اقتصادیکسب و کار خبر فوری

چگونه به تامین کنندگان چینی اعتماد کنیم؟

روش های تایید اعتبار تامین کنندگان چینی

از آنجا که معلوم است چین یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی ایران است، زیرا در این کشور تولید همه نوع کالایی با هر نوع کیفیتی انجام می شود به همین دلیل چین را می توان بزرگترین کارخانه جهان به شمار آرود و اکثر کشور های دنیا در جهت رفع نیاز های کالایی خود با شرکت های چینی وارد معامله شده اند. در ادامه این مقاله به توضیحاتی در خصوص خرید از چین بدون واسطه و چگونگی اعتماد به شرکت های چینی و معیارهای تایید اعتبار آنها صحبت خواهیم کرد.

واردات کالا از کشور های مختلف به خصوص چین شامل مراحل مختلفی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمامی موارد را رعایت کنید. لازم است بدانید که واردات کالا از هر کشوری به خصوص واردات کالا از چین دارای مراحل مختلفی است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمامی آنها را رعایت کرد. واردات کالا از چین یکی از مهمترین واردات کالاها می باشد و باید تمامی مراحل ترخیص کالا و مدارک مورد نیاز را به خوبی پیش ببرید تا در گمرک دچار مشکل نشوید.

لازم است بدانید که در همه جای دنیا آدمهای مختلفی وجود داردو ممکن است با فروشندگان مختلف چینی نیز رو به رو شوید برای اینکه مطمئن باشید که فروشندگانی که با آنها ملاقات می کنید جنس مطلوب شما را برای فروش و عرضه دارند باید با راههای مختلفی آنها را بررسی نمایید. به عنوان مثا به راحتی می توانید سوابق شرکتی که اقدام به فروش کالا برای شما کرده را مورد بررسی قرار دهید و یا می توانید از دیگر خریدارن کالای آن شرکت نیز استعلام گرفته و بررسی کنید که آیا از خریدهای خود از این شرکت راضی هستند یا نه؟

لازم است بدانید که ارزیابی و بررسی شرکت های و تایید اعتبار آنها زمان است اما اگر اهمالی در این زمینه صورت بگیرد شما شاید دچار ضرر و زیان جبران ناپذیری شوید. یکی از نکات قابل توجه در زمان خرید از شرکتی این است که حتما شرکت دارای سابقه سه ساله در فروش و تولید کالایی داشته باشد زیرا هرچه شرکت قدیمی تر و دارای سابقه بیشتری باشد معمولا اعتبار بیشتری هم دارد. حتی قبل از خرید  از شرکت چینی نیز می توانید از طریق اینترنت نیز اعتبار سنجی کرده و سوابق آن را مورد بررسی قرار دهید.

یکی از موارد مهمی که در تامین اعتبار فروشندگان چینی مهم است این است که فروشنده توانایی تامین کالای درخواستی از طرف خریدار را داشته باشد. شاید احتمال این باشد که فروشنده از نظر اعتباری و رعایت استاندارد های کالا مورد تایید باشد اما نتواند کالای مورد نیاز شما را تامین نماید. حتما توجه کنید که قبل از اقدام به خرید کالایی شرکت مورد نظر را از داشتن توانایی در تامین کالای مورد نظر مورد بررسی قرار دهید.

یکی دیگر از موارد مهم دیگری که در خصوص حسن اعتبار فروشندگان چینی مورد توجه قرار می گیرد این است که شرکت را از لحاظ حسن شهرت و کلاه برداری و ورشکستگی و …. نیز مورد بررسی قرار داد. در تمامی دنیا افراد کلاه بردار و شیاد وجود دارد اما شما عزیزان که در پی تجارتی سالم و پرسود هستنید باید  حتما ارزیابی شرکت های مورد نظر را انجام دهید.

تحقیق و ارزیابی شرکت ها در چین از جنبه هایی که در پاراگراف های بالاتر یکی از ضرورت های زندگی است. که اگر مورد بررسی قرار گیرند تجارتی  پرسود داشته باشید.

