اقتصادی

بالاخره دلالان کوتاه آمدند – خبر فوری

بررسی روند بازار خودرو نشان می دهد که فروشندگان در نهایت قیمت های بازار را کاهش داده اند و از کاهش قیمت خرسند هستند. یعنی این شیوه کاهش قیمت خودرو در بازار هفته گذشته در پی انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودرو اعلام شد.

به گزارش خبر فوری، روند قیمت ها در بازار خودرو طی هفته گذشته نشان داده است که فروشندگان دست از تلاش برنداشته و همچنان بازار خودرو را در دست دارند و اجازه افت قیمت در آن بازار را نمی دهند. این در حالی بود که تجربه گذشته همین را نشان می دهد خبر واردات خودرو بازار آزاد را تحت تاثیر قرار داده است.

با این حال در اولین روز خرداد ماه امسال، بازنگری قیمت ها در بازار و نسبت به هفته گذشته به نظر می رسد که دلالان نتوانسته بیش از این با آن مقابله کنند و به همین دلیل خودرو در بازار آزاد سقوط کرد. البته قیمت های بازار آزاد همچنان فراتر از حد معمول و دور از کارخانه تعیین می شود. نکته قابل توجه این است که محصولات خارج از تولید مانند پراید مانند خودرو در خط تولید بالا و پایین می روند. البته برخلاف گفته برخی، این خودرو هنوز به زیر 200 میلیون قبر نرسیده است.

در مجموع تحلیل و مقایسه بازار فعلی با هفته قبل حاکی از کاهش 15 میلیون تومانی محصولات گروه خودروسازی سایپا است.

در مورد محصولات ایران خودرو نیز نسبت به ابتدای هفته گذشته (شنبه) افت محسوسی در تولید محصول و البته محصولات مونتاژی 35 میلیون تومانی (هایما S7 توربو) مشاهده می شود.

آخرین قیمت ثبت شده انواع خودروسازان در بازار روز یکشنبه (1 خرداد) و نسبت به هفته گذشته (24 اردیبهشت) به شرح زیر است:

در نهایت دلالان کوتاه آمدند

در نهایت دلالان کوتاه آمدند

در نهایت دلالان کوتاه آمدند

انتهای پیام/