اخبار عمومی

تداوم جابه‌جایی رایگان زائران اربعین حسینی در راه آهن جنوب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، عبدالکریم درویش زاده شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: همه ساله در آستانه اربعین حسینی به دلیل تردد زائران و تردد از پایانه مرزی شلمچه به سمت و سوی پایانه مرزی شلمچه شاهد تردد بسیار زیادی هستیم. خرمشهر و آبادان و بنابراین راه آهن کم با ظرفیت 336 نفر و حدود 700 نفر بین شلمچه و خرمشهر 24 ساعت و کاملا رایگان بود.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه ریل کم حد فاصل خرمشهر – اهواز در صورت نیاز این راه آهن در نظر گرفته می شود کم برای تردد زائران در مسیر خرمشهر – شلمچه اضافه می شود.

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: در حال حاضر روزانه دو سرویس به اهواز و دو سرویس به خرمشهر از صبح تا عصر در حال انجام است و زائران در این ایستگاه ها می توانند به راحتی و رایگان تردد کنند.

وی بیان کرد: همچنین برای زائرانی که خارج از خوزستان هستند و قصد تردد از مشهد مقدس و تهران به سمت خرمشهر و شلمچه را دارند، 306 قطار با بیش از 133 هزار صندلی در بازه زمانی 26 شهریور تا 10 شهریور در نظر گرفته شد.

مدیرعامل راه آهن جنوب افزود: با توجه به اینکه قطارهایی از شهرهایی مانند زاهدان و یزد به سمت خرمشهر – شلمچه وجود داشت، قطاری از تهران به کربلا در نظر گرفته شد که هفته ای یک بار از تهران وارد شلمچه می شود و زائران از مرز شلمچه به شلمچه مراجعه می کنند. اتوبوس به بصره و سپس با قطار از بصره به کربلا.

درویش زاده با بیان اینکه قطار برای بازگشت زائران به کشور در جهت مخالف حرکت می کند، تصریح کرد: استقبال خوبی از این قطار صورت گرفته و انتقال زائران اربعین حسینی همچنان ادامه دارد و تاکنون 4 قطار در این مسیر تردد کرده اند.

وی در خصوص نحوه تهیه بلیت قطار تهران-کربلا گفت: فروش بلیت از طریق آژانس های مسافرتی ویژه و به صورت کاروانی انجام می شود و افرادی که قصد سفر دارند می توانند در بقیه ساعات روز اقدام کنند.

درویش زاده با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: برای جلوگیری از مشکلات زائران حسین امام (ع)آ)3.5 هکتار زمین برای پارک خودرو در پایانه خرمشهر آماده شده و همچنان در حال پذیرایی و نظافت خودروها است.

وی افزود: تمامی ایستگاه های راه آهن در مسیر زائران دارای سرویس بهداشتی و نمازخانه و همچنین ایستگاه شلمچه دارای سایبان و مه شکن است. پاشیدن برای جلوگیری از گرمازدگی بازدیدکنندگان منتظر قطار نصب شده است.

مدیر کل راه آهن جنوب به استقرار توالت های سیار بانوان و آقایان در ایستگاه شلمچه هر کدام با ظرفیت 10 آبنما اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ایستگاه شلمچه به بهره برداری رسیده است.