اخبار ورزشی

«بدحجابی» ابزار دشمن برای یورش به اعتقادات

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، مراسم بزرگداشت دهه. تقلید و تدریس خصوصی در مسجد امام موسی کاظم (ع) که حجت الاسلام حسین اخی مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد واحد اسلامی بیرجند بود برگزار شد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در این مراسم به دو روایت از افضل العباده العفا و زکات جمال العفا اشاره کرد و بر رعایت حجاب و عفاف از منظر اسلامی تاکید کرد.

اخاری یادآور شد: یکی از ابزارها و ابزارهایی که دشمنان اسلام را مورد حمله قرار می دهد، اسلام و جامعه اسلامی است که موضوع پوشش و نزاکت است که دشمن از آن برای نفوذ در فرهنگ و اعتقاد مسلمانان استفاده می کند.

وی با اشاره به موضوع شیخ طوسی در کتاب تجرید الاعتقاد، بر لزوم وجود امامت و ویژگی های امام و رهبر تأکید کرد و به تعبیر امام رضا (ع) صلح، طایفه و قومی بدون رهبر و امام رضا باشد. رهبر، تصریح کرد: نیاز به حکومت و اقتدار دارند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند تصریح کرد: فردی که رئیس یک ملت و یک ملت است باید از رعایای من سرآمد باشد، یعنی در همه زمینه ها مثلاً بالاتر از همه مردم باشد. علم، شجاعت، زهد، صبر، حلم و غیره.

ذکر شد: مشرکان به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گفتند تو پیامبر نیستی و خداوند متعال در پاسخ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: عندهو علم الکتاب. پیامبر نیست و کسی که کتاب را می‌داند برای شهادت بین من و تو کافی است.

وی تاکید کرد: مفسران اسلامی در معنا و مفهوم «من علم به کتاب» معتقدند که اهل بیت معصوم و منزه هستند که باید صلح باشد و این نشان از اهل بیت سلام دارد. از نظر علم و دانش در همه اعصار از آنها بالاتر باشد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) علم فردی که تاج و تخت ملکه سبت را به ارمغان آورد به حضرت سلیمان (علیه السلام) تشبیه کرد. در یک چشم به هم زدن و علم امیرمومنان علی (علیه السلام) فرمود: علم آصف بن برخیا سبا مانند خیس کردن بال پشه در دریا است و علم اهل بیت (علیهم السلام) اقیانوس است. خود

العاقی افزود: در عرصه های دیگر مانند شجاعت امیرالمؤمنین، حضرت علی (علیه السلام) پیشوای زمان خود بود، بنابراین اگر همه اقوام عرب علیه او متحد می شدند، دیگر برنمی گشت. بازگشت به دشمن، و در زهد، صبر، بردباری و غیره.

در پایان به نفرات برتر مسابقات کشوری کرسی آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان نمونه واحد بیرجند جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/4078/4062/