اقتصادی

جدیدترین وضعیت وام و سپرده‌های بانکی

تعداد سپرده ها و خدمات بانکی تا پایان بهمن ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 1399 به ترتیب 41.5 تا 44.3 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبر فوری، بانک مرکزی در پایان بهمن ماه سال گذشته مجموع مانده سپرده‌ها و مانده تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان بهمن ماه سال گذشته را بیش از 5242 میلیارد برداشت اعلام کرد. در همان زمان، آنها در پایان سال گذشته و پایان سال گذشته 41.5 و 35.3 درصد افزایش یافتند.

همچنین بیشترین میزان سپرده متعلق به استان تهران با موجودی 2813.9 میلیارد تومان و کمترین میزان مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با 14 میلیارد تومان است.

همچنین موجودی کل تسهیلات در حال حاضر بیش از 3900 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و پایان سال گذشته 44.3 و 39.7 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد تسهیلات متعلق به استان تهران با موجودی 2388.4 میلیارد تومان و کمترین تعداد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 14.2 میلیارد تومان است.

پس از حذف سپرده قانونی، نسبت تسهیلات و سپرده‌ها به 82.8 درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل و پایان سال قبل به ترتیب 1.7 واحد درصد و 2.6 واحد درصد افزایش داشت. و استان کهگیلویه و بویراحمد 114.1 درصد بوده است.

یکی از دلایل اصلی کثرت تسهیلات و سپرده ها در استان تهران، استقرار ستاد بسیاری از شرکت ها و موسسات تولیدی در سایر استان های تهران است و بیشتر فعالیت های بانکی آنها از طریق شعب بانک ها انجام می شود. و موسسات اعتباری استان تهران.

وضعیت نهایی وام ها و سپرده های بانکی

انتهای پیام/