اقتصادیکسب و کار خبر فوری

ارزانترین ویلاهای شمال

ارزان‌ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا کدامند؟

در این مقاله باز هم مته به خشخاش شمال خواهیم گذاشت، باز هم سراغی خواهیم گرفت از مازندران که در حوزه ویلا، آوازه‌اش گوشِ فلک را کَر کرده است. این بار به واژه ارزان دل می‌بندیم و از ارزان‌ترین مناطق شمالی برای خرید ویلا، سخن می‌گوییم. لطفاً با ما همراه باشید تا مناطق خوش آب و هوای بخش شمالی کشور را جهت خرید ویلا ارزان در شمال معرفی کنیم.

افزایشِ حجم ویلاهای ساخته شده در شمال، دست کم نویدبخش این نکته است که ما هم می‌توانیم صاحب ویلایی در شمال باشیم. اگر تا پیش از این، ویلای شمال در سبدِ آرزوی شما جا داشت، اکنون آن را در سبد خریدتان بگذارید و در ادامه، مقاله را دنبال کنید تا از راه‌های ارزان صاحب ویلا شدن، سخن بگوییم.

خرید ویلای ارزان در کدام یک از شهرهای شمالی میسر است؟

مقصودمان از شمال، مازندران است. براساس آمارهای درج شده در سایت‌های رسمی کشور، مازندران طی چند سال متوالی، موفق به کسبِ رتبه نخست در زمینه جذب توریست و جاذبه‌های تفریحی شده است، عاملی که فاصله‌مان را دائماً با این استان کمتر می‌کند. بحث را با چمستان آغاز می‌کنیم، همان شهر نام آشنایی که در جان مازندران رخنه کرده است.

1. خرید ویلا در چمستان

چمستان یکی از شهرهایی است که مُهرِ ارزان بر پیشانی اش ثبت شده و می‌توان برای خرید ارزان ویلا به آن چنگ زد.

پیش‌تر هم مزایای خرید ویلا در چمستان، را روایت کرده‌ایم. از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم و تنها به این نکته بسنده می‌نماییم که چمستان، یکی از ارزان‌ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلاست. ارزان بودن ویلا در چمستان را پایِ بی‌کیفیت یا نامرغوب بودن ویلاها نگذارید. چمستان که بخشی از شهرستان نور است، به لطف حضور مهمترین ادارات دولتی از شهرداری و بخشداری گرفته تا فرمانداری و دادگستری، شهری است تمام عیار.

برق‌کشی و گازکشی اگر نگوییم در تمام قسمت‌های چمستان که در بیشتر بخش‌هایش مشهود است. تنها پیش از خرید ویلا در چمستان از فردی حاذق و آشنا به چمستان کمک بخواهید تا شما را با چم و خم‌های مسیر آشنا نماید و بهترین مناطق چمستان برای خرید ویلا که مجهز به برق‌کشی و گازکشی‌اند را در برابر نگاهتان لیست نماید. به انضمام اینکه، تنها زمین‌هایی که سند قانونی در چنته دارند را به شما معرفی کند.

تا مدت‌ها پیش شاید با 200 میلیون تومان هم می‌شد بخشی از شمال را به نام خود زد و صاحب ویلایی در چمستان شد، این روزها اما موج گرانی بر ویلاهای چمستان نیز سایه افکنده، با همه این‌ها، کماکان نام چمستان به عنوان ارزان‌ترین شهر شمالی برای خرید ویلا، به قوت خود برجاست.

2. خرید ویلا در آمل

آمل از دیگر شهرهایی است که مازندران به داشتنش می‌بالد. تاریخ دوستان و آنان که وقایع تاریخی جان و جهانشان را شکل داده، خوب می‌دانند تا مدت‌ها آمل را مرکز اتفاقات مهم در کشور می‌دانسته‌اند. آمل که در صنعت، معدن، گردشگری و حتی فرهنگ یدی طولانی دارد، گل سرسبد شهرهای شمالی است. سال‌ها، نام آمل به عنوان مهم‌ترین تولید کننده و صادرکننده برنج در بوق و کرنا فریاد زده شد، هرچند قوام آمل در برنج‌کاری، کماکان برقرار است.

از میان شهرهای شمالی، آمل نقطه عطفی است مهم که رفاه بالا و شرایط مناسبی برای زندگی در چنته دارد. آن چه سبب می‌شود نام آمل را بولد کنیم و دستش را بالا ببریم، قیمت ارزان ویلای آمل است. آنان که مایلند ویلایی ارزان بخرند و توأمان در یکی از شهرهای خوب شمالی، ساکن باشند، آمل را دست کم نگیرند؛ خرید ویلا در آمل، یک خوش شانسی مبرهن است.

