اخبار عمومیاقتصادیکسب و کار خبر فوری

آیا مصرف غذاهای چرب می‌تواند عامل جوش‌های صورت باشد؟

مواد غذایی مد نظر چه مشکلاتی برای افراد به وجود می آورند؟

کرم ضد جوش لاکچری کوین: حساسیت های ناشی از مواد غذایی البته صرفا به ایجاد جوش منجر نمی شوند؛ اما ایجاد جوش بعد از مصرف این مدل غذا ها باعث ایجاد موارد زیر نیز می شوند:

ممکن است، بلافاصله پس از مصرف غذای حساسیت زا جوش روی صورت یا بدن شما شکل بگیرد؛ اما معمولا در اطراف دهان، بینی، گردن، صورت و جاهای دیگر ایجاد می  شود. این علائم در خردسالان و بزرگسالان مشابه است و در دیگر بخش های بدن نیز امکان دارد، ایجاد شوند.

مواد غذایی که موجب ایجاد آکنه و جوش می شوند

کرم لاکچری کوین برای کک و مک: در اینجا تعدادی از مواد غذایی که مصرف یا مصرف بیش از حد آن ها منجر به ایجاد جوش و آکنه شود را آورده ایم. شما با پیشگیری از مصرف این مواد غذایی یا محدود سازی مصرف آن ها این فرصت را دارید که تا حد زیادی از ایجاد آکنه و جوش خود جلوگیری کنید و آن عوارض موجود را نیز به سمت بهبودی هرچه بیشتر پیش ببرید. مواد غذایی مد نظر به شرح زیر هستند:

یک دانه های تصفیه شده و شکر

قیمت کرم لاکچری کوین: افرادی که از جوش و آکنه پوستی رنج می برند به نسبت افرادی که از این عارضه برخوردار نبوره اند و آن را تجربه نکرده اند، کربوهیدرات بسیار زیادی مصرف می کنند. این افراد که از غذاهای دارای قند بیشتری استفاده می کنند، به نسبت دیگر افراد 30% بیشتر در معرض آکنه و جوش پوستی قرار می گیرند؛ چرا که مصرف این غذا ها قند موجود در خون را افزایش می دهد.

دو مصرف بعضی نان ها

در اینجا بیشترین عاملی که موجب بروز آکنه پوستی و جوش می شود، نان های حاوی گلوتن هستند؛ چرا که این دسته از نان ها نه فقط روده کوچک را دچار آسیب می کنند، بلکه از طرف دیگر التهاب سیستمیک که یکی از عوامل اصلی آکنه در نظر گرفته می شود را نیز افزایش می دهند.

سه مصرف زیاد شیرینی ها

پس از گلوتن عامل بعدی که باعث ایجاد آکنه می شود، شیرینی ها هستند. خوراکی هایی که باعث ارتقا فوری سطح انسولین شده، عموما منجر به ایجاد آکنه نیز می شوند و این موضوع چیزی فراتر از شیرینی ها است و شامل ماکارونی، آرد سفید و دیگر مواد غذایی که میزان قند خون را افزایش می دهند، می شود.

چهار لبنیات

بر طبق مطالعات و بررسی های صورت گرفته، بروز و شکل گیری آکنه و جوش با محصولات لبنی به دست آمده از شیر ارتباط بالایی دارد. افرادی که به طور زیاد و مرتب بستنی می خورند و به طور مرتب شیر گاو می نوشند، به نوعی حدود چهار برابر بیشتر از دیگر اشخاص در معرض ایجاد آکنه پوستی و جوش قرار می گیرند.

شیرگاو دارای اسید آمینه است که عاملی محسوب می شود که باعث تحریک هورمون شبه انسولین می شود و با شکل دهی جوش به طور مستقیم در ارتباط است همچنین شیر گاو قند دارد که این عامل منجر به افزایش میزان انسولین در جسم و متعاقب آن تشدید بروز آکنه می شود.

پنج فست فود ها

آکنه با غذاهای آماده و فست فود ها که سرشار از کالری، چربی و کربوهیدرات فراوان هستند، ارتباط بالایی دارد. این غذاها، مواد غذایی مانند انواع همبرگر، سوسیس، ناگت ها، سیب زمینی سرخ شده، نوشابه، انواع میلک شیک و آیس پک همچنین پیتزا را در بر می گیرند.

