اخبار جامعه

توصیه های زیست محیطی در روز طبیعت

خبر فوری/ قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: روز طبیعت روز مهربانی و عشق به طبیعت است و در این روز باید با رعایت کارهای کوچک و حفاظت از فرزندانمان از تخریب محیط زیست در ابعاد بزرگتر پرهیز کنیم. بیا یاد بگیریم.

سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت در 13 فروردین گفت: قطعا در این روز همه باید به فکر حفظ طبیعت و حفظ این امانت های الهی برای نسل های آینده باشیم.

وی با اشاره به برخی توصیه های روز طبیعت در محیط زیست تصریح کرد: زمانی که در طبیعت هستیم جز بقایای طبیعت چیزی نگذاریم و سعی کنیم زباله های دیگران را علاوه بر زباله های خود جمع آوری کنیم و در سطل های مخصوص قرار دهیم.

وی بر لزوم مراقبت از حیات وحش هنگام رانندگی در جاده ها تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین توصیه ها برای روشن کردن آتش در طبیعت استفاده از کپسول های کوچک گاز به جای روشن کردن آن با هیزم و زغال است و حداقل اطمینان حاصل شود که آتش خاموش شده است

موسوی با بیان اینکه باید از هرگونه آلودگی صوتی و استفاده از مواد منفجره و ترقه در طبیعت پرهیز کرد، گفت: از کیسه های پلاستیکی و سطل زباله استفاده نکنید و البته برای جمع آوری زباله در طبیعت رها نکنید، باید داشته باشیم. هدر. تعداد مناسب کیف برای ما

وی با بیان اینکه در روز طبیعت هیچ شاخه درختی نباید شکسته شود و به هیچ حیوانی آسیب نرسد، گفت: محیط زیست به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم برای مراقبت و حفاظت از طبیعت و محیط زیست گفت: شهروندان گرامی می توانند در هر زمان نسبت به ارائه گزارش تخلفات زیست محیطی اقدام کنند. روز یا شب با شماره تلفن.1540 به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/