3. خرید ویلا در شهرستان نور

نور، شهری است آرام گرفته در شرق مازندران. عموماً خرید ویلا در شهرهای شلوغ و پربازدید کشور، با قیمت گزاف، همراه است اما نور که از چنین ویژگی‌هایی مبراست برای خرید زمین، مناسب به نظر می‌رسد. قیمت ویلا نه تنها در نور که در روستاهای همجوارش، مقرون به صرفه است. جانِ کلام اینکه، برای آنان که می‌خواهند به بهایی ارزان صاحب ویلا شوند، شهرستان نور یکی از گزینه‌های پیش‌روست.

4. خرید ویلا در فریدون کنار (سرخرود)

فریدون کنار که نامِ دیگرش سرخرود است، به عنوان شهری فارغ از ترافیک و شلوغی در میان شهرهای شمالی مطرح است. تبِ خرید زمین و ویلا، مدتی گریبانِ این شهر را هم گرفت تا جایی که قیمت زمین در فریدون کنار به یکباره رشد چشمگیری را تجربه نمود و کماکان بر ریل صعود سوار است. با این حال باز هم قیمت‌های تعریف شده برای زمین و ویلا در این شهر شمالی، ارزان به نظر می‌رسد.

براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، فریدون کنار نیز به عنوان شهری که دائماً در حال کم کردن فاصله‌اش با توسعه و آبادانی است، با آینده روشنی توام خواهد بود و سرمایه‌گذاری در این شهر چه در حوزه ویلا و چه در حوزه زمین، به زودی ما را چند گام به جلو سوق خواهد داد.

به عنوان یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان اینطور گفت: شهرهایی از شمال که در شرایط فعلی، غرق در تجارت و آبادانی‌اند، امکان خرید ویلا به بهایی گران را برایمان فراهم خواهند ساخت.

ولی شهرهایی که اگرچه نمی‌توان نامشان را نوظهور نهاد اما زمان زیادی نیست که با سیل هجوم خریداران، همگام شده‌اند، طی چند سالِ آینده به جایگاه مشابهی خواهند رسید و در شرایط کنونی، شانس خرید ارزان ویلا را تقدیم می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم نگاهتان را به آینده بدوزید و از میان ارزان‌ترین شهرهای شمال برای خرید ویلا، یک ویلا برای خرید انتخاب کنید.

بطور کلی

خرید ویلا در شمال که تا سال‌ها پیش رؤیا و خواب شیرینی قلمداد می‌شد، این روزها صرفاً یک انتخاب است. رونق ساخت و ساز ویلا در مناطق شمالی کشور، شانس صاحب ویلا شدن را با نرخ بالایی افزایش داده است. ارزان‌ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا، دستتان را در دست ویلای شمال خواهند نهاد اما به بهایی ارزان.

دغدغه خرید یک ملک مناسب و سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی کشور برای بسیاری از خریداران املاک یکی از چالش‌های مهم است. با وجود شهرهای استان مازندران که دارای ویلاهای متعدد و زمین‌های زیاد در مناطق مختلف شهری و روستایی هستند و از قیمت خوبی نیز برخوردار می‌باشند، سرمایه‌گذاران می‌توانند تجربه یک خرید موفق و سودآور را برای خود رقم بزنند.

دلایل مختلفی موجب ارزان بودن قیمت ویلا در برخی از شهرهای شمالی شده است. به هر ترتیب با توجه به میزان بودجه‌ای که در جهت امر خرید ویلا اختصاص داده‌اید و راهنمایی و مشاوره با کارشناسان آشنا به منطقه یک معامله ملکی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد.

معرفی ارزان ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا از زاویه ای دیگر

مطمئنا نمی توانید فردی را پیدا کنید که در مورد سرمایه خود بی توجه باشد. همه ی افراد برنامه هایی خاص برای سرمایه شان دارند و می خواهند به ایمن ترین شکل ممکن سرمایه شان را چند برابر کنند. مهم نیست این سرمایه کم باشد یا زیاد اما ممکن است برخی افراد در مورد کم بودن سرمایه شان نگرانی هایی داشته باشند. آن ها ممکن است تصور کنند که اصلا مگر می شود با این حجم از سرمایه اقدام به یک سرمایه گذاری امن نمود و یا اینکه مگر می شود با این میزان سرمایه اقدام به خرید ویلا در شمال نمود؟

و در نهایت هم با فکر اینکه سرمایه شان کفاف خرید ویلا در شمال را نمی دهد نا امید می شوند و پا پس می کشند. اما ما به شما می گوییم که با سرمایه های کم هم می توانید در شمال نسبت به خرید ویلا اقدام کنید. به شرطی می توانید این اقدام را انجام دهید که در ارزان ترین شهرهای شمالی دست به خرید ویلا بزنید. برخی از شهرهای شمالی جزو ارزان ترین شهرها در حوزه ی خرید ویلا هستند بنابراین کافی ست این شهرها را بشناسید در این شهرها یا حوالی آن ها ویلای مورد نظرتان را خریداری کنید. اگر مشتاقید بدانید این شهرها کدام اند در ادامه با ما همراه باشید.