براساس مطالعات و بررسی های به عمل آمده، افرادی که غذاهای آماده و انواع فست فود را زیاد می خورند، در مقایسه با افرادی که غذای سالم مصرف می کنند، به احتمال 43 درصد بیشتر امکان دارد که آکنه و جوش را در بدن خود توسعه دهند؛ از طرف دیگر در افرادی که هر روزه و به طور مرتب این غذاها را مصرف می کنند، خطر ابتلا به آکنه 17 درصد بیشتر می شود.

شش غذاهای حاوی ادویه

طبق مطالعات و بررسی های به عمل آمده، مصرف غذاهایی که حاویه ادویه هستند، باعث بروز آکنه همچنین افزایش شدت آن می شود. به منظور جلوگیری از ایجاد آکنه بهتر است تا جای ممکن مصرف این غذاها را کاهش دهید و یا از ادویه کمتری در غذاها استفاده کنید.

هفت پنیر

بار دیگر بر اساس تحقیقات و پژوهش های به عمل آمده، مصرف پنیر با ایجاد آکنه ارتباط مستقیمی دارد؛ چرا که بدن را به سمت نابودی بعضی هورمون ها پیش می برد و در نتیجه بدن را ممکن به جذب قند می کند؛ پس در صورتی که در طول روز از همچین مواد غذایی استفاده می کنید، میزان هورمون های موجود در جریان خون شما افزایش پیدا می کند و باعث ایجاد آکنه و جوش می شود.

هشت آجیل

این خوراکی های خوشمزه از نظر ترکیبات و محتویات غذایی سرشار از گلیسمیا هستند و اینطور برآورد می شود که مصرف بالای آن ها باعث بروز آکنه و جوش است. به منظور پیشگیری از بروز آکنه پوستی و جوش مصرف آجیل لازم است تا به کمترین میزان خود برسد.

آجیل ها در واقع خوراکی های خوشمزه و سالمی محسوب می شوند؛ اما به منظور پیشگیری از آکنه و جوش لازم است، در مصرف آن ها اعتدال را رعایت کنید و به میزان مناسب و مطلوبی خورده شوند. رژیم غذایی که از لحاظ ترکیبات مربوط به گلیسمی تقریبا مقادیر کمی را شامل می شود همچنین پروتئین های بدون چربی، سبزیجات و میوه های تازه به منظور جلوگیری از آکنه، شادابی، صافی و زیبایی هر چه بیشتر پوست بسیار مفید و تاثیر گذار است.

نه مصرف برخی از میوه ها و آب میوه ها

مصرف بعضی از میوه ها مانند موز، انبه و میوه های خشک شده، حاوی مقادیر بالا در قند هستند و مصرف بیش از حد آنها باعث آکنه و جوش می شوند. توت فرنگی نیز با وجود مقادیر زیاد از ویتامین C به منظور شفافیت و زیبایی پوست بسیار مفید است؛ اما با این حال ممکن است، مصرف زیاد آن در برخی از افراد موجب قرمزی و حساسیت پوستی به خصوص در اطراف بینی و دهان شود.

بسیاری از تولیدکنندگان آب میوه خصوصا آب میوه های شرکتی در محصولات خود از شکر استفاده می کنند. مصرف بالای این آب میوه ها و جریان یابی مقادیر زیادی از شکر در بدن برخی افراد ممکن است، باعث ایجاد آکنه و جوش و یا دیگر حساسیت های پوستی شود؛ بنابراین بهتر است صرفا از آب میوه های کاملا طبیعی استفاده کنید.

سخن آخر

هنوز علت ایجاد آکنه و جوش در روی پوست صورت و دیگر نقاط بدن به طور دقیق مشخص نیست و متخصصان نیز در این زمینه از توافق نظر برخوردار نیستند؛ اما چیزی که در طول تحقیقات فراوان به اثبات رسیده، این است که مصرف برخی از محصولات غذایی و غذاها امکان دارد، باعث ایجاد و بروز انواع جوش های پوستی و آکنه ها شوند.

ما در این مقاله تا جای ممکن به توضیح و معرفی این دسته از غذاها پرداختیم و شما را با آن ها آشنا کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.