اخبار جامعه

زمین، فردا یک ساعت خاموش می شود

هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون ها نفر در سراسر جهان، تمام چراغ ها و وسایل الکترونیکی خانه های خود را خاموش می کنند تا به زمین برسند.

به گزارش خبر فوریاز زمان ناپدید شدن شهر تهران مانند برج میلاد، آزادی و دیگر عناصر مهم در سه منطقه، رویداد جهانی ساعت زمین هر سال به مدت یک ساعت در آخرین شنبه ماه مارس ساعت 19 در سراسر جهان برگزار می شود. ‘ساعت محلی: لی تا 21 21 30 انجام شده است، پیوسته است.

ساعت زمین یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت برگزار می‌شود، که در آن خانواده‌ها و کسب‌وکارها چراغ‌ها و سایر لوازم الکتریکی غیرضروری را به مدت یک ساعت درباره تأثیرات تغییرات آب و هوا و نیاز به یادآوری استفاده محتاطانه از انرژی در جهان خاموش می‌کنند. .
“ساعت زمین” رویدادی است که با یک ایده ساده آغاز شد و اولین بار توسط Sydney Morning Herald در سال 2007 گزارش شد، زمانی که 2.2 میلیون نفر در سیدنی چراغ های غیر ضروری را خاموش کردند و پس از این رویداد سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان این رویداد را پذیرفتند. . این اقدام نمادین بهانه ای است برای جلب توجه مردم جهان به وضعیت محیط زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی در برنامه های این رویداد.

در ایران این مراسم در سال 1390 با چراغ های برج میلاد در تهران برگزار شد و در سال 1391 به شهرهای معروف تر و جنبش آلمان پیوست و علاوه بر برج میلاد، برج آزادی تهران، پل اصفهان، پل سفید اصفهان، اهواز و ساعت. در این مراسم چراغ‌های ساختمان شهرداری رشت نیز خاموش شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران؛ با توجه به اهمیت جلب مشارکت های مردمی و افزایش آگاهی نسبت به گرمایش زمین و تشویق شهروندان به کاهش مصرف انرژی، موضوع به شوراهای شهرستان ها گزارش شده و این برنامه در طرح جشن نوروز با کانون های محلات و محیط زیست اعلام شده است. موضوع اصلی خاموش کردن نور عناصر و شاخص های مهمی که پتانسیل منطقه و فضاهای شهری را دارند به عنوان رویداد 26 مارس 2022 پس از میلاد 6 فروردین 1401 در دستور کار قرار گرفته است.

ساعت زمین 1401 در روز شنبه، 26 آوریل، مصادف با 26 مارس، از ساعت 8:30 تا 21:30 در سراسر جهان برگزار می شود.

انتهای پیام/