اخبار جامعه

مطالبه ای که به فرجام رسید/ نمونه یک مطالبه گری درست در گرگان

خبر فوری/ گلستان حاشیه «تنها با هم» گرگان منحله المان نشان داد که اگر مردم و رسانه ها برای فرهنگ ناب خود دست به دست هم بدهند، می توانند به آنچه می خواهند برسند و برای مسئولان تصمیم درست بگیرند.

فرهنگ، هوایی است که جامعه تنفس می کند، اما گاهی اوقات بی مسئولیتی و انفعال مسئولان به ویژه نهادهای فرهنگی به جایی می رسد که نفس کشیدن جامعه سخت می شود و یا اوضاع آنقدر فاجعه آمیز است که دیگر نفسی بلند نمی شود.

اهمیت فرهنگ به قدری است که مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها تاکید کرده اند که باید به مقوله فرهنگ توجه شود و در جایی فرموده اند «همسویی با فرهنگ و دشمنان اگر بندگان احساس کنند». در راه مرا کشتند. من می گویم در راه خدا کشته شدم (23/09/09/1378)» اگرچه امام امت در حوزه فرهنگ تأکید داشتند، اما باید گفت که وضعیت فعلی در این زمینه چنین نیست. خوب است متأسفانه هر از چند گاهی اقداماتی از سوی برخی مسئولین و یا دستگاه های اجرایی صورت می گیرد که باعث تضعیف احساسات پاک انسان های خداجو و خداجو می شود.

آلمان خودش مروج بدحجابی!

چندی پیش در آستانه عید نوروز شهرداری گرگان یک آلمانی را در سفره خانه گرگان نصب کرد و فعالان مجازی و مذهبی گرگان نسبت به پیوند این عنصر با روابط فرهنگی و مذهبی دار اعتراض کردند. المومنین گرگان و پوشش اصلی زنان فرهیخته و میهن دوست در این شهر وجود نداشت و به نوعی مروج فرهنگی علیه فرهنگ ناب اسلامی بود. و پوشش مناسبی نداشت. اما باید توجه داشت که اولویت امروز کشور فقط بحث حجاب نیست و قطعا روایت این ماجرا به معنای اولویت دادن به این موضوع نیست و از طرفی حجاب فقط مختص بانوان نیست. و همانطور که قرآن وعده بسته شدن چشمان خود را داده است.

اما اگر بخواهیم به صورت ناظر ماجرا را بیان کنیم، باید بگوییم که پس از نصب این المان، پس از اعتراض فعالان مذهبی، فرهنگی و مذهبی، رئیس امور اجتماعی استانداری گلستان در توئیتی نوشت، رسانه ها شنیدند که اعتراض.

شهرداری گرگان

وقوع این رفتارها باید توسط کارشناسان از زوایای مختلف مورد بررسی و بررسی قرار گیرد، اما به نظر می رسد برچیده شدن این عنصر از شهر گرگان چندان خوشایند نبوده و رسانه های داخلی این شناسایی را اشتباه انجام داده اند. و اعتراض به ریشه مذهبی شهر و کم توجهی به شهری که عنوان دارالمومنین را یدک می کشد. آب گل آلود، با دو مفهوم حجاب و بدحجابی قطبی کننده، محدود کننده و محدود کننده مرز بین مردم.

اگرچه رسانه های معاند قصد داشتند رسانه های معترض را با سازمان های خاصی مرتبط کنند و از آن آب گل آلود ماهی بگیرند، اما نگاه مردم دارالمومنین گرگان از فضای آتشین ایجاد شده بریده و توطئه آنان را خنثی کرد.

فراتر از آن، برخی از فعالان فرهنگی مذهبی گرگان از این موضوع به خشم آمده بودند. چرا باید بدون برنامه ریزی و بدون نظر کارشناس پول خود را خرج بیت المال کنند که هدر می رود و هدر می رود؟ مطمئناً با مشورت کمیته فرهنگی شهر و برخی از فعالان فرهنگی و هنری شهر می شد تصاویر بهتری برای این تندیس انتخاب کرد.

در همین راستا فعالان فرهنگی و مذهبی گرگان پیشنهاد دادند تا مسئولان شهرستان با تشکیل کمیته ای فرهنگی از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند تا از سلیقه های غیر همسو با فرهنگ اصیل گرگانی دوری کنند.

تمرکز شغلی بر گردشگری مذهبی

پیش از این در شب شهادت حضرت رقیه (س) فعالان مذهبی این شهر نسبت به هتک حرمت شورای اسلامی شهر گرگان اعتراض کردند که این تجمعات نیز به تجمع هیئت های مذهبی در مقابل مجلس شهرداری گرگان انجامید. در میان زنان حاضر در این مراسم که هدف آن ترویج فرهنگ اصیل گرگان نبود، بسیاری از فعالان اجتماعی، رسانه ای، فرهنگی و مذهبی شهر اعتراض کردند.

البته عملکرد شورای شهر گرگان به این دوره محدود نمی شود و در مدیریت شهرداران قبلی نیز موضوعاتی مانند حذف نام شهدا از خیابان های شهر با واکنش جامعه ایثارگر و مردم مومن مواجه شد. گرگان. دیوار تا سورا بالا می رود.