واردات کالا از آن جهت که بخش اعظمی از کالاهای اساسی مردم را تامین می کند. نقش مهم و اساسی در اقتصاد کشور ما ایفا می کند. کالاهای تجاری ایران  که از کشور های مختلفی نظیر چین، ژاپن و… وارد می گردد باید حتما مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.لازم به ذکر است که واردات این دسته از کالاها مشمول شرایط خاصی نمی باشد و تاجران پس از اخذ کارت بازرگانی و اطلاعات اولیه و ضروری می توانند به تجارت آن اقدام نمایند.

شما با یک فروشنده چینی به صورت آنلاین برخورد کرده اید که سازمانشان خوب به نظرمی آید و به نظر یک فرصت تجاری خوب است که با آنها همکاری کنید، باید حواستان به تامین کنندگان تقلبی باشد. حالا از کجا بدانید که آن تامین کننده قانونی است ومی توانید به او اعتماد کنید ؟

نگران نباشید شما تنها نیستید، در مطالعات انجام شده توسط منابع جهانی بیشتر تاجران با تائید اعتبارفروشندگان مشکل دارند . وقتی شما یک فروشنده بالقوه را تائید اعتبار می کنید، شما به این دو جنبه نگاه میکنید :

  • آیا تامین کننده توانایی تولید محصول مورد انتظار شما را دارد
  • آیا آن شرکت ، قانونی است و شهرت دارد یا سوابق کلاه برداری و ورشکستگی داشته .

در این مقاله استراتژی های ساده وموثر برای پاسخ به این دو سوال را برایتان مهیا کرده ایم. ما را تا انتها همراهی کنید.

استراتژی های ساده وموثر برای اعتماد به تامین کنندگان چینی

1-از موتور جست و جو و داایرکتوری های b2b به معنای تجارت با تجارت استفاده نمایید

علاوه بر اینکه باید سایت تامین کننده را بررسی کنید ، به سیاست های کاری آن ها ( برگشت ، خرابی،فسخ) نگاه کنید و حتما ببینید اطلاعات تماس آن ها و آدرس آنها در سایت درج شده باشد .

موتورجست و جو گوگل را باز کنید و عبارت : “[company name] + scam”, “[company name] + dishonest”  را تایپ کنید به این معنا که نام شرکت+کلاه برداری .

یکی دیگر از چیزهای مهم این است که پروفایل شرکت را در Alibaba, Global Sources, Hong Kong Trade Development Council کنترل کنید و ببینید چند سال است که مشغول به کارند .بهتر است با کسی کار کنید که حداقل 2- 3 سال در آن کارمشغول باشد .

در خیلی از مکان های تجاری اینترنتی از سرویس تائیدیه verification استفاده میکنند بنابراین شما راحت تر می توانید به یک تامین کننده اعتماد کنید.

علاوه بر این با جست و جو در گوگل می توانید میزان مشارکت شرکت درنمایشگاه ها را ببینید ، این به نوعی سرمایه گذاری برای جذب مشتریان جدید است و روابط مشتری مداری را پرورش می دهد .

2-زنگ بزنید

برای اینکه توسط مقامات قانونی پیگیری نشوند اغلب تامین کنندگان اطلاعات مکانی و تماسی نادرستی را در سایت می گذارند و از شما می خواهند که از طریق موبایلشان با آنها ارتباط برقرار کنید . برای همین شما باید تماس بگیرید وشماره ثبت شرکت و گواهی تجاری را بخواهید . این یک هشدار برای شما تلقی بشود اگر که دیدی یک تامین کننده فقط شماره موبایلش را گذاشته .

در چین هر شخص می تواند صدها خط بخرد برای همین است که اغلب کلاه بردارها شماره همراهشان را می دهند . شماره تلفن چین به این صورت است 0086 کد کشور 10 کد منطقه و 8 رقم بعد شماره تلفن پس00861033333333 یک نمونه شماره تلفن از چین است شما می توانید از روی ساختار تلفن متوجه بشوی دکه موقعیت منطقه ای آن ها کجاست .

3-مجوز تجاری آن ها را کنترل کنید

شرکت های قانونی در چین یک شماره ثبت دارند که شما می توانید آن را از طریق وب سایت صنعت و معدن آن کشور استخراج نمایید واگر شرکتی از دادن این شماره امتناع کرد خیلی پر ریسک است که بخواهید با آنکار کنید .

