اخبار عمومی

دستگاه های اجرایی کردستان تنها به ۵۵ درصد وظایف خود عمل کرده اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اسکیلی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج گفت: برای اولین بار در تاریخ دیوان محاسبات کشور گزارشی از کسر بودجه سال 1400 کشور ارائه شد. شورای اسلامی 6 ماه زودتر که شاید تاثیر مثبتی در تکمیل برنامه هفتم توسعه داشته باشد.

شعار دیوان محاسبات کشور «دادگاه از نظر فن آوری «افراد پایه» در نظر گرفته شد، افزود: استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی آن را بیاور ایام و سامانه های دیوان محاسبات و نظام حسابرسی در سطح کشور از مهمترین اقدامات این دوره است و امسال نیز در قانون بودجه سال 1401 همه دستگاه های اجرایی باید گزارش های دیوان محاسبات را ارسال کنند. از طریق سیستم سنا، بنابراین امیدوارم همه آژانس ها این کار را در اسرع وقت انجام دهند. توجه کنید.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات مردم از مهمترین شعارهای دیوان محاسبات استان کردستان است.

اسکالعی تصریح کرد: سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات و انحرافات در دستگاه های اجرایی بیش از یک سال است که با تعداد شهروندان در سراسر کشور راه اندازی شده است. گرفتن این تعداد می توانند مشکلات خود را در دستگاه های اجرایی با این نهاد در میان بگذارند.

وی بیان کرد: بر اساس شعار سالانه تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی در حال حاضر در تمامی دستگاه های اجرایی در حال رصد و نظارت هستیم و در این خصوص گزارش هایی نیز ارائه شده است.

وی گفت: پس از یک سال تلاش و فعالیت برای حفاظت از بیت ثروت گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات کردستان در سال 1400 تنظیم شده و دیوان محاسبات مکلف است پس از احراز صحت حساب ها طبق مستندات آن را به شورای اسلامی و مردم ارائه کند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان تصریح کرد: دیوان محاسبات کشور شامل تبصره های قانون بودجه 1400 کشور، اطلاعات کمی و عددی ادارات بودجه و گزارش های حسابرسی شامل بودجه و بودجه عمومی است. شرکت های دولتی در سه بخش

۱۱۵ دستگاه اجرایی کردستان زیر ذره بین دیوان محاسبات قرار دارند

دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه 115 دستگاه اجرایی در سطح استان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، اظهار داشت: 48 دستگاه اجرایی عمومی، 4 شرکت دولتی، 10 دانشگاه، 32 نهاد عمومی غیردولتی مورد بررسی قرار گرفته است. و 21 سازمان متمرکز. دیوان محاسبات در استان کردستان قرار دارد.

وی اذعان داشت: از 405 تبصره و بند 1400 قانون بودجه بررسی شده در دیوان محاسبات، حدود 276 مورد در استان کردستان اجرا شده که 32 درصد آن توسط دیوان محاسبات و بودجه آنها به صورت متمرکز تعیین شده است. کسورات در مجلس ارائه شده است.

مدیر کل دیوان محاسبات استان کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان 153 بند معادل 55 درصد به وظایف خود عمل کرده اند گفت: هستندوی افزود: حدود 79 بند شامل 29 درصد از 276 بند فاقد عملکرد بوده و نهادها طبق قانون بودجه به تعهدات خود عمل نکرده اند. هستند و 16 درصد فاقد سوبژکتیویته و قهرمان داستان بودند.

قیازی گفت: تعداد 25 بخش از 276 بخش استان مرد است پادرمیانی قرار گرفته و بنا به رای شورای عمومی دیوان محاسبات کشور به عنوان تخلف در دستگاه اجرایی ثبت شده است.

مدیرکل حسابداری کردستان گفت: در بحث مالیاتی قانون بودجه واحدهایی که در استان دفتر مرکزی دارند اما در شهرستان ها دفتر دارند باید مالیات خود را در ستاد خود پرداخت کنند که متاسفانه در استان .

کم کاری اداره کل امور مالیاتی در وصول مطالبات مشهود است

قاضی تصریح کرد: بر اساس قانون، اداره کل امور مالیاتی استان کردستان موظف است تا پایان سال 1398 تکلیف مطالبات ایجاد شده را تعیین و حداقل 30 درصد مطالبات را وصول کند که تاکنون انجام نشده است. تا حالا. .

وی بیان کرد: بر اساس قانون بودجه همه دستگاه های دولتی باید تمام حساب های بانکی را از طریق بانک مرکزی یا بانک ملی افتتاح کنند، متاسفانه دانشگاه های استان و دستگاه های شورای اداری این بند را رعایت نکردند. هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان افزود: با توجه به بررسی های دیوان محاسبات شورای برنامه. کوچک و توسعه استان مرد پادرمیانی به دلیل عدم انجام آن در سال 1400، عدم اقدام در خصوص جلسه و تعریف پروژه های منتخب در قالب توافق با دستگاه های اجرایی برای تخصیص مالیات بر ارزش افزوده است.

قاضی تصریح کرد: طبق قانون حداکثر یک درصد از اعتبارات هزینه ای اختصاص یافته به دستگاه ها باید برای پژوهش و توسعه فناوری، مدیریت و سازمان برنامه تخصیص یابد. کوچک استان در سال گذشته بیش از یک درصد را به این موضوع اختصاص داده و در حال رصد این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: آموزش باید صحیح باشد درس دادن معلمان ماهانه حقوق می گرفتند، در سال 1400 در آموزش و پرورش استان کردستان ماهانه حقوق نمی گرفتند، بلکه هر چند ماه یکبار حقوق می گرفتند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان تصریح کرد: تمامی اطلاعات فضاهای اداری و ساختمان ها و املاک دستگاه های اجرایی باید در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی ثبت شود که متاسفانه 19 دستگاه اجرایی آن را ندیده اند. و بخشی از دارایی های ثبت نشده در این سامانه هستند.

قیازی بیان کرد: بر اساس قانون، دولت برای حمایت از هزینه های درمان ناباروری به استان ها اعتبار داده است، اما متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این زمینه پولی پرداخت نکرده است، هرچند افراد واجد شرایط زیادی در استان وجود دارد. . ، و در حال بررسی این موضوع است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، دستگاه های اجرایی موظفند درصدی از اعتبارات خود را در قالب قرارداد با صدا و سیما جهت شفاف سازی افکار عمومی هدایت کنند. هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان با بیان اینکه 65 درصد از درآمد معادن باید برای ارتقای اثربخشی و بهره وری معادن استفاده شود و متأسفانه در این راستا مقدار بسیار کمی به استان بازگردانده می شود، تصریح کرد: در این راستا باید به این موضوع توجه شود.

وی افزود: همچنین 12 درصد از حقوق معادن کشور برای احیا و بازسازی حوزه بهره برداری معدن که بسیار ناچیز است در اختیار اداره کل منابع طبیعی قرار گیرد.