اخبار جامعه

بهترین ورزش‌ها برای پیشگیری از پوکی استخوان

با افزایش سن، سریعتر از بافت استخوانی تجزیه می شود و خطر ابتلا به پوکی استخوان بیشتر می شود. برای جلوگیری از خطر پوکی استخوان در سنین بالا، تراکم استخوان را باید با مصرف غذاهای پرکلسیم و همچنین ورزش منظم در سال های اول زندگی افزایش داد.

به گزارش خبر فوری، از سوی دیگر، سبک زندگی کم تحرک و عادات غذایی نامناسب می تواند از بین رفتن بافت استخوانی را تسریع کند.

هندوستان تایمز گزارش می دهد که یک فیزیوتراپیست برجسته در بنگلور هند تمریناتی را برای جلوگیری از پوکی استخوان ارائه می دهد.

تمرینات مقاومتی

تمرین مقاومتی نوعی تمرین است که با هدف تقویت عضلات و استخوان ها انجام می شود. تمرینات استقامتی باید دو بار در هفته انجام شود و عضلات سینه، بازوها، شانه ها، پاها، لگن، پشت و عضلات شکم را هدف قرار دهند.

تمرینات مقاومتی عبارتند از:

وزنه هایی مانند دمبل ورزش کنید

– برای تمرین از نوار مقاومتی و کش استفاده کنید

از پرس زانو، پرس شانه یا تمرینات وزنه برداری با استفاده از میله استفاده کنید.

تمرینات تمرینی با وزنه

تمرینات تحمل وزن، تمرینات و فعالیت هایی هستند که عضلات را در مقابل جاذبه زمین فعال می کنند. ورزش های تحمل وزن به استخوان ها فشار وارد می کند که به بهبود توده استخوانی کمک می کند. برای استفاده حداکثری از این حرکات، ورزش های تحمل وزن توصیه می شود. اما اگر مطمئن نیستید که چگونه این حرکات را شروع کنید، باید با پزشک و فیزیوتراپیست مشورت کنید.

تمرینات وزنه برداری شامل:

– اجرا کن

– از پله ها بالا بروید

– از پرش طناب استفاده کنید

– تنیس یا بدمینتون

تمرینات انعطاف پذیری

تمرین انعطاف پذیری یکی دیگر از تمرینات مهم است که باعث بهبود انعطاف پذیری عضلات و پویایی مفاصل می شود. با انعطاف پذیری و تحرک بهتر، کمتر در معرض آسیب هستید.

تمرینات کششی انعطاف پذیری عضلات را بهبود می بخشد. کشش های عضلانی را می توان قبل و بعد از ورزش به عنوان یک تمرین کششی انجام داد. ماهیچه ها را 3-5 بار بکشید و فاصله را حداقل 10-30 ثانیه نگه دارید.

ورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس برخی از ورزش هایی هستند که به انعطاف پذیری و استقامت کمک می کنند.

انتهای پیام/