اقتصادی

ساخت “متاورس” اختصاصی توسط ارتش آمریکا

به نظر می رسد که ارتش ایالات متحده سال هاست که در حال ساخت متابارهای خود است.

به گزارش خبر فوری و به نقل از وایرد، در حالی که غول‌های فناوری، مؤسسات مالی و شرکت‌های فناوری مشتاق هستند تا بخشی از انقلاب اینترنتی موسوم به «متابرس» باشند، به نظر می‌رسد که ارتش ایالات متحده برای مدت طولانی در حال ساخت نسخه‌ای از این دنیای دیجیتال است.

همانطور که مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک که اکنون با نام متا شناخته می شود، می گوید وقتی صحبت از متاورز به میان می آید، تصور اینکه افراد در دنیای دیجیتال گرد هم می آیند، معمول است.

مارک زاکربرگ با اعلام قصد خود برای ایجاد این حوزه دیجیتال، توانست توجه جهانی را به خود جلب کند و بسیاری از شرکت های دیگر را در این دنیای جدید مورد توجه قرار دهد.

آیا این دنیای جدیدی است؟

کسب و کارهای بزرگ و کوچک در حال تبدیل شدن به بخشی از Metawares هستند و پادشاهی های مجازی را با میلیون ها دلار به دست می آورند. اما با نگاهی فراتر از روشنایی این دنیای جدید، متوجه می شویم که اجزای آن چندان جدید نیستند. واقعیت افزوده و محیط های مجازی، هدفون ها و شبیه سازی های سه بعدی مدت هاست که در مجموعه های نظامی وجود داشته است.

فناوری واقعیت مجازی (VR) بخشی از آموزش نظامی خلبانان و ملوانان آمریکایی در دهه گذشته بوده است. با توجه به میلیون ها دلار هزینه شده برای هر یک از تجهیزات نظامی، نیروهای دفاعی همواره برای آموزش پرسنل به محیط های شبیه سازی شده متکی بوده اند. به لطف فناوری، کاربران دائماً در تلاش هستند تا تجهیزات را تا حد امکان آزمایش کنند و مهارت های انسانی خود را بهبود بخشند.

ارتش ایالات متحده از واقعیت مجازی برای آموزش پرسنل خود در میدان جنگ استفاده می کند، بیمارستان های نظامی نیز از فناوری برای کمک به سربازان برای فرار از شرایط وحشتناک جنگ و مقابله با استرس پس از سانحه استفاده کرده اند.

دفاع بوئینگ از واقعیت افزوده (AR) برای آموزش مکانیک‌های خود در کشتی‌ها قبل از ساعت‌ها تماس با کشتی‌های جنگی و برای تعمیر و نگهداری استفاده می‌کند، و ارتش ایالات متحده قراردادی ۲۲ میلیون دلاری با شرکتی که مایکروسافت امضا کرده است برای تحویل بیش از ۱۲۰ هزار فروند دارد. هدفون هولولنز با این حال، این قرارداد مدت ها قبل از تبدیل شدن فیس بوک به “متا” امضا شد.

اسباب بازی های جدید ارتش ایالات متحده برای متاوارز

بدیهی است که ارتش ایالات متحده در پروژه های جدیدی که از دستیاران هوش مصنوعی استفاده می کند، در خط مقدم توسعه دنیای متاتارس قرار دارد. پروژه هایی که بسته به موقعیت و عملکرد سربازان را از طریق صدا، گفتار و گرافیک مشاوره می دهند.

جنگنده های خلبان از آنها برای کسب مهارت استفاده می کنند و سلاح های مختلف در این فضا برای کسب مهارت و مانورهای انسانی فرآیند آزمون و خطا را طی می کنند.

برای کسانی که می‌خواهند چشم‌انداز زاکربرگ برای متاوارز را بدانند، در دسامبر سال گذشته، نیروی هوایی ایالات متحده اجلاسی را در محیط مجازی برگزار کرد که بیش از 250 نفر از سراسر جهان را گرد هم آورد.

لازم به ذکر است که ارتش ایالات متحده مجبور نیست جنگ متا یا مایکروسافت خود را تحویل دهد، زیرا فراجهان نظامی ایالات متحده از اجزای آن تشکیل شده است و بسیار عملیاتی تر از آنچه اکنون است است. ما میدانیم ..

انتهای پیام/