اخبار ورزشی

حسابرس خیابانی برای فدراسیون فوتبال می‌آورند/ این عجله مشکوک است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وی در گفت و گو با خبرنگار شهاب الدین عزیزی خادم آنلاین، با اشاره به حضور روز شنبه خود در جلسه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، گفت: با وکلای خود به کمیته اخلاق رفتم. مهمترین کاری که باید انجام دهید احترام به مجمع است. برخی از اعضای مجمع نیز پس از تشکیل مجمع با نامه نگاری به کمیته اخلاق خواستار این موارد شده اند. جریانی از بقا در بحران وجود دارد. این جریان می خواهد جلوی فوتبال شهر ما را بگیرد. همین موضوع با آزادی غیرقانونی من مسیر فوتبال را تغییر داد.

بگذار مجلس کار خودش را بکند

وی ادامه داد: در این سه ماه از فعالیت فدراسیون فوتبال معدل همه مشخص شد. یک سال در فدراسیون بودیم، سریع ترین و ارزان ترین صعود را در جام جهانی داشتیم. فوتبال خوب بود، اما طبیعی است که دشمن موفقیت باشد. گاهی گناه نکردن و خوب کار کردن خودش جرم است. این جریان هم باید متوجه باشد که دارد چه می کند. امیدوارم کمیته اخلاق به صورت منطقی به این موضوع رسیدگی کند و به هیئت مدیره اجازه دهد کار خود را انجام دهد.

فدراسیون فوتبال بقالی نیست که بازرس خیابان بیاورد

رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال از تمایل خود برای معرفی و تغییر برخی مسائل اقتصادی به نفع این جریان خاص خبر داد. عزیزی خادم گفت: فدراسیون فوتبال سوپرمارکت و بقالی نیست بلکه سازمانی معتبر است که بازرس خودش را دارد. این یک خواربارفروشی نیست که بخواهید به خیابان بروید و به عنوان بازرس وارد آن شوید. در عصر حجر اینطور نبود. این با منطق و معیار این حرفه فاصله زیادی دارد.

آنها فوتبال را به سمت تاریکی و نابودی سوق می دهند

عزیزی خادم افزود: برکناری غیرقانونی من زوایای پنهان و آشکار زیادی دارد. باشد که این شادی و خوشحالی صعود به جام حذفی برای مردم تلختر نباشد. دست ها در کار است و خود آن دست ها سه ماه است که فوتبال ایران را حذف کرده و به افکار عمومی آسیب می زند. این تیم ها ایستاده نیستند و می خواهند فوتبال را به تاریکی و نابودی بکشانند. امیدوارم عقلانیت کمیته اخلاق باعث شود مجمع فدراسیون فوتبال با حسابرس و حسابرس قانونی و مستقل کار کند. اگر تا به حال سکوت کرده ایم به خاطر نجابتمان بوده است، اما برخی قصد سوء استفاده از ما را داشته اند و با تهمت و قتل ما شخصیت را منحرف کرده اند.

آنها به منافع فوتبال اهمیت نمی دهند

وی همچنین با بیان اینکه این حرکت با اقدام آگاهانه آماده فراتر رفتن از منافع ملی است، افزود: امیدوارم همه ما را در جهت عقب نشینی این حرکت یاری کنند. رفتار آنها به وضوح و قدم به قدم منافع فوتبال را زیر پا می گذارد. البته علایق فوتبالی برایشان مهم نیست. من به عنوان حامی خانواده فوتبال می گویم مجمع باید طبق قانون و با برنامه ریزی به وظایف خود عمل کند. فدراسیون یک سال است که بهترین عملکرد تاریخ را داشته است. اجازه دهید این را بیشتر به ورطه نابودی نبریم.

همه اینها یک سد مشکوک است

رئیس فعلی فدراسیون فوتبال گفت: مشخص است مسیر انتخاب شده به فوتبال در تاریکی منتهی می شود. آنها به عمد فضا را در آن جهت حرکت می دهند. بگذارید برای مونتاژ. همه اینها یک سد مشکوک است. قربانیان اصلی کم نیستند بلکه فوتبال و منافع ملی هستند. امیدوارم تصمیم منطقی گرفته شود و شادی مردم را به ناامیدی تبدیل نکنند.

