اخبار عمومی

نکانی که درباره قانون جدید چک باید بدانیم

اگرچه وضعیت فعلی بازار به دلیل شیوع تاج چندان مناسب نیست و به گزارش شاپرک ، خریدها در ماه نوامبر 10 درصد کاهش یافت و احتمالاً به دلیل کاهش تاج دسامبر بود ، اما امروز همه در مورد قانون جدید چک صحبت می کنند. برخی آن را ترسناک می دانند ، در حالی که برخی دیگر آن را برای آینده اقتصاد و کاهش بازده تجاری سودمند می دانند.

به گزارش خبر فوری ، دفتر خاطرات خراسان وی ادامه داد: ما قبلاً درباره برخی از این تغییرات در صفحه اقتصاد روزنامه نوشتیم ، اما امروز می خواهیم در مورد مزایا و البته معایب این طرح که به تدریج اجرا می شود ، بنویسیم ؛ اگر می خواهید چک کنید یا اجاره کنید ، مقاله امروز ما ممکن است برای شما مفید باشد.

چک شکارچی چیست؟

اولین گام داشتن کنترل برابر در ایران برای تسهیل مسائل حقوقی و روند بررسی بود. طبق قانون جدید چک ، بانک ها مجبور شدند از یک مجموعه چک یکنواخت به نام چک های ماهیگیران استفاده کنند و چک های قدیمی منسوخ شده بودند. مهمترین ویژگی چک شکارچی این است که فقط یک عدد در هر چک ثبت می شود. اگر این شماره به شماره پیامک 701701 ارسال شود ، می توان سو bad پیشینه دارنده چک را گزارش داد و معامله را می توان قبل از اینکه خیلی دیر شود لغو شود.

خداحافظ کوسه ها

براساس قانون جدید چک ، فرد صادرکننده چک باید اطلاعات ارائه شده توسط چک ، مبلغ ، تاریخ ، گیرنده و دلیل صدور چک را در صورت اختلاف بین سیستم شکارچی و گیرنده ثبت شده در سیستم ثبت کند. گیرنده ای که چک را به بانک می برد بانک نمی تواند آن چک را تصویب کند. در نتیجه ، شرکت های مخابراتی و چک های تایید شده دیگر وجود ندارند و به این ترتیب دوره فروش چک و فعالیت خودپرداز پایان می یابد. فعالیت خشن در پشت مشکل پول و از بین بردن هزاران مشکل یکی از پیشرفت های خوب اقتصادی است که می تواند تعداد پرونده های حقوقی را نقض کند. البته این بدان معنا نیست که اسکوربوت به طور کامل از میدان خارج شده است ، اما آنها نمی توانند از رویه های قانونی برای تحت فشار قرار دادن دارنده چک استفاده کنند ، در غیر این صورت احتمالاً هنوز در پشت آن خواهند بود ، که اجرای قانون می تواند علیه آزار و اذیت قرار گیرد. انجام داد

خداحافظ یک حساب خالی

در گذشته هرکسی می توانست با حساب خالی چک بنویسد ، اما اکنون بانک مرکزی اعتبار افراد را تأیید می کند. در این شرایط ، اشخاص ممکن است بیش از مقدار اعتبار چک صادر نکنند. طبق قانون جدید چک ، تمام حساب های بانکی منفرد به دفترچه چک مرتبط هستند و اگر حساب اصلی متصل به چک خالی باشد ، بانک ها همه چک ها را برداشت می کنند.

برگشت آسانتر است!

یکی دیگر از ویژگی های قانون جدید چک این است که برخلاف گذشته ، می توانید بزهکار را سریع دستگیر کنید. افراد می توانند از طریق گواهی عدم پرداخت ، بدون ثبت درخواست و دستور قضایی ، به دادگاه رسیدگی كنند و دادگاه به پلیس راهنمایی و رانندگی و ثبت اسناد دستور می دهد تا ثبت نام ها را به نفع دارنده چک و بستانكار اموال دیگر وی توقیف كنند.

با یک دسته چک حساب ها و خرابی های بد را بگویید

یکی از مهمترین الزامات صدور چک طبق قانون جدید این است که متقاضی ورشکسته یا از نظر مالی ورشکسته باشد و از اعتبار مالی کافی برخوردار باشد. وی همچنین باید در سه سال گذشته بازپرداخت یا تخلفی را به نام خود ثبت کند. همچنین مهم است که متقاضی بدهی چک نداشته باشد و وقتی همه بدهی ها تسویه شد ، از جمله چک های معوق و وام ها ، افراد می توانند درخواست چک کنند.

با اولین چک برگشتی قفل خواهید شد

خوب ، طبق قانون جدید ، پس از برگشت اولین چک ، سیستم اجازه صدور و ثبت چک جدید را نمی دهد ، بنابراین از صدور چک نامعتبر و نامعتبر جلوگیری می کند. بسیاری معتقدند که جلوگیری از صدور اولین چک نامعتبر ممکن است غیرممکن باشد ، اما رفتن به هر جایی برای آفت نیز مفید است.

تاریخ چک تاریخ انقضا دارد

طبق قانون جدید ، مدت زمان چک نمی تواند بیش از سه سال از زمان دریافت چک باشد. یعنی فرض کنید بسته ای از بانک خود در سال 1999 دریافت کرده اید ، دوره چک هایی که می نویسید نمی تواند از 1402 به بعد باشد.

خلاف این قانون

علاوه بر تمام مزایای این قانون ، به نظر می رسد که پیشرفت های خاصی به بهبود قانون کمک می کند. یکی از مهمترین نکات این قانون علاوه بر مزیت ، آزار دهنده شده است: به محض برگشت چک ، بانک تمام حساب های ناشر را مسدود می کند. در این حالت ، هنگامی که چک بازرگان بازگشت می یابد ، سایر چک ها روشن نیستند و تمام حساب های فرد به شدت آسیب دیده و تقریباً همه معاملات قطع می شوند. شاید به همان دلیلی که در بالا گفته شد ، برخی از کارشناسان بر این باورند که این قانون باعث افزایش دخالت دولت در روابط عمومی و عدم تمایل مردم و بازرگانان در رسیدگی به چک ها خواهد شد که این امر سرعت عمل را کاهش می دهد.

چک های موجود چطور؟

خوب ، آیا باید بپرسید که چک های منظم ما و شما اکنون چه می شود؟ بانک مرکزی اعلام کرده است که بانک ها در رده های فعلی همان روال را دنبال می کنند و نیازی به ثبت نام در سیستم صیاد ندارند. همچنین قبلاً اعلام شده بود كه كنترل حامل از 13 دسامبر ممنوع است ، اما بررسی قانون نشان می دهد تا زمان ورود دسته های جدید به چرخه تجارت ، بررسی در حامل ها همچنان رایگان است.

به روشی جدید به آن نگاه کنید!

1- سقف عمر چک های صادر شده توسط دارنده چک سه سال است.

2- اگر صادر کننده چک چک برگشتی داشته باشد ، امکان صدور چک جدید به سیستم وجود ندارد.

3- در دسته چک های جدید ، کلیه اطلاعات گیرنده و دلیل صدور چک باید در سیستم ثبت شود.

4- دارنده چک سقف اعتباری مشخصی دارد و مجموع چک های صادر شده از حد اعتباری وی فراتر نخواهد رفت.

5- چک فقط توسط شخصی با نام در سیستم قابل جمع آوری است.

6- صادرکننده چک باید با استفاده از برنامه تلفن همراه یا اینترنت بانک همان بانکی که حساب جاری دارد و چک را دریافت کرده است ، در صفحه چک ثبت نام کند.

انتهای پیام