اخبار عمومی

اعزام زائران اربعین از مرز تمرچین برای نخستین بار انجام می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدصادق معتمدیان بعدازظهر شنبه در نشست ستاد اربعین با بیان اینکه این استان نیازمند یک حرکت فرهنگی جدی است، اظهار داشت: اعزام زائران اربعین از مرزها. تمرین برای اولین بار است که انجام می شود و این کار همه نهادهای فرهنگی خصوصی و دولتی را می طلبد.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی میزبان است زیارت از کل کشور و همچنین از کشورهای منطقه خواهد بود و در این راستا سیمای استان باید شایسته این حرکت عظیم فرهنگی باشد.

معتدیان با تاکید بر اینکه آغاز عملیات خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در استان تسریع شود، تاکید کرد: مرحله عملیاتی برنامه ریزی برای اربعین حسینی از اواخر هفته جاری آغاز می شود.

وی بیان کرد: گسترش هرچه سریعتر دستگاه های خدمات رسان ضروری است حمل کننده در مرز تمرین اربعین حسین برای ارائه خدمات به زائران افزود: این کار باید در مدت 72 ساعت انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: زمان زیادی باقی نمانده و باید هر روز تکلیف دستگاه ها در این زمینه مشخص شود.

اربعین از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست در صورت نیاز جلسات کارشناسی روزانه برای هماهنگی کمیته ستاد استان برگزار کنند.

معتمدیان با بیان اینکه طرح های تسهیل تردد زائران باید در اسرع وقت اجرایی شود، تصریح کرد: با توجه به زمان محدود، برنامه ریزی های ضروری در این راستا باید به سرعت با مجوز خروج از مراسم آغاز شود.

وی ترتیب ویژه تردد زائران اربعین امسال از مرز را مورد تاکید قرار داد تمرین پیرانشهر گفت: تکمیل زیرساخت ها برای تردد آسان زوار از این مرز ضروری و در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی مسیر تمرین یک نزدیک بیشترین مسیرها عمدتاً برای شهر سامرا است، می تواند مسیر بسیار مناسبی برای زائران اربعین در روزهای گرم سال باشد.

مدیران تاکید کردند انجام داد: امسال از حد ظرفیت تمرین از اربعین حسینی برای حضور محدود زائران شمال غرب و حتی شمال کشور استفاده می شود و در تلاش هستیم تا برای زائران منطقه قفقاز نیز در اربعین امسال نیز زمینه را فراهم کنیم.

در این جلسه گزارشی از روند اقدامات اجرایی برای خدمات رسانی به زائران مرزی اربعین حسینی ارائه شد. تمرین پیرانشهر معرفی شد.