اخبار جامعه

ساعت زمین؛ توجه به جهان طبیعی

خبر فوری / خراسان رضوی ساعت زمین بزرگترین جنبش زیست محیطی در جهان است و میلیون ها نفر در سراسر جهان برای تأثیر مثبت بر محیط زیست شرکت کرده اند. این کار از طریق روش نمادین خاموش کردن چراغ ها انجام می شود ، اما زمان زمین چیزی فراتر از این است و فرصتی برای شروع تغییر بهتر در زمین و محافظت و بازیابی طبیعت و ایجاد تغییرات پایدار است.

از سال 2007 ، این روز با هدف مقابله با بحران تغییرات آب و هوایی که ما تجربه می کنیم ، در آخرین شنبه ماه مارس در سراسر جهان برگزار می شود. 27 مارس 2021 روز ساعت زمین نامیده می شود ، چراغ ها برای یک ساعت روی زمین خاموش می شوند و آنها با تغییرات آب و هوایی روبرو هستند و اکنون ، با گذشت بیش از یک دهه ، بحران آب و هوا همچنان تهدیدی برای تنوع زیستی و طبیعت است.

محققان اخیراً سعی کرده اند به موضوع از بین رفتن طبیعت در روز زمین بپردازند. مارکو لمبرتینی ، مدیر صندوق جهانی طبیعت (WWF) گفت: “حفاظت از طبیعت مسئولیت اخلاقی ما است ، اما از دست دادن آن آسیب پذیری در برابر بیماری های همه گیر را افزایش می دهد ، تغییرات آب و هوایی را تسریع می کند و امنیت غذایی ما را تهدید می کند.” »

محققان گفتند: “اگر امروز اقدامی نکنیم ، عواقب جدی تری از بحران آب و هوا در آینده ای نه چندان دور خواهیم داشت.” بیایید یک ساعت به صدای سیاره گوش دهیم و به ندای تغییر گوش دهیم. در بعضی از کشورها مانند کشور باسک ساعت زمین فقط یک ساعت نیست ، بلکه به یک زندگی پایدار و سبز متعهد است و کوچکترین مراحل مانند خاموش کردن چراغها می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

WWF خاطرنشان كرد: رشد در تجارت جهانی ، مصرف و رشد جمعیت و همچنین نظارت بر شهرنشینی نقش مهمی در این زمینه دارد. ما طبیعت را سریعتر از آنکه بتواند بهبود یابد ، از دست می دهیم و بدون اقدامات فوری می توانیم از آسیب های عمده ای مانند کمبود غذا و آب برای جمعیت در حال رشد جهان ، آسیب به اقتصاد و انقراض یک میلیون گونه برای انسان و سیاره جلوگیری کنیم. غیرممکن است

هوای شدید ، آتش سوزی های ویرانگر و بیماری Covid-19 نشان داده است که حفاظت از طبیعت برای آینده ضروری است.

رویداد امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل اپیدمی Covid-19 مجازی خواهد بود ، زیرا مردم پایبندی روزانه خود را در شبکه های اجتماعی نشان می دهند.

کارشناسان معتقدند که شما می توانید از هر جایی باعث این واقعه شوید و با توجه به گرم شدن خانه کرونا ، هنوز راه هایی برای مجازی و آنلاین بودن از هر نقطه دنیا وجود دارد تا این رویداد را در مورد طبیعت و مسائل کلی و کره زمین برگزار کنید. بیایید صحبت کنیم

در آینده ، سیستم های طبیعی برای همه مردم ضروری خواهد بود ، و با این حال میزان از دست دادن جهانی طبیعت طی 50 سال گذشته در تاریخ بشر بی سابقه بوده است. طبیعت سالانه بیش از 125 تریلیون دلار غذا ، آب ، هوای پاک و سایر خدمات به ما ارائه می دهد ، اما همچنین در برابر تغییرات آب و هوا یکی از مهمترین و سریعترین ، قدرتمندترین و پرهزینه ترین آنهاست. راه حل های موثر برای بحران آب. هوا از طبیعت محافظت خواهد کرد.

ساعت زمین با هدف ایجاد آگاهی و گفتگوی جهانی درباره حفاظت از طبیعت ، نه تنها برای مقابله با بحران آب و هوا ، بلکه همچنین برای اطمینان از سلامتی ، شادی ، رفاه و حتی بقا است. هدف از امسال ساعت زمین تقویت اقدامات جهانی برای بازیابی سریع طبیعت در حال زوال است.

منابع

dailysabah.com

ecowatch.com

globenewswire.com

pna.gov.ph

earthhour.org scout.org

wwf.ca

انتهای پیام