اخبار جامعه

تشکیل ۱۴۹۹ پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

خبر فوری/ لرستان رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه لرستان از تشکیل هزار و 499 مورد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

دکتر امین سلاحرزیان در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: فلسفه جهاد دانشگاهی این است که جهاد به دانشگاه نزدیک باشد و هدف ما علم شدن است.

وی گفت: یکی از کارها کشت گیاه دارویی است چرا که پتانسیل ارزشمند لرستان را دارد اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه پتانسیل گیاهان دارویی استان در حال غفلت است، گفت: گیاهان دارویی لرستان از نظر اقتصادی، فرآوری، ارزآوری و … جای کار زیادی در لرستان دارد و ما قرار دادیم. بالا یک مرکز سقف و زمین مسطح ما یک هکتار را به این مهم اختصاص دادیم.

جهاد دانشگاهی لرستان بیش از 60 تا 70 درصد از داروهای گیاهی استاندارد مصرفی را تامین می کند.

سلاحورزیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 60 تا 70 درصد نهاده مورد نیاز برای کشت گیاهان دارویی اعم از بذر، قلمه و بذر لرستان توسط جهاد دانشگاهی لرستان اهدا می شود.

وی افزود: نهاده های گیاهان دارویی را برای توسعه کشاورزی، کشاورزان و علاقه مندان و فارغ التحصیلان کشاورزی در لرستان تامین می کنیم و اگر مردم نتوانند محصول خود را بفروشند، خرید تضمینی از آنها خواهیم داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: شبکه گسترده گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی کشور راه اندازی شده است.

سله ورزیان با اشاره به اینکه این یکی از مواردی است که باید به مدل زراعی لرستان پرداخته شود که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: در کوهدشت محصولات آبدوست هستند و این تاثیر داشته است. کاهش سطح آب سفره های آب زیرزمینی

وی گفت: محصولات گلخانه ای به آب کمتری نیاز دارند و تعداد مشاغل زیاد است فلفل دلمه ای است.

نرخ باروری در لورستا بالاست

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه سخنان خود به مرکز درمان ناباروری این سازمان اشاره کرد و با تأسف به آمار بالای ناباروری لرستان اشاره کرد و گفت: مسائل اقلیمی، ژنتیکی و تغذیه ای در این موضوع و به این معنا لرستان است. وارد جهاد دانشگاهی شد و مرکز ناباروری تأسیس کرد.

سلاح ورزیان خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد افرادی که برای درمان ناباروری به جهاد دانشگاهی لرستان مراجعه می کنند، مشکل مالی دارند و جزو اقشار مرفه نیستند.

درمان با نرخ دولتی و نیمه دولتی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

وی گفت: مشاوره و درمان دارویی با نرخ دولتی و نیمه دولتی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان انجام می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: هزینه های جراحی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان نسبت به سایر مراکز درمانی بسیار پایین است.

سلاح ورزیان ادامه داد: در لرستان بین 3 هزار تا 3 هزار و 500 زوج نابارور وجود دارد که البته این تعداد بالغ بر 4 هزار زوج است زیرا برخی افراد به دلیل شرایط خاص و حتی مشکلات مالی به مراکز درمانی ناباروری مراجعه نمی کنند.

در حال حاضر 1499 پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان تشکیل شده است.

وی گفت: در حال حاضر 1499 پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان تشکیل شده و زوج های نابارور از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان آمادگی دارد به متقاضیان جنین بدهد و همه شرایط را برای درمان ناباروری فراهم کرده ایم، اظهار داشت: این مرکز درمانی برای ناباروری آماده است.

سلاح ورزیان افزود: برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به زوجین و مراجعین نابارور نیازمند تجهیزات جدید مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان هستیم که امیدواریم با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان در گذشته ما را یاری کند.

انتهای پیام/