اقتصادی

ریشه بسیاری از مشکلات کشور مدیریتی است

خبر فوری/ خراسان رضوی معاون توسعه روستایی و غیرشهری رئیس جمهور گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور در مشکلات مدیریتی است.

سید امیر حسینی مدنی دانشجوی جهادگر اردوهای جهادی خراسان رضوی در شهرستان کوهسرخ گفت: در واقع نرم افزار اصلی انقلاب حرکت و اعتماد به مردم در همه عرصه ها است.

معاون توسعه روستایی و مناطق غیرمنطقه رئیس جمهور گفت: یکی از مصادیق حل مشکلات مردم حضور و مشارکت گروه های جهادی در مناطق فقیرنشین است. متاسفانه گاهی در کشور با دست خودمان به موضوع گروه های جهادی لطمه وارد می شود. برخی می خواستند عملکرد گروه های جهادی در ایام نوروز را زیر سوال ببرند.

مدنی تصریح کرد: نقش گروه جهادی در مرحله اول برای ماست. اگر هر کدام از شما در آینده موضع گیری کنید، درد و رنج مردم را درک خواهید کرد. قطعا هیچکس خود به خود وزیر یا استاندار نمی شود. بعضی از دل های این افراد فرماندار و … می شود.

وی گفت: متاسفانه بر اساس سازمان دهی ضعیف این کشور تصمیمات بسیار اشتباهی حتی برای کوه سرخ گرفته شده و در نتیجه قدرت های مناطق و مردم مغفول مانده است.

معاون توسعه روستایی و روستایی رئیس جمهور افزود: اگر حضور مردم و سفر استانی رئیس جمهور نبود، شناسایی مشکلات مردم زمان زیادی می برد.

وی گفت: ایران اسلامی کشوری ثروتمند است. این نشان دهنده عدم مدیریت است نه فقر منطقه چرا که نتوانسته ایم از منابع موجود به درستی استفاده کنیم.

مدنی گفت: گروه های جهادی در یک منطقه یک جاده نمی سازند اما امیدی که ایجاد می کنند بزرگترین خدمتی است که به مردم در نقاط مختلف کشور ارائه می کنند.

وی بیان کرد: وظیفه گروه های جهادی نشان دادن راه از ابتدا تا انتها است. در آن صورت به تمدن اسلامی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است می رسیم.

معاون توسعه روستایی و توسعه غیر روستایی رئیس جمهور وضعیت حمل و نقل، احیای درختان بادام کوه سرخ و قنوات، برقراری عدالت آموزشی، جبران کمبود مدارس و… را از مهم ترین موضوعات عنوان کرد. و نگرانی ها اهل کوه سرخ و گفتند: بود.

بادامستان با ابراز تاسف از تخریب 13 هزار هکتار از 25 هزار هکتار در کوهسرخ بر استفاده بهینه از منابع آبی منطقه تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم تا سالن ورزشی در خضربیگ تکمیل و احداث شود.

مدنی ادامه داد: مطمئناً ایجاد زنجیره گیاهی ارزشمند و رونق صنعت فرش منطقه را ادامه خواهیم داد. همچنین در تلاش هستیم 6 زنجیره در 28 شهر شهرستان تکمیل کنیم و همچنین در تلاش هستیم تا گردشگری منطقه را رونق دهیم.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: دانشجویان بسیجی امسال رکورد اردوهای جهادی را شکستند به طوری که 1200 نفر در آنجا ثبت نام کردند.

محمود حق دوست افزود: با وجود اینکه انتظار داشتیم همه پس از 2 سال به تاج سفر کنند اما شاهد استقبال دانشجویان زیادی از ما در اردوهای جهادی بودیم.

وی گفت: اگرچه در محاسبه اردوهای جهادی امسال خلأ وجود دارد و نمی‌دانستیم که می‌توانیم اردوهای جهادی را مانند سال‌های گذشته انجام دهیم، اما برنامه‌ریزی اولیه بین 150 تا 200 نفر بود.

مسئول بسیج دانشجویی جهادگر خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت منطقه کوه سرخ و استقبال از دانش آموزان، این افراد در نهایت در 22 روستا ساکن شدند و در بخش های مختلف پزشکی، فرهنگی و عمرانی شروع به ارائه خدمات کردند. .

وی گفت: دانشجویان پزشکی در رشته های دندانپزشکی، بینایی سنجی، زنان و زایمان، پزشکی عمومی، بهداشت دهان، واکسیناسیون عروق کرونا ویروس، غربالگری سیار فشار خون و قند خون در گروه و در آموزش سالمندان فعالیت کردند.

حق دوست گفت: ساخت 100 سرویس بهداشتی و حمام، تعمیر و ترمیم قنوات، رنگ آمیزی مدارس، تعمیر چند منزل مسکونی و کمک به تکمیل سالن ورزشی در روستای خضربیگ از جمله اقداماتی است که در مدت حضور دانش آموزان بسیجی در این روستا انجام می شود. در کوهسرخ.

وی با بیان اینکه هشت روستای دهستان تکاب شهرستان کوهسرخ فاقد سالن و امکانات ورزشی هستند، گفت: سالنی در این منطقه تشکیل خواهیم داد.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش جمعیت در کوه سرخ با کمبود کلاس مواجه هستیم. بازماندگان نیز موضوع دیگری است که نیاز به توجه ویژه دارد.

بازدید از مرکز جاده ریوش نیشابور، بازدید از نخلستان های بادام شهر و دیدار با خانواده شهید مدافع حرم میراث احمد رضایی و همچنین اقامتگاه بوم گردی خانه گردشگری در اولین روز این بازدید بود. . سفر رئیس جمهور به کوهسرخ

انتهای پیام/