اقتصادی

کارت هوشمند سلامت ایران در سایت MIT/حذف آفلاین دفترچه‌های بیمه امکان‌پذیر شد

گروهی از مخترعان از سراسر کشور با ارائه طرح کارت هوشمند حذف بروشورهای بیمه آفلاین پس از دریافت مدال برنز در مسابقات اختراعات سوئیس، در چالش مهندسی دانشگاه MIT شرکت کردند و توانستند نظر داوران را به خود جلب کنند. سایت اصلی MIT.

به گزارش خبر فوری، یکی از تیم‌های آموزش‌دیده فناوری در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی توانست با هدف حذف بروشورهای بیمه، ایده خود را برای «کارت سلامت هوشمند» به مسابقات ثبت اختراع سوئیس، چالش نوآوری سوئیس و چالش نوآوری MIT ارائه کند. . این گروه متشکل از «امیر پویا دانشوریان»، «امیر پارسا دانشوریان»، «سید پارسا علوی»، «سیدآریا علوی»، «مهدی شهبازی» و «محمدجواد پاپی زاده» است که هر کدام تاکنون مدال رنگی کسب کرده اند. وارد المپیک علمی شده است.

امیرپویا دانشوریان مدال طلای المپیک جهانی زمین شناسی را به دست آورد و تنها کسی است که در هر المپیک جهانی موفق بوده است. عنوان معلم آینده در دستان پروفسور تایلر، پروفسور MIT و رئیس کمیته علمی المپیک جهانی.

سید آریا علوی همچنین مدال المپیک ملی زمین شناسی در سال 1999، مدال برنز المپیک 1400 نانو را کسب کرد و به همراه مهدی پاپی زاده برای طراحی ربات هوشمند کووید 19 در مسابقات تکنوفست ترکیه شرکت کرد.

مهدی شهبازی همچنین در جشنواره بین المللی خیام نویسی رتبه اول را کسب کرد و برگزیده و کاندیدای پژوهشگر برتر استان تهران شد.

این افراد برای شرکت در مسابقات جهانی اختراعات سوئیس گرد هم آمدند و بخشی از ایده «بیمارستان هوشمند» را به این مسابقه ارائه کردند. این بخش «کارت سلامت هوشمند» نام دارد که به عنوان طرح برتر این مسابقه شناخته می شود.

سپس طرح به چالش مهندسی MIT ارسال شد و علاوه بر کسب مدال برنز، طرح آنها در سایت اصلی دانشگاه آپلود شد.

اعضای این گروه با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (خبر فوری) جزئیات برنامه خود را به ما گفته اند و اعلام کرده اند که تصمیم گرفته اند تا عاقل شدن به برنامه خود پایبند باشند.

در مسابقات جهانی تحت عنوان تنبیه شرکت کنید

امیرپویا دانشوریان سرپرست این تیم فناوری در گفت وگو با خبر فوری، وی با اشاره به شرکت خود در مسابقات اختراعات سوئیس، چالش نوآوری سوئیس و چالش نوآوری MIT گفت: این رویداد برای مخترعان در سراسر جهان است.

این مسابقه توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) در ژنو سوئیس حمایت می شود و 330 تیم از 80 کشور انتخاب خواهند شد.

دانشوریان ادامه داد: از 330 تیم، 50 نفر در رشته های مختلف الکترونیک، مکانیک و مهندسی پزشکی مدال می گیرند. تیم کشورمان در جایگاه سوم این مسابقات به مدال برنز دست یافت.

وی اظهار داشت: بر این اساس ما توانستیم با چالش نوآوری سوئیس روبرو شویم و مقام اول را به خود اختصاص دهیم.

رهبر تیم گفت: «مهمتر از همه، ما توانستیم با چالش MIT روبرو شویم. این رویداد یکی از بزرگترین چالش های جهان است که توسط MIT برگزار می شود.

او اظهار داشت که MIT رتبه اول مهندسی در جهان را دارداضافه: سطح این رویداد بسیار بالاست و از آنجایی که ایران برای ورود به این مسابقات جریمه شد، از طریق ترکیه توانستیم در این مسابقه شرکت کنیم و ایده را به عنوان ایده برتر در قسمت دانش آموزی ارائه کردیم.

