دلار تراکنش از طریق اپ استور انجام شده است.

آنجلو زینو، تحلیلگر سهام CFRA پیش بینی کرد که این تغییر کمتر از 0.2 درصد از فروش اپل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سازنده آیفون می گوید که موافقت با استفاده از سیستم های پرداخت دیگر در آیفون، کاربران را در معرض خطرات امنیتی و حریم خصوصی قرار می دهد. اما برخی از تنظیم‌کننده‌ها و منتقدان، مانند Epic Games، این نگرانی‌ها را رد کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، Epic گفته است که گوگل سال ها پیش اجازه دانلود اپلیکیشن ها را در سیستم عامل اندروید خارج از پلی استور داده است. اما کاربران باید تنظیمات خود را تغییر دهند و هشدارهای امنیتی را دور بزنند. در نتیجه، 90٪ از دانلودها هنوز از فروشگاه رسمی برنامه Google انجام می شود.

انتهای پیام