4-ازآنها بخواهید مرجع به شما معرفی کنند

اصلا خجالت نکشید شما می توانید با نامه ای از طرف بانک اعتبار فروشنده را کنترل کنید یا از مشتریان قبلی آن شرکت اعتبار سنجی کنید .

5-نمونه بگیرید

حتی اگرمجبور بودید پولش را بپردازید . برای اینکه ابهامات از بین برود متوجه کیفیت قطعی محصول شوید حتما نمونه بگیرید .

6-پرداخت پول

حتما حواستان به پرداخت های غیر قابل ردیابی باشد

7-پایگاه داده را بررسی کنید

دادگاه عالی چین را با تایپ کردن نام شرکت به زبان چینی بررسی کنید تا ببینید که آیا هیچ گونه شکوایه وپرونده قانونی دارد یا خیر. این سایت به زبان چینی است.

و در آخر یکی از بهترین کارها برای تائید اعتبار تامین کننده – بازدید حضوری از شرکت است که می توانید راجع به محصول ، قیمت ، نظارت برکیفیت ، زمان تحویل رو در رو صحبت کنید و این غیر ممکن است که بخواهید از تمام فروشندگان تائیدیه اعتبار بگیرید با مراحل بالا انتخابتان را محدود کنید و سپس یک سکارخانه را انتخاب نمایید.

چگونه تامین کنندگان قابل اعتماد چین را پیدا کنیم؟

هر ساله ده ها هزار کسب و کار کالا را از تامین کنندگان چین تامین می کنند. این تامین کنندگان کالاهای مقرون به صرفه و با کیفیت را در مقادیر زیاد تولید می کنند.  شما می توانید طیف گسترده ای از کالاها را از تامین کنندگان چین تهیه کنید. به عنوان مثال، لوازم الکترونیکی، پوشاک، کفش، کیف، مبلمان و غیره. یافتن تامین کنندگان عالی می تواند سود زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

اما، شما باید یاد بگیرید که چگونه آنها را متمایز کنید شرکت تجاری از چینی ها تهیه کننده. گاهی اوقات، یک شرکت بازرگانی ممکن است خود را تامین کننده ادعا کند و کالاهای گران قیمت را به شما بفروشد.  این مقاله همه چیز را در مورد چگونگی یافتن تامین کنندگان در چین به اشتراک می گذارد.

سه نوع تامین کننده چین

     تولید کنندگان

تولید کننده اولین شرکتی است که در زنجیره تامین محصولاتی را برای فروش مجدد یا استفاده ایجاد می کند. این تامین کنندگان اغلب ارزان اما با حداقل مقدار سفارش بالا می فروشند.  آنها ترجیح می دهند مستقیماً با عمده فروشان چینی که به صورت عمده خرید می کنند معامله کنند. به عنوان یک خرده‌فروش، می‌توانید محصولات را آسان‌تر از تولیدکنندگان کوچک چینی تهیه کنید.

    عمده فروشان

عمده فروش به صورت عمده خرید می کند و با قیمت پایین می فروشد. هرچه حجم بیشتر باشد، تخفیف بهتری خواهد داشت.  شما باید سرمایه و فضای ذخیره سازی کافی برای بهره مندی از مزایای عمده فروش را تضمین کنید.

    Dropshippers

Dropshipping خدمات امکان خرید یک محصول را در یک زمان می دهد و از خرید عمده جلوگیری می کند. با اتخاذ یک مدل dropshipping، شما فقط زمانی که آن را فروخته است پرداخت می کنید. علاوه بر این، شما نیازی به ترتیب موجودی، بسته بندی، حمل و نقل و خدمات مشتری ندارید.  اما، این به معنای قیمت بالاتر محصول نیز است زیرا از قبل پرداخت نمی کنید. نام تجاری کمی مشکل خواهد بود و سرعت تحویل پایین است.