دانشوریان از طراحی این تیم در سایت دانشگاه MIT خبر داد و گفت: ایده ای که در چالش MIT ارائه کردیم «کارت سلامت هوشمند» در حوزه مهندسی پزشکی و سوالاتی در مورد موضوعاتی مانند اجرای کسب و کار نام داشت. طرح و مشخصات به تصویب رسید.

طرح تحول سلامت

سید پارسا علوی یکی دیگر از اعضای این گروه در گفت وگو با خبر فوری، در سال 2022، ما مدال برنز را برای اختراعات سوئیس دریافت کردیم، در حالی که ایده ما به عنوان یک پروژه بزرگ در چالش نوآوری MIT پذیرفته شد و در وب سایت دانشگاه آپلود شد.

کارت هوشمند سلامت ایران در سایت MIT / بروشورهای بیمه آفلاین امکان پذیر شده است

وی ایده اصلی این طرح را «حذف بروشورهای بیمه» عنوان کرد و گفت: به ویژه در سال های اخیر طرحی مشابه در مقیاس اجرا شده است، اما چه چیزی ایده ما را با طرح در کشور متمایز می کند. کمک کارت ملی سلامت

علویک با اشاره به روش فعلی حذف بروشورهای بیمه ای ادامه داد: در حال حاضر در حال راه اندازی این طرح در کشور هستیم که بر اساس آن در تمامی کلینیک ها و مراکز درمانی نسخه های پزشکی به صورت آنلاین ارائه می شود و تمامی اطلاعات بیماران بر روی بیماران است. برای دریافت خدمات درمانی فقط با اعلام کد ملی به داروخانه ها و سایر مراکز درمانی مراجعه کنید.

این محقق افزود: اما این طرح محدودیت های متعددی دارد. امروزه مکرراً اینترنت کشور دچار اختلال می شود و اگر اینترنت در دسترس نباشد یا مختل شود، کل سیستم مسدود می شود. بنابراین، نه پزشک و نه داروساز نمی توانند داروی درخواستی بیمار را تجویز کنند.

علوی افزود: اما پروژه ما نیز همین روند را طی می کند و کارت هوشمند سلامت بروشورهای بیمه را حذف می کند اما آفلاین. به این ترتیب، پزشکان می توانند هنگام استفاده آفلاین از «کارت سلامت هوشمند»، تمام نسخه های لازم را ذخیره کنند.

این محقق با اشاره به اینکه کارکرد «کارت هوشمند سلامت» همانند کارت سوخت است، خاطرنشان کرد: مشابه کارت سوخت که خدمات آفلاین لازم را به مالکان خودرو ارائه می دهد، بیماران می توانند با کارت هوشمند سلامت به مراکز بهداشتی درمانی و داروخانه ها مراجعه کنند. خدمات لازم را ارائه دهد.

وی با اشاره به مهمترین مزایای این طرح برای حفظ طبیعت و پیشگیری از قطع درختان خاطرنشان کرد: همه ساله بیماران زیادی برای دریافت دارو و سایر خدمات درمانی نیاز به نسخه و نسخه درمانی دارند لذا از بروشور و فرم استفاده کنید. در واقع صدور بروشور بیماران بسیار زیاد است که منجر به تخریب طبیعت و قطع درختان برای ارائه بروشورهای بیمه می شود.

علوی افزود: اما با این روش اطلاعات سلامت بیمار بر روی کارت هوشمند سلامت ذخیره می شود و در طول سال اغلب افراد به پزشکان مختلف مراجعه می کنند و نگهداری این اطلاعات روی کاغذ و پرونده بیماران مشکل خواهد بود و در دسترس نیست. به دکتر.” اما ایده ما این چالش را حل کرده است و از روزی که بیمار شد و داروهایی که دریافت کرده بود روی کارت ذخیره می شود.

به گفته این محقق، پزشکان و متخصصان می توانند با درج این اطلاعات به کمک کارت هوشمند سلامت، بهترین راهکارهای درمانی را برای بیمار تجویز کنند.

علوی طراحی این کارت را بر اساس فناوری NFC و بستر بلاک چین انجام داده و اطلاعات بیماران به صورت آفلاین ذخیره خواهد شد.

