اقتصادی

بخش کشاورزی در قم در بارش های اخیر چه میزان خسارت دید؟!

خبر فوری/قم رئیس سازمان کشاورزی استان قم گفت: بر اثر وزش باد، طوفان و بارندگی های اخیر بیش از 32 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان کشاورزی استان قم در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبر فوری، میانگین بارندگی در قم را در این مدت 31.6 میلی متر اعلام کرد: برآورد اولیه خسارت باد است. و طوفان و بارندگی شدید موسوم به پدیده موسمی در سطح استان قم در مرداد ماه سال 1401 بیش از 320 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

رئیس سازمان کشاورزی استان قم همچنین بیان کرد: میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی به تفکیک در محصولات گیاهی 96.3 میلیارد ریال، در دام و طیور و آبزیان 10.83 میلیارد ریال و در زیرساخت های کشاورزی (آب و خاک، ساختمان، تأسیسات، ادوات کشاورزی) 220.05 میلیارد ریال بوده و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

حاجی رضا درباره اقدامات انجام شده و در دست اقدام گفت: در این مدت با برگزاری جلسات مدیریت بحران در سازمان و هماهنگی با مدیریت بحران دولتی، اعزام کارشناسان منطقه به مناطق آسیب دیده، برآورد و برآورد خسارت اولیه، تامین اقلام لازم. و مواد.غذا به منطقه عشایری، نظارت بر تامین ماشین آلات (شامل ماشین های ابری و لودرها) برای اقدامات اولیه برای بازسازی و احیا، نظارت بر اقدامات اولیه برای تامین آب مزارع و جمع بندی و ارسال گزارش خسارت. مدیریت بحران دولتی و مدیریت بحران وزارتخانه و پدافند غیرعامل از جمله اقدامات انجام شده و در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در پایان افزود: برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان پیشنهاداتی از جمله تامین اعتبارات مالی برای کمک به کشاورزان آسیب دیده، تامین اعتبارات ملکی برای بازسازی وجود دارد. زیرساخت های آسیب دیده اعم از تاسیسات و کانال ها و تاخیر در لوله گذاری، سد و تسهیلات بانکی قربانیان بر اساس ماده 33 برنامه ششم و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به زیان دیدگان با دوره بازپرداخت حداقل سه ساله. سالها

انتهای پیام