6 روش برتر برای یافتن تامین کنندگان قابل اعتماد در چین

1. منبع یابی وب سایت ها

دایرکتوری تامین کننده و عمده فروشی چین دایرکتوری ها منابع خوبی هستند. به عنوان مثال، Alibaba، Made-In-China، و منابع جهانی. در این بین، می توانید موارد بیشتری را پیدا کنید. از آنجا، می توانید پیشینه شرکت و نظرات مشتریان را بدانید. می توانید بررسی کنید که چه تعداد تامین کننده برای تجارت جهانی شما در دسترس است.

2. نمایشگاه های تجاری

نمایشگاه های تجاری چین برای تامین محصول ایده آل هستند. برای مثال، را در نظر بگیرید نمایشگاه کانتون و نمایشگاه تجاری Yiwu.

در اینجا می‌توانید به تامین‌کننده چین، تولیدکننده چین یا کارخانه‌های چینی دسترسی پیدا کنید. این یک راه عالی برای شناخت این تامین کنندگان و شرکت های آنها است.

3. بازارهای عمده فروشی:

    1. بازارهای عمده فروشی Yiwu

بازارهای Yiwu به عنوان بزرگترین بازار عمده فروشی کالاهای کوچک در سطح جهان مورد استقبال قرار می گیرند. شما اجناس با کیفیت های مختلف محصول را در اینجا با قیمت پایین پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، کفش، لباس، سخت افزار، اسباب بازی، لوازم الکترونیکی، لوازم اداری و غیره.

    2. بازار عمده فروشی شنژن

اگر تامین کنندگان لوازم الکترونیکی را پیدا می کنید، باید از این بازار دیدن کنید. انواع لوازم الکترونیکی را با کیفیت های مختلف به فروش می رساند. به عنوان مثال، تلفن های همراه و کامپیوتر. این بازار تامین کنندگان چینی زیادی دارد که با بهترین قیمت به فروش می رسانند.

    3. بازارهای عمده فروشی گوانگژو

این بازار شامل بیش از 1,000 بازار عمده فروشی و تامین کنندگان بسیاری است. شما می توانید لوازم روزانه، لوازم جانبی مد، و کالاهای مصرفی را از اینجا خریداری کنید.  اکثر تامین کنندگان چینی در اینجا با قیمت پایین می فروشند حداقل مقدار سفارش. همچنین می توانید به راحتی قیمت ها را در این بازار مقایسه کنید.

4. نماینده شخص ثالث:

    1. توزیع کننده چین

نمایندگان شخص ثالث مانند توزیع کنندگان چینی شبکه های تجاری ایجاد کرده اند. آنها می توانند تامین کنندگان چینی مناسب برای شما پیدا کنند.  شما می توانید تجارت بین المللی عالی را با کمک این توزیع کنندگان انجام دهید. آنها تجربه با آداب و رسوم محلی و الزامات نظارتی دارند.

    2. آژانس تامین منابع

شما همچنین می توانید استخدام کنید عامل منبع برای یافتن تامین کنندگان چین آنها مذاکره قیمت و منبع یابی محصول را از یک تامین کننده مسئول انجام می دهند.  عامل منبع همچنین کنترل کیفیت را در فرآیند تولید انجام می دهد.

5. ارتباط با صنعت

توسعه روابط صنعتی نیز راهی عالی برای یافتن تامین کنندگان است. شما می توانید از لیست فعلی تامین کنندگان چینی خود انتخاب کنید. یا، شما همچنین می توانید تامین کنندگان چینی جدید را شناسایی کنید.  با روابط صنعتی بهتر، می توانید یک تامین کننده قابل اعتماد را در دسترس تر قرار دهید. ایجاد روابط طولانی مدت با آنها می تواند قیمت و کیفیت خوب را تضمین کند.

6. جستجوی آنلاین دقیق

جستجوی آنلاین راه خوب دیگری برای برقراری تماس اولیه با تامین کنندگان چینی است. به عنوان مثال، موتورهای جستجو و فهرست عرضه کنندگان آنلاین مانند منابع جهانی. خریداران جهانی می توانند جزئیات دقیق تامین کنندگان چینی را به صورت آنلاین دریافت کنند. می توانید سابقه شرکت، بررسی مشتری و خدمات موجود آنها را بررسی کنید.