خرید ویلای ارزان در چمستان

چمستان یکی از محبوب ترین و زیباترین شهرهای شمالی کشور است که در نزدیکی نور واقع شده است. این منطقه پر از شگفتی های دیدنی ست و البته آب و هوایی خوش که توانسته پای گردشگران را به خود باز کند. اما چه دلیلی واضح تر از ارزان بودن قیمت ویلا در این شهر باعث کشیده شدن پای خریداران ویلا به این منطقه شده است؟ بی شک چمستان را می توان یکی از ارزان ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا قلمداد کرد.

این شهر با وجود اینکه شهری ساحلی نیست اما فاصله ی بسیار کمی تا ساحل خزر دارد و همین موضوع باعث شده تا بتوانید در عین حال که در آب و هوایی کوهستانی و مطبوع ساکن می شوید دسترسی سریعی به ساحل دریای خزر داشته باشید. چمستان دارای شهرک های متنوعی همچون سعادت آباد می باشد که می توانید با قیمتی مقرون به صرفه در آن ها اقدام به خرید ویلا نمایید. نکته ی مثبت خرید ویلا در این شهرک ها این است که آن ها در حال رشد و پیشرفت می باشند و جزو مناطق در حال توسعه در شمال به حساب می آیند بنابراین با خرید ویلا در این مناطق می توانید بازدهی خوبی را برای خود رقم بزنید.

خرید ویلای ارزان در آمل

اگر سرمایه ی چندان بزرگی در اختیار ندارید اما فکرهای بزرگی برای سرمایه گذاری در سر می پرورانید ما خرید ویلا در آمل را به شما پیشنهاد می دهیم. آمل یکی از ارزان ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا می باشد که می توانید با سرمایه ای معقول در آن اقدام به خرید ویلا نمایید. شاید یکی از دلایل ارزان بودن ویلا در آمل را بتوان دور بودن نسبی این شهر از ساحل دریای خزر دانست. هر چند که راه زیادی تا ساحل در پیش ندارید اما از آنجایی که آمل شهری ساحلی نیست قیمت ویلا هم در آن به نسبت مقرون به صرفه می باشد.

این نکته برای افرادی که عاشق آب و هوای کوهستانی و جنگل های پر طراوت و همیشه مه گرفته ی شمالی هستند یک امتیاز عالی محسوب می شود چرا که میتوانید با خرید ویلا در آمل آن هم با قیمتی ایده آل و اقتصادی از طبیعت و آب و هوای بی نظیر آمل بهره مند شوید. این را هم بگوییم که آمل نزدیک ترین شهر مازندران به تهران می باشد. در واقع بعد از طی کردن مسیر جاده هراز اولین شهری که پای در آن خواهید گذاشت آمل است بنابراین با خرید ویلا در آمل امتیازات زیادی نصیب شما خواهد شد که مهم ترین آن ها صرفه اقتصادی در خرید ویلا می باشد.

آمل دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی شگفت انگیزی می باشد که بی شک آخر هفته های شما را به آخر هفته های هیجان انگیزی تبدیل خواهد کرد. کوهنوردی در قله ی دماوند، کمپ هفتگی در پارک ملی لار، تفرج در پارک جنگلی میرزا کوچک خان، گشت و گذار در پارک جنگلی هلومسر،  راهی شدن به  سوی آب معدنی لاریجان، کمپ در جنگل الیمستان و بازدید از آبشار شاهاندشت بی شک جزو برنامه های اصلی شما در آما خواهد بود.

خرید ویلای ارزان در گرگان

شاید تصور کنید ارزان ترین شهرهای شمالی شهرهایی بی بهره از زیبایی، طراوت و یا جاذبه های دیدنی هستند اما باید گفت که به هیچ عنوان اینطور نیست. ارزان ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا تنها محدود به شهرهای ذکر شده در این مطلب نمی شوند بلکه سعی ما معرفی محبوب ترین و ارزان ترین این شهرها بود. شما می توانید در استان گلستان و در شهرهایی مانند گرگان و گنبد اقدام به خرید ویلای ارزان در مناطق جنگلی نمایید چرا که این شهرها فاصله ی بیشتری با ساحل دریای خزر دارند و طبیعتا تقاضا برای خرید ویلا در این استان کمتر است.

اما این نکته را مد نظر داشته باشید که با خرید ویلا در این شهرها شما ساکن منطقه ای دنج و آرام خواهید شد که طبیعتی بکر و پاکیزه دارد و مانند اغلب مناطق مازندران جنگل های آن دست خورده نیست. بنابراین اگر عاشق مناطق دنج و بی حاشیه و طبیعت زیبای جنگلی هستید خرید ویلا در شهرهای استان گلستان نیز ایده ی خوبی خواهد بود.

