اخبار عمومی

خدمات‌دهی به زائران اربعین در استان بوشهر افزایش می‌یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اکبر پورات صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرط لازم برای شروع عملیات سفر و دریافت خدمات برای زائرین مراسم اربعین امسال ثبت نام زائران در سامانه سماح است، اظهار داشت: همچنین بیمه زائران و تهیه گذرنامه زیارتی پس از ثبت نام در سامانه سماح انجام می‌شود که طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین کشور، هزینه بیمه برای هر زایر در سفر اربعین امسال ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خدمات‌دهی به زائرین مراسم اربعین امسال بین ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در راستای تأمین ارز زیارتی، بانک مرکزی میزان و شیوه ارائه ارز به زائران را اعلام خواهد کرد اما شرط دریافت آن ثبت نام زائران در سامانه سماح خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: امسال برای افزایش خدمات دهی بهتر، موکب داران می‌توانند از ۲۰ محرم برای استقرار اقدام کنند.

پورات با اشاره به شعار اربعین امسال گفت: امسال توسط ستاد مرکزی اربعین شعار این آئین جهانی با عنوان «حیاتنا الحسین» نام‌گذاری شده که این شعار بر اساس روح نهضت رهایی بخش عاشورا و مکتب حسینی تجلی صحنه مهرورزی و مبارزه با ظلم و ستم است.

برگزاری انتخابات پرشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ادامه با بیان افزایش مشارکت و فضای رقابت در انتخابات با تعدد داوطلبان محقق خواهد شد، عنوان کرد: بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور، دستگاه‌های اجرایی استان در همه عرصه‌ها و راهبردهای چهارگانه انتخابات مکلف به همکاری با ستاد انتخابات در استان و شهرستان‌ها هستند و همچنین زمینه اطلاع‌رسانی مناسب برای پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام داوطلبان توسط کمیته اطلاع‌رسانی فراهم خواهد شد.

پورات خاطرنشان کرد: همچنین برای شناخت از وضعیت و آسیب‌شناسی انتخابات و برطرف کردن کمبود امکانات و تجهیزات، بازدید از فرمانداری و بخشداری‌های استان صورت پذیرفت و جلسه کمیته امنیت ستاد انتخابات استان برای پیشبرد بهتر امور و دستیابی به اهداف تعیین شده برگزار شد و آسیب‌شناسی حوزه انتخابات در لایه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان اذعان کرد: اساس و اولویت ما در ستاد انتخابات استان بوشهر رعایت اصل بی‌طرفی و دوری از هرگونه جانب‌داری و فعالیت سیاسی است که مورد تأکید در کمیته حقوقی ستاد انتخابات بوده و خواهد بود.