اهمیت مکان

مهدی شهبازی یکی دیگر از اعضای این گروه در گفت وگو با خبر فوری، وی گفت: چالش MIT یکی از مهم ترین اختراعات در جهان است و با توجه به شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب، تیم ها و استارت آپ های زیادی در زمینه پزشکی برنامه ریزی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح های اصلی این رویداد دانشگاه MIT با هدف جذب اسپانسر بر روی سایت دانشگاه قرار می گیرد.

سرویس بهداشتی که نمونه های ادرار را بررسی می کند

محمدجواد پاپی زاده یکی از اعضای این گروه است وی با اشاره به اینکه طرح «بیمارستان هوشمند» این گروه دارای بخش‌های متعددی از جمله کارت هوشمند است، ادامه داد: طرح «بیمارستان هوشمند» شامل «ربات موتور جستجوگر تاج»، «کارت هوشمند» و «سلامت هوشمند» است. “کارت سلامت هوشمند” به مسابقه اختراعات سوئیس و چالش MIT ارسال شد.

وی با اشاره به «سرویس بهداشتی هوشمند» توضیح داد: این توالت با قابلیت نصب در محل اقامت افراد می تواند جایگزین توالت های موجود شود و بدون اطلاع قبلی امکان انجام معاینات پزشکی را فراهم کند.

پاپی زاده ادامه داد: معمولا افراد برای انجام معاینات منظم به مدت طولانی به پزشک مراجعه می کنند و برای رفع این مشکل این طرح را ارائه کردیم تا مردم به طور مرتب از سلامت خود مطلع شوند.

این محقق با بیان اینکه این طرح به طور خودکار نمونه های ادرار و مدفوع را تجزیه و تحلیل می کند، گفت: این طرح بر اساس کیت ها و حسگرهای آزمایشگاهی است.

به گفته وی، از طریق این سامانه می توان 22 آنالیز از جمله تست اعتیاد انجام داد.

مهمترین چالش مخترعان توسعه ایده است

امیرعباس محمدی کوشکی، رئیس گروه اختراعات ایرانیان در میزگرد خبر فوری: وی با اشاره به رکوردهای تیم های اختراع ایرانی که همگی از استعدادهای برتر کشور هستند، گفت: آنها سطح علمی بالایی دارند و قادر به ارائه ایده هستند. اما این افراد مهارت‌هایی مانند فن بیان، زبان دوم و گفتار را ندارند و اینها چیزهایی است که باید از مدرسه بیاموزند، اما حالا چنین گروهی اگر به مسئولان کشور بگویند برنامه‌شان MIT است. برای آنها قابل اعتماد نیست و بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این گروه اختراع خود را به ثبت رسانده و در محدوده مراکز رشد مستقر است، خاطرنشان کرد: این افراد توانایی ارتباط با سرمایه گذار را ندارند و در دانشگاه ها هیچ دوره و موضوع آموزشی برای آموزش چنین مهارت هایی نداریم و ضروری است. ” دانشگاه ها دوره های آموزشی جامعی را برای شرکت ها و گروه ها بر اساس مراکز رشد ارائه می دهند.

کارت هوشمند سلامت ایران در سایت MIT / بروشورهای بیمه آفلاین امکان پذیر شده است

محمدیک با تاکید بر اینکه با یک دوره 2 ساعته هرگز نمی توان این تیم ها را آموزش داد و توانمند کرد، ادامه داد: پیشرفت این شرکت ها در جایی نوشته نشده است تا تیم ها بر اساس آنها راه خود را باز کنند.

رئیس گروه اختراعات ایرانیان با انتقاد از برخی رویکردهای انتفاعی مسابقات علمی باطل در سطح ملی و بین‌المللی، گفت: نمونه‌های غیررسمی از واقعیت‌های علمی معتبر در سراسر جهان وجود دارد؛ زیرا خط سیر فناوری کشور به گونه‌ای است که همه به نظر می‌رسند. به دنبال ارائه یک فناوری باشید.

وی به تحلیل جهانی ایده پردازی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار یکی از موسسات آلمانی که در زمینه جذب و بازاریابی ایده فعالیت می کند، تنها یکی از پنج هزار ایده ثبت شده به مرحله بازاریابی می رسد. و در این مسیر بیش از تامین مالی نیازمند توانمندسازی شرکت ها و گروه ها هستیم.

انتهای پیام/