اقتصادی

علیپور: افزایش اجاره بها باید یک ضریب معین سالیانه داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تمدید خودکار اجاره سالانه در طرح کنترل املاک ضروری است و مالکان نمی توانند بیش از یک نرخ معین قیمت را افزایش دهند.

کمال علیپور در گفت وگو با خبر فوری، با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی و کنترل مسکن استیجاری، اظهار کرد: متن طرح هم اکنون دو بند دارد اما نیاز به تغییر دارد و لازم است هر دو بند باشد. این طرح را می توان در این سیاست مشوق ها و تحریم ها مشاهده کرد. از سوی دیگر کاهش نرخ بنگاه های معاملات ملکی از دیگر موارد ضروری است که در این طرح پیش بینی شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین باید به برخی موارد مربوط به ساخت و ساز که در تبصره ماده 100 اشاره شده و مربوط به اجاره ملک است، توجه شود. ضمناً به مالکانی که تعمیرات و بازسازی واحدها را انجام می دهند تسهیلات کم بهره داده شود تا شاهد نوسازی و تعمیرات واحدها باشیم.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سران قوا با محدود کردن افزایش اجاره بها در تهران به 25 درصد و در شهرستان ها 20 درصد موافقت کردند و لازم است این مصوبه در چارچوب قانون گذاری شود. از طرح مونتاژ از سوی دیگر، در این طرح مقرر شده است که قراردادهای اجاره سالانه به صورت خودکار ثبت می شود و مالکان نمی توانند قیمت را بالاتر از نرخ تعیین شده افزایش دهند.

علیپور در پایان تاکید کرد: اجاره بها باید سالانه با ضریب خاصی افزایش یابد و قراردادها به صورت خودکار تمدید شود. لازم است در این طرح این موارد پیش بینی شود تا قانون جامعی در زمینه ساماندهی بازار اجاره مسکن تهیه شود.

انتهای پیام/