اقتصادی

در طرح کنترل اجاره بهای مسکن عوامل بازدارنده خوبی دیده شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح مجلس بازدارنده خوبی برای کنترل بازار اجاره مسکن است اما اجرای آن از سوی وزارتخانه های مجری بسیار مهم است.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با خبر فوری، با اشاره به وضعیت بازار مسکن گفت: افزایش نرخ اجاره بها و رهن دغدغه شهروندان است. متأسفانه می بینیم که نرخ رشد اجاره بها ساعت به ساعت در حال افزایش است. هیات وزیران با تصویب مصوبه ای سقف اجاره بها را در تهران 25 درصد و در شهرستان ها 20 درصد تعیین کرد. این مصوبه مورد تایید سران سه قوه نیز قرار گرفت اما افزایش قیمت در بازار بیش از این عدد است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس نیز به این موضوع ورود کرد و با توجه به دغدغه های مردم، طرحی را برای دوفورتی تحت عنوان ساماندهی و کنترل اجاره املاک مسکونی تهیه کرد. با تصویب دو فوریت، آن طرح اکنون در کمیسیون عمران چکش می خورد و به زودی به مجلس می آید. تعداد زیادی قرارداد از پیش نوشته شده وجود دارد و اکنون در صورت اجرایی شدن مصوبه هیئت وزیران، افزایش قیمت قابل توجهی خواهد بود.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این افزایش از توان مردم خارج است و امیدواریم با مصوبه مجلس بتوان این افزایش قیمت را تا حدودی کنترل کرد. طرح مجلس عوامل بازدارنده خوبی برای کنترل بازار اجاره دارد اما برای وزارتخانه های مجری بسیار مهم است.

انتهای پیام/