اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

کوییک معمولی و آر (کوییک R)

کوییک و کوییک R به عنوان دو برادر هم رده در سطح قیمتی پایین بازار خودرو حضور دارند و با تفاوت‌های ناچیزی نسبت به یکدیگر به تولید می‌رسند.

به گزارش خودروم، این روزها نام کوییک را بیشتر از هر کدام از خودروهای صفر کیلومتر و اقتصادی موجود در ایران می‌شنویم. این خودرو که جایگزین تیبا و تیبا دو شده است؛ اکنون با اقبال مشتریان گروه خودروسازی سایپا مواجه شده و به همین خاطر این تولیدکننده بزرگ خودرو بخش اعظمی از خطوط تولید خود را برای ساخت و مونتاژ کوییک به خدمت گرفته است. اما کوییک چندین نسخه مختلف دارد و به همین خاطر ممکن است که خریداران این خودرو کمی گیج و سردرگم شوند. به همین خاطر بهتر دیدیم که در متنی به تفاوت کوییک و کوییک R اشاره کرده و کمی به متقاضیان این خودرو برای انتخاب بهتر نسخه مورد نظر آنها کمک کنیم.

لازم به ذکر است که شاید از نظر بسیاری از مخاطبین خودروم، تفاوت کوییک و کوییک R بسیار ناچیز و شاید غیرقابل ذکر باشد! اما باید توجه داشت که همین تفاوت‌های کوچک و به ظاهر ناچیز، زمینه اختلاف قیمتی بین 10 تا 40 میلیون تومانی را بین نسخه‌های مختلف کوییک فراهم کرده و متقاضیان آن را در تشخیص مدل انتخابی و خرید نهایی این خودرو با مشکل مواجه می‌کند. پس چنانچه قصد  خرید اقساطی کوییک را دارید و سوالاتی در مورد تفاوت نسخه‌های آن برای شما ایجاد شده است؛ برای یافتن پاسخ خود با خودروم و در این متن همراه باشید.

تفاوت ابعاد کوییک و کوییک R

کوییک و کوییک R در زمینه طراحی داخلی در مجموع تفاوت زیادی ندارند. تم کلی مورد استفاده در تمام کوییک‌ها یکسان بوده و شباهتی قابل توجه با تیبا دارد. اما برخی از تزئینات کوییک R مطابق با تم دو رنگ بیرونی آن انتخاب شده و مثلاً اگر کوییکی R دو رنگ سفید قرمز خریداری کنید؛ روی دستگیره درب و کنسول مرکزی با رنگ قرمز تزئین شده است. همچنین بسته به نوع تیپ انتخابی خریداران کوییک و کوییک R تزئینات مرتبط به فرمان، روکش صندلی، جانمایی برخی از دکمه‌ها و… تغییر خواهد کرد.

تفاوت مشخصات فنی

در کوییک R در دو تیپ ST و پلاس اتوماتیک از همان موتور 4 سیلندر خطی M15 با حجم 1503 سی‌سی و قدرت 87 اسب بخار استفاده می‌شود. اما گشتاور تیپ ST و پلاس اتوماتیک به ترتیب 128 و 130 نیوتن متر است. در نسخه پلاس اتوماتیک از جعبه دنده اتوماتیک CVT و فرمان برقی استفاده می‌شود. اما در تیپ ST از جعبه دنده دستی با فرمان هیدرولیک استفاده شده است. سایر مشخصات مرتبط به سیستم تعلیق جلو و عقب به همراه ترمزها با کوییک معمولی برابر بوده و تنها در مصرف سوخت تفاوت دیده می‌شود. کوییک R تیپ ST و پلاس اتوماتیک به ترتیب در ازای پیمایش 100 کیلومتر مسافت 7,14 و 7,8 لیتر سوخت مصرف می‌کنند و ظرفیت باک آنها با یک لیتر افزایش نسبت به کوییک معمولی به 42 لیتر رسیده است.

تفاوت امکانات کوییک و کوییک آر

تفاوت کیفیت کوییک و کوییک R

کوییک در مجموع از نظر کیفی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد و مشتریان و خریداران آن مشکلات مختلفی در رابطه با تزئینات داخلی و عملکرد فنی آن گزارش کرده‌اند. اما میزان گزارش‌های یادشده در کوییک R کمتر است. علت آن را باید مونتاژ کوییک R در مجموع پارس خودرو دانست که با دقت بیشتری عملیات مونتاژ نهایی محصول را انجام داده و حتی کیفیت رنگ کوییک‌های خارج شده از خطوط تولید این خودروساز هم نسبت به سایر نمونه‌ها بهتر است.

نتیجه

تفاوت کوییک و کوییک R چندان زیاد و قابل توجه نیست. اما کوییک R از امکانات و کیفیت بهتری در مقایسه با کوییک معمولی برخوردار بوده و تمام این موارد را می‌توان توجیهی مناسب برای وجود اختلاف قیمتی میان آنها دانست. در هر صورت کوییک با هر نوع و تیپی که باشد؛ یک خودروی اقتصادی بوده و علت استقبال از آن هم همین موضوع است. کوییک هم اکنون در سطح قیمتی خود بی رقیب بوده و تنها پژو پارس را پیش روی خود می‌بیند.