اخبار ورزشی

اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین و پویاترین باورهای دینی مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، «مهدویت و احادیث متواتر» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست با بیان اینکه امام حسین (ع) و حضرت سیدالساجدین (علیه السلام) از زمان خود تا قیامت به همه یاد داده اند که با معبود خود صحبت کنند، گفت: با خدای خود صحبت کنند.

حجت الاسلام غلامحسین زینلی به ارائه مباحثی پیرامون موضوع مهدویت پرداخت و اعتقاد به مهدویت را یکی از مهم ترین، اصیل ترین و پویاترین باورهای دینی مسلمانان دانست.

وی افزود: اخبار پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به قدری زیاد است که به بسیاری از علمای شیعه و سنی اجازه داده است سال های قبل از ولادت حضرت مهدی (عج) را بازگو کنند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم السلام کتابی مستقل درباره زندگی آن حضرت بنویسند یا فصل و فصلی از کتاب آن حضرت را به زندگی آن حضرت اختصاص دهند.

یکی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه بر اساس منابع مهم و دست اول اهل سنت دوازده وارث پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از اهل بیت هستند، تصریح کرد: این دوازده نفر از اهل سنت هستند. -بیت (علیه السلام). دوازده امام دوازدهم، مؤمنان و وارثان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند.

زینلی گفت: شیعه بودن ائمه دوازده امامی بسیار واضح است زیرا پیروان این مذهب را شیعه دوازده امامی می نامند و این عقیده در میان علمای اهل سنت ریشه ای است.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی برگزاری چنین همایشی را در راستای شناخت معارف مهدوی مهم دانست و دکتر طهرانچی در نشست اتحادیه دانشگاه های شرق بر این موضوع تاکید کرد. رویکرد دینی و دو مضمون مهم مهدویت: دغدغه های فرهنگی مسئولان قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز بیان کرد: تبیین معارف عمیق مهدوی و پیگیری این گونه جلسات و تأملات موجب شناخت بیشتر و عمیق تری نسبت به اهل بیت علیهم السلام و مهدویت می شود.

سیدحسن هاشمی، یکی از مسئولان ارشد دانشگاه، به مسائل فرهنگی و معنوی به ویژه در حوزه مهدویت توجه جدی داشت و گفت: حرکت فرهنگی گسترده ای صورت گرفته است.

انتهای پیام/4078/