نحوه برخورد با من در دنیا بی سابقه است

عزیزی خادم همچنین گفت: نتایج کسب شده تیم ملی و صعود به جام جهانی لطف الهی بود. تیم ما در آسیا بی نظیر است و آن را به مسابقات جهانی رساندیم. رفتار این دوران نه تنها در ایران بلکه در جهان بی سابقه و غیرانسانی بود. حالا انتخاب باید برنامه ریزی شود. ما برای 11 ماه برنامه درستی داریم، اما اتفاقات دو سه ماه اخیر نیازی به توضیح ندارد. باز هم مجمع تصمیم بگیرد که به عنوان رکن اصلی فوتبال، بازرس خیابانی برای گزارش نیاورد.

چرا در جلسه 10 ژوئن شرکت نمی کنید؟

با توجه به این اقدامات آیا در دهمین همایش فدراسیون فوتبال حضور دارید؟ عزیزی خادم در پاسخ به این سوال تصریح کرد: چرا که نه؟ من به جلسه دعوت شده ام و باید بروم و از عملکردم دفاع کنم. همچنین ناظران فیفا و کنفدراسیون آسیا نیز حضور دارند. بخش مهمی از جلسه درباره آزادی غیرقانونی من است. من تا الان سکوت کردم بعد از آزادی من فوتبال راه خودش را رفت. هرگونه بررسی منوط به گزارش حسابرس قانونی است.

جریانی می خواهد فوتبال ایران را تمام کند

رئیس فدراسیون فوتبال مجددا انتخاب شد و افزود: جریان مرموز به دنبال تخریب منافع ملی است و از کسی پاسخگو نیست. بعد از اینکه من غیرقانونی شدم شروع به کار کردند. این حرکت به دنبال پایان دادن به فوتبال ایران و تخریب منافع ملی و عمومی فوتبال است. من مطمئن هستم که مجمع این موضوع را تایید نخواهد کرد. کمیته اخلاق آنقدر خودآگاه است که در این بازی نمی گنجد. فدراسیون فوتبال اساسنامه، حسابرس و بازرس قانونی دارد و خود مجمع تصمیم گیری می کند.

تصمیم گیری را خارج از اراده مجمع رها نکنید

عزیزی در بخشی دیگر از گفتگو با خبرنگار خادم آنلاین گفت: امیدوارم همه دوستان راه قانون، وحدت و عقلانیت را طی کنند و اجازه دهند جلسه برگزار شود تا گزارش حسابرس منتشر شود. اجازه ندهید مردم در خیابان شما را وارد کنند و برخلاف میل مجلس تصمیم بگیرند. منافع اتحادیه و ملی برای ما مهم است. ما باید شرایط کشور را درک کنیم. برای دفاع از حقوق فوتبال این راه را تا آخرین پله طی می کنم. این مزه و طعم کج باید برداشت شود. مسیر تهمت و دروغ باید برداشته شود. در این زمان از تهمت و دروغ بخشیده نشدم.

تعداد کمی از افراد علاقه مند، مردم را تلخ می کنند

وی تصریح کرد: از هر تصمیمی در مجمع اتخاذ شود، منصرف خواهیم شد. هرکس در هر مسیری قدم برمی دارد باید مسئولیتش را بپذیرد. همانطور که گفتم این همه عجله مشکوک است و امیدوارم کمیته اخلاق برای برخورد قانونی به دادگاه مراجعه کند. در این شرایط تنها دلخوشی مردم فوتبال است. کمتر کسی که علاقه زیادی دارد دهان این مردم شهیدپرور را آشفته و ترش کند. آنها در هیچ کجای دنیا با چالش صعود به جام جهانی مواجه نیستند. همه تلاش می کنند تا برای جام جهانی برنامه ریزی کنند و آماده شوند، اما برخی از آنها یک گام کامل در اینجا برداشته اند.

با تشکر از کفاشیان، دادکان، پروین و…

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان با تشکر از روسای سابق فدراسیون گفت: باید از دادکان، کفاشیان، عابدینی، آقای مصطفوی و همچنین خداداد عزیزی، علی پروین، حسن روشن، محمد مایلی کهن تشکر کنم. از خانواده فوتبال از اهالی رسانه هم تشکر می کنم و حتما جلسه مفصلی با آنها خواهم داشت.