موضوع دیگری که فعالان رسانه ای در اعتراضات خود به آن اشاره کردند، عدم توجه به گردشگری مذهبی گرگان به عنوان اقدامی مثبت و غیرمنفی در برابر فشارها و هجمه های فرهنگی غرب بود. اما متاسفانه نگاه گرگان به گردشگری از نظر برخی مسئولان ضد دین است و حتی برخی از مراجع پا را فراتر گذاشته و گردشگری را تقویت کرده اند، دین مانع توسعه گردشگری در گرگان می شود، هیچ اتفاقی نیفتاده است، حتی مدیریت شهری انجام می دهد. در اماکن مذهبی و مقدس به نوروز خدمات ارائه نکنند.

چگونه می توان از گردشگری مذهبی صحبت کرد، اما این مکان ها فاقد سرویس بهداشتی هستند یا مسیرهای عبور اماکن متبرکه شفاف نیست، این مکان ها در قلب گرگان و در بافت تاریخی گرگان واقع شده اند و برای مراقبت ضعیف، دلیلی ندارد. .

یکی از پایگاه های محلی استان گلستان نوشت روزی گرگان بوی یوسف را استشمام کرد، نه میخانه هاشان می رود و نه میخانه ها، اما امروز رنگ و شیشه های رنگارنگ شهر دارالمؤمنین تحت تأثیر است. ارگانیسم.” -آخرین پرده گذر معنویت عنصر “فقط با هم” با افتتاح شهر گرگان همراه بود، در حالی که رهبران فرهنگی با سقوط سنگ از شهر به عید سعید فطر سفر می کنند و زیارت می کنند. . دارالمؤمنین».

تجمع اعتراضی فعالان فضای مجازی علیه آلمان در شهرداری گرگان

برخی از فعالان فرهنگی و رسانه ای در قبال این حادثه سکوت نکرده و واکنش نشان دادند.

یکی از فعالان فضای مجازی نوشت: عکسی از یک زن انقلابی در گرگان منتشر شد که به عنوان مثال با ساخت مجسمه یک زن بدحجاب به مذهبی ها اعتراض کرده و اعلام کرده مجسمه را درست می کنند. 1. مجالس و مجالس تا کی باید سهواً مثلاً در برابر دین اشتباه کنند؟ 2. شورای شهر ابتدا اعلام کرد که برای رسیدگی به بیت المال آمده است. .

شهرداری گرگان

توضیحات شهردار گرگان در مورد آیتم «تنها با هم».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، شهردار گرگانگو به انتقادات و گلایه های مردم و فعالان فرهنگی مذهبی «محمدرضا سبطی» واکنش نشان داد. از این حیث، اثری که در بستر فرهنگ یک جامعه شکل می گیرد، علاوه بر ساختار بصری رسمی، باید رویکردی مفهومی و ناشناخته نیز داشته باشد.

این اثر (فقط با هم) نگاهی به زندگی معاصر را به زبان استعاری نشان می‌دهد که در این دوران انسان تحت تأثیر رسانه‌ها، روابط خانوادگی، نوع پوشش و حضور اجتماعی در رسانه‌ها به چارچوب کوچک‌تری به نام غیراخلاقی تبدیل شده است. جهت.جامعه گرایش دارد. این اثر (به تنهایی با هم) جایگاه فضای مجازی را در زندگی روزمره به چالش کشیده است. انتخاب شخصیت ها یکی از جوان ترین اقشار اجتماعی بوده است که آسیب های مخرب فضای مجازی را متحمل شده است و نوروز نماد همبستگی و همبستگی در این اثر نشان دهنده تنهایی افراد تحت تاثیر رسانه ها و فضای مجازی است. (حتی یک زن و شوهر کنار هم نشسته اند.) در نهایت تاکید می کنیم که این اثر رد این سبک زندگی است نه تایید آن که کاملا در ساختار اثر منعکس شده است.

ماجرای تلخ اقدامات ضدفرهنگی نشان می‌دهد که اگر مسئولان شهری و فرهنگی می‌خواهند از چنین حوادثی و پیامدهای زیان‌بار شهر پرهیز کنند، باید برای اعتلای دینی تلاش کنند، همچنان که مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف از جمله جنگ تحمیلی کشور را نجات دادند. . و دفاع از هشت سال. سال ملت ایران یک تفریح ​​مذهبی محسوب می شد.

آثار را به درستی درخواست کنید

امروزه یکی از مصادیق روحیه دینی، سکوت فرهنگیان شهرستان و رسانه های مدعی اندیشه های دینی، مذهبی و فرهنگی در استان گلستان است. -عقاید و هویت های اسلامی.

اما آنچه در مقابل این همه هیاهو مشخص بود، اعلامیه حق طلبانه بین مردم و فعالان فرهنگی و اجتماعی و صدای مسئولان بود که نشان می داد می توان موضوعی غیر محترمانه و سیاسی و واقعی را مطالبه کرد. فرجام به دنبال آنها رفت و آنها را تماشا کرد.

انتهای پیام/