اقتصادی

قیمت نفت با سیگنال تولیدکنندگان اوپک بالا رفت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه با نشانه هایی که عربستان سعودی در مورد احتمال کاهش تولید اوپک به بازار ارسال کرد، افزایش یافت و افزایش هفتگی را به ثبت رساند.

به گزارش خبر فوری، قیمت نفت برنت با یک دلار و 65 سنت افزایش در بشکه ای 100 و 99 سنت بسته شد. وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 54 سنت افزایش به 93.6 دلار در هر بشکه معامله شد. در معاملات روز جمعه هر دو شاخص کاهش و یک دلار افزایش یافتند.

نفت برنت 4.4 درصد و وست تگزاس اینترمدیت 2.5 درصد در هفته افزایش یافت.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: امارات متحده عربی یکی از اعضای اوپک پلاس است که از موضع عربستان سعودی در بازارهای نفت حمایت می کند.

دوشنبه گذشته، عربستان سعودی احتمال کاهش تولید اوپک را برای جبران بازگشت نفت ایران به بازار در صورت احیای توافق هسته ای مطرح کرد. با این حال، منابع آگاه اوپک به رویترز گفتند: کاهش احتمالی تولید اوپک پلاس ممکن است فوری نباشد و احتمالاً همزمان با بازگشت ایران به بازارهای جهانی خواهد بود.

روز جمعه، وزارت نفت عمان در توئیتی اعلام کرد: عمان از تلاش های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازارهای جهانی در مواجهه با نوسانات و چالش ها حمایت می کند.

تحلیلگران کامرس بانک در یادداشتی نوشتند: آنها معتقدند عربستان قیمت پایین 90 دلار را نخواهد پذیرفت. سفته بازان ممکن است این را دعوتی برای ریسک افزایش بیشتر قیمت بدانند. بدون نگرانی در مورد کاهش بیشتر قیمت.

قیمت نفت روز جمعه پس از آن که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت که افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم می تواند برای مدت طولانی ادامه یابد، کاهش یافت، زیرا افزایش نرخ بهره نشان دهنده رشد اقتصادی است. بازار کار کندتر و ضعیف تر و رنج بیشتر برای خانوارها و مشاغل.

آمارهای جدید حاکی از کاهش جزئی تورم است. شاخص قیمت مصرف کننده فدرال رزرو در ماه جولای از 6.8 درصد در ژوئن به 6.3 درصد به صورت سالانه کاهش یافت. انتظارات تورمی بر اساس شاخص های دانشگاه میشیگان نیز در ماه جولای کاهش یافت.

اما پاول خاطرنشان کرد که بهبود یک ماهه برای آنچه که فدرال رزرو باید ببیند کافی نیست.

فیلیپ فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو، گفت: “بازار نگران است که پاول با افزایش بیشتر نرخ بهره حول تورم موافقت کند.”

در همین حال، پنج منبع آگاه به این موضوع گفتند برخی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا آماده هستند تا با وجود خطر رکود به دلیل بدتر شدن دورنمای تورم، در مورد افزایش 75 واحدی نرخ بهره در نشست 8 سپتامبر خود صحبت کنند.

به گزارش رویترز، شرکت خدمات میدان نفتی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد که تعداد دکل های نفتی آمریکا در هفته منتهی به 26 اوت با چهار دکل افزایش یافته و به 605 دکل رسیده است.

انتهای پیام