خرید ویلای ارزان در نور

اگر آرزوی خرید ویلا در شهری ساحلی در قلب شما موج می زند و در عین حال سرمایه ای که در دست دارید سرمایه ای متوسط است می توانید راهی شهر نور برای خرید ویلا شوید. نور یکی از ارزان ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا می باشد. این شهر زیبا که دارای طبیعت جنگلی و کوهستانی در کنار دریای زیبای خزر می باشد یکی از بی نظیرترین شهرهای شمال است که همنشینی این دو جاذبه را در کنار هم به زیباترین شکل ممکن رقم زده.

شما می توانید در شهر ساحلی نور اقدام به خرید ویلای ارزان در مناطق جنگلی نمایید. بنابراین دسترسی بسیار سریع و آسان به ساحل خزر خواهید داشت و در عین حال از هوای کوهستانی مطبوع لذت خواهید برد. شهر نور دارای مناطق ییلاقی زیبایی می باشد که قیمت ویلا در آن مناطق به نسبت بسیار مقرون به صرفه می باشد. توصیه ما به شما این است که فرصت خرید ویلا در نور را از دست ندهید و اقدام به خرید ویلایی ییلاقی در این شهر زیبا نمایید. جاذبه های بی نظیری در شهر نور وجود دارد که شما را بی شک سرگرم خواهد کرد؛ جاذبه هایی مانند جنگل زیبای کشپل، دریاچه الیمالات، آبشار آب پری و آبشار حرام او و صدها جاذبه ی طبیعی و تاریخی دیگری که می توانند شما را مجذوب و شیفته ی خود نمایند.

خرید ویلای ارزان در فریدونکنار

یکی دیگر از شهرهای ارزان شمال برای خرید ویلا فریدونکنار می باشد. این شهر در حال رشد و توسعه می باشد و جزو مناطقی ست که برای یک سرمایه گذاری بلند مدت بسیار عالی به نظر می رسد. بنابراین اگر فکر و ذهنی اقتصادی دارید و به دنبال صرفه اقتصادی در بلند مدت هستید می توانید فریدونکنار این شهر زیبای ساحلی که همه آن را با برنج های خوش عطر و بویش می شناسند را برای خرید ویلا انتخاب کنید. شک نداشته باشید که این شهر زیبا اما کوچک تنها چند قدم تا رشد کامل اقتصادی فاصله دارد.

خرید ویلای ارزان در نوشهر

شاید با دیدن نام نوشهر در لیست ارزان ترین شهرهای شمال برای خرید ویلا تعجب کرده باشید چرا که این شهر زیبا دارای بندر تجاری معروفی می باشد و رونق اقتصادی خوبی در این منطقه برقرار است. همچنین همسایگان این شهر زیبا چالوس و نور هستند که هر دو از شهرهای پر طرفدار شمالی به حساب می آیند. اما باید گفت که نوشهر به دلیل دارا بودن ویلاهای جنگلی یکی از ارزان ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا محسوب می شود.

ویلاهایی که در نوشهر واقع شده اند از قیمت های مقرون به صرفه و ایده آلی برخوردار هستند. شما همچنین می توانید در روستاهای نوشهر اقدام به خرید ویلا نمایید که روستاهایی زیبا با طبیعتی دل انگیز و بکر می باشند. بنابراین اگر سودای خرید ویلای ارزان را در سر دارید می توانید به نوشهر به عنوان یکی از گزینه های اصلی خود فکر کنید.

نتیجه گیری

نکته ی مهمی که در انتخاب ارزان ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا باید در نظر بگیرید این است که قرار نیست اگر در این شهرها دست روی هر ویلایی گذاشتید قیمتی ارزان و مقرون به صرفه داشته باشد. نکته اینجاست که این شهرها به نسبت سایر شهرها دارای ویلاهای ارزان تری هستند و اگر مایل به خرید ویلای ارزان در شمال می باشید می توانید در این شهرها ویلای ارزان پیدا کنید. با این حال شهرهای عنوان شده در این مطلب شهرهایی هستند که دارای ویلاهای لاکچری و گران قیمت نیز می باشند.

بنابراین توقع نداشته باشید که اگر قصد خرید ویلای ارزان در نور را نمودید حق انتخاب گسترده ای در مورد خرید ویلاهای این شهر دارید. بهترین راه برای پیدا کردن ویلای ارزان یاری گرفتن از مشاورین املاک در حوزه ی خرید ویلا می باشد. این مجموعه ها با سابقه و تجربه ی زیادی که دارند می توانند شما را در راستای پیدا کردن شهرهای ارزان برای خرید ویلا یاری کنند.