اخبار ورزشی

واکنش کامرانی‌فر به اختلافات طارمی و اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال پس از جلسه امروز هیات رئیسه فدراسیون در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی پیش از این جلسه گفت که سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را برعهده داشته و با تایید هیات رئیسه، دبیرکلی شده است. امیدوارم در داخل هم انسجام وجود داشته باشد. کاستی هایی در این زمینه وجود دارد و از همه می خواهم در پیشرفت فوتبال سهیم باشند. فدراسیون در ماه های اخیر نشان داد که مسیر توسعه را طی کرده است. به این ترتیب، گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که باید به ما هشدار دهید.

وی با بیان اینکه این کمیته در جلسه امروز بیش از 20 مصوبه داشت، تاکید کرد: یکی از مهم ترین مصوبات موضوع حذف گل های سقوط و سقوط تیم ها در همه رده های فوتبال و داخل سالن است. فکر می کنم فوتبال ما سالم است، اما باید قوانینی داشته باشیم تا در مسیر درست حرکت کنیم.

برای پرکردن این سمت با چهار سال سابقه مدیریتی به عنوان دبیرکلی فدراسیون فوتبال؟ وی تاکید کرد: کاندیدای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بودم. هر فردی که برای این موقعیت درخواست می کند باید چهار سال سابقه مدیریت داشته باشد. همه کسانی که در مسابقات بین المللی شرکت می کردند این برنامه درسی را جزو رکوردهای خود به حساب می آوردند. در گذشته نیز تجربه مدیریت در ورزش داشتم. کسانی که در هیئت مدیره حضور داشته اند این سوابق را دارند.

کامرانی فر امروز نیز با بیان اینکه بازی ایران و لبنان به صورت رسمی در بیروت برگزار می شود، گفت: چند روز پیش داوران «مخالفان» آمدند اما هنوز زمان و مکان بازی مشخص نشده بود. اعلام کرد که این بازی فارغ از فدراسیون فوتبال و تیم ملی در لبنان برگزار می شود و در جایی که مسابقه باشد با تمام نیرو خواهیم بود.

این دیدار با حضور تماشاگران و احتمال حضور هواداران ایرانی در ورزشگاه مشخص شد: حضور تماشاگران بستگی به کشور میزبان دارد. گروه های مهمان نمی توانند نظر بدهند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اظهارات دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی درباره اختلافات به وجود آمده در تیم ملی ایران، تصریح کرد: اگر در تیمی مشکلاتی وجود داشته باشد، این مشکلات به زمین هم سرایت می کند و نتایج را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی تیم خیلی خوب در زمین بازی می کند و بازیکنان رابطه خوبی با یکدیگر و مربیان دارند، نمی توان گفت که مشکلاتی در خارج از زمین وجود دارد. وضعیت انتخاب بسیار خوب است. همه به هم کمک می کنند. او انتخاب را به خوبی مدیریت می کند. آقای عزیزی خادم به طور کامل امور انتخابی را بر عهده دارد و در کنار تیم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع میانجی گری داوری یادآور شد: نمی توان با صحبت تصمیم گرفت و وارد آن بحث شد. اگر کسی مدارکی دارد می تواند بدهد. این فدراسیون با خیال راحت کار خود را انجام می دهد و در همه امور دخالت می کند. فدراسیون از کسی تعریف نمی کند و با کسانی که راه را اشتباه می روند صحبت می کند. من شخصاً شک ندارم که داوران ما سالم هستند. آنها فقط باید تلاش کنند تا پتانسیل کامل خود را روی زمین نشان دهند. آنها با انرژی زیادی قضاوت می کنند و فدراسیون هم تلاش می کند نظر ما را بهتر کند.

کامرانی فر با تاکید بر شایعاتی مبنی بر راه اندازی سیستم پشتیبانی داوری تصویری ایران، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این سیستم چه در بازی های تیم ملی و چه در مسابقات باشگاهی وارد ایران شود. ما کارهای زیادی برای این شرکت انجام دادیم و قبل از هر کاری درخواست کردیم. اینکه دوستان مسائل مختلفی را مطرح کردند درست نیست. دو نفر که از آن شرکت وارد ایران شده بودند مجوز ورود گرفتند. فدراسیون فوتبال امیدوار بود در این شرایط حمایت بیشتری از VAR انجام دهد.

وی همچنین درباره وضعیت کمیته فوتبال داخل سالن و تیم های فوتبال داخل سالن گفت: فوتسال برای ما یک برند است. رئیس کمیته فوتبال داخل سالن و تغییرات در رشته فوتبال داخل سالن به زودی اعلام می شود. ما باید به پیشرفت و توسعه نگاه کنیم. فدراسیون از هیچکس بابت پیشرفتش تعریف نمی کند در روزهای آینده شرایط تیم های فوتبال داخل سالن در تمامی مقاطع اعلام می شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص بازی دوستانه با ایتالیا نیز تاکید کرد: بله این بازی برگزار می شود. ایتالیا از تیم ملی ایران دعوت کرد. به زودی همه را از تغییراتی که در فوتبال رخ داده است مطلع خواهیم کرد.