اخبار جامعه

تبلیغات اسلامی گلستان به کمک جهاد دانشگاهی می‌آید/دهکده گیاهان دارویی تسهیل‌گر در اقتصاد گلستان

خبر فوری/ گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: شبکه ای در تبلیغات اسلامی گلستان وجود دارد که توسط مساجد، ائمه جماعات، مداحان، مجامع قرآنی و بانوان اداره می شود که می توانند به تحقق رسالت جهاد دانشگاهی در عرصه دانش، پایگاه و اقتصاد مقاومتی کمک کنند. ” کمک کننده باشید.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری خبر فوری در گلستان و مسئولان جهاد دانشگاهی گلستان با خبرنگاران این رسانه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان در این نشست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در درجه اول به عنوان نهاد و اشاعه دهنده فرهنگ اسلامی شناخته می شود و فلسفه آن اسلامی سازی مدیریت دانشگاه و نگرش دانشجویی در مواجهه با انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این نهاد در درجه اول به عنوان نهاد و نشر فرهنگ اسلامی شناخته می شود. همپوشانی ویژه با سازمان تبلیغات اسلامی.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی / تسهیل گری اهالی فرآورده های دارویی در اقتصاد گلستان

شهبازی افزود: از سال 64 ماموریت جهاد دانشگاهی از فرهنگ به دانشگاه و مدیریت دانشگاه به سمت صنعت رفته است، هرچند همچنان نقش فرهنگی خود را حفظ کرده است و دو خبرگزاری خبر فوری و ایکنا هستند که در آنها خبرگزاری خبر فوری دارد. امیدوار.» ایکنا تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی تحت پوشش جهاد دانشگاهی است که به ارائه اخبار قرآنی و دینی می پردازد.

جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در سال 1388 در گلستان تأسیس شد، کانون تفکر دانش آموزی ایران (ایسپا) بر اساس مأموریت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی خود به شناسایی موضوعاتی مانند اشتغال، آسیب شناسی، ارزیابی آسیب های اجتماعی و… پرداخت. .کار و بیشتر اقدامات ما در حوزه آسیب های اجتماعی است.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی / تسهیل گری اهالی فرآورده های دارویی در اقتصاد گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با تاکید بر اینکه در بحث فرهنگی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در حوزه قرآنی و معارف دینی فعالیت می‌کند، خبرگزاری خبر فوری نیز کاملاً مستقل است و مأموریت‌های مشخصی دارد، خبرگزاری امسال آن را اعلام کرد. به سراغ خبر و انتشار تولید می رود و نور، جستجوی حقیقت و جستجوی حقیقت در آنجا رونق می گیرد.

پیشرفت 40 درصدی فاز اول دهکده دارویی گالیکش

شهبازی با بیان اینکه مجموعه دانشجویی انواع کار فرهنگی را در دانشگاه ها انجام می دهد، خاطرنشان کرد: حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی در کشور بسیار گسترده است و 29 پژوهشکده، پژوهشکده و پژوهشکده در حوزه های مختلف در کشور وجود دارد. گلستان از 9 سال گذشته در حوزه گیاهان دارویی در استان فعالیت می کند و با توجه به نیازسنجی انجام شده در حوزه، فعالیت در حوزه گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت مردم گیاه دارویی گالیش اشاره کرد و گفت: این گیاه دارویی تسهیل کننده اقتصادی منطقه و منشأ تأثیرگذاری برای استان گلستان و کشور است و 125 گونه گیاهی شناسایی و کشت شده است. استان گلستان زنجیره ارزشی تشکیل می شود که با ارزیابی نیازهای اقتصادی شروع می شود و به موضوعاتی مانند تبلیغ، تولید شاخساره، عقد قرارداد با کشاورزان، مشاوره به کشاورزان، تولید و بازاریابی اسانس و محصولات مرتبط ختم می شود.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی / تسهیل گری اهالی فرآورده های دارویی در اقتصاد گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه فاز اول دهکده گیاهی حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امسال 125 گونه گیاه دارویی در مزرعه نمایشگاه کاشته می شود. گلستان قابل ارائه به کشاورزان و استان های اطراف می باشد.

شهبازی با اشاره به اینکه کاشت سیاه دانه نمونه موفقی در سال های اخیر در استان گلستان بود که پس از ترویج هزار جریب محصول در استان گلستان کشت شد و گفت: خوشبختانه پس از کاشت این محصول، عملکرد و عملکرد کشاورزان به دست آمد. دو برابر شده است.»

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی، بانک سلول های بنیادی بند ناف است که یک اقدام دانش بنیان است، آموزش مهارت های آنان است که بیش از 50 درصد از زمان اشتغال آنها را به دنبال دارد.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی / تسهیل گری اهالی فرآورده های دارویی در اقتصاد گلستان

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی / تسهیل گری اهالی فرآورده های دارویی در اقتصاد گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه مباحث دانش بنیان باید به همه مسائل نظام اعم از فرهنگی و اجتماعی تعمیم یابد، گفت: راه اندازی مجموعه هایی مانند جهاد دانشگاهی نشانه مقام معظم رهبری است. و از مردم سوء استفاده کرد و چنین مجموعه هایی را برای پرکردن خلأ دستگاه حکومتی ایجاد کرد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین با بیان اینکه نظام اسلامی به مردم اعتماد دارد و این نشان از انتقال برخی مسائل و ایجاد یک گروه مردمی است، گفت: اگر مقام معظم رهبری به قدرت نخبگان و جوانان ما اعتماد نمی کردند. وقایع از جمله پژوهشکده رویان را ببینید. در واقع اعتماد به نظام اسلامی و حاکمیت مردم امتیاز ویژه‌ای است که در جاهای دیگر کمتر دیده می‌شود.

وی به مشارکت مشترک تبلیغات اسلامی و جهاد دانشگاهی در دانشگاه گلستان برای تحقق شعار سالانه اشاره کرد و یادآور شد: شبکه تبلیغات اسلامی در استان گلستان وجود دارد که توسط مساجد، ائمه جماعات، مداحان، مجامع قرآنی و بانوان اداره می شود. تحقق رسالت جهاد دانشگاهی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی که بتواند آن را انجام دهد مفید و آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام/