اخبار جامعه

مقررات کرونایی مدارسِ امارات در سال تحصیلی جدید

با گسترش واکسن کووید 19 و کاهش مبتلایان به این بیماری، بیشتر فعالیت ها و مشاغل در امارات مانند بسیاری از کشورها بهبود یافته و مدارس این کشور نیز بازگشایی شده است. سال تحصیلی جدید با تغییراتی در برخی آیین نامه ها و کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش خبر فوری، آموزش و پرورش یکی از اولین اداراتی بود که پس از شیوع بیماری کووید 19 از حالت حضور خارج شد و به فعالیت خود به صورت آنلاین ادامه داد.

اما پس از در دسترس قرار گرفتن واکسن کووید 19 در دسترس عموم، معلمان و کارکنان مراکز آموزشی این واکسن را دریافت کردند و اکثر آنها واکسینه شدند که منجر به بازگشایی مدارس و کلاس های خصوصی شد.

به گزارش خلیج تایمز، برخی از مهم ترین مقررات تاج در ارتباط با شروع سال تحصیلی جدید در امارات و برگزاری کلاس های حضوری عبارتند از:

* تست PCR:

دانش آموزان در روز اول مدرسه باید نتیجه آزمایش PCR منفی 96 ساعت قبل را ارائه دهند. آزمون های منظم و دوره ای نیز از دانش آموزان داده می شود.

* تعیین فاصله از سایر افراد در جامعه:

این قانون در موسسات آموزشی یا اتوبوس اجباری نیست. اجرای هر تصمیمی در این زمینه بر عهده نهادهاست. تنظیم کننده آموزش دبی هنوز هیچ به روز رسانی جدیدی در مورد الزامات فاصله گذاری اجتماعی در مدارس اعلام نکرده است.

* بررسی دمای بدن:

بررسی دمای بدن دانش آموزان دیگر اجباری نیست، اما افرادی که دمای بدنشان بالاست باید در خانه بمانند و آزمایش کرونا انجام دهند.

* واکسن:

همه دانش آموزان بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون می توانند در کلاس ها شرکت کنند.

* ماسک:

استفاده از ماسک در داخل ساختمان اجباری و در فضاهای باز و خارج از ساختمان اختیاری است.